Battlefield 4 samt port UDP 3659 problem?

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 samt port UDP 3659 problem?

Jag och min son har suttit rätt mycket tillsammans denna vecka och spelat Battlefield 4.

Helt plötsligt någon gång under senare delen av dagen igår (fredag) så började spelet kasta ut mig och min son ifrån servarna vi spela på, dock så kunde vi spela 2 banor i multiplayer sedan vart vi utslängda p.g.a att battlelogg säger att jag inte har rätt portar öppna i rautern.

Det skumma är att vi kan spela 1-2 banor innan den slänger ut oss.

Var ska jag börja leta fel nånstans? Kan säga att alla Steam spel funkar kanon.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk

Jag löste detta genom att stänga av UPnP i routern när jag hade precis samma problem på ett lan, dock så kom jag på det sista dagen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSebbish:

Jag löste detta genom att stänga av UPnP i routern när jag hade precis samma problem på ett lan, dock så kom jag på det sista dagen.

Skall prova detta när jag kommer hem.

Dock så undrar jag bara, om jag stänger av det och det funkar kan jag då låta den vara avstängd utan att det påverkar nåt av allt annat som används i nätverket?

Har nämligen väldigt dåliga kunskaper när det gäller mjukvaran samt program som finns i rautrar så all hjälp uppskattas!!

Återkommer när jag provat eller om jag behöver mer hjälp!

Tack!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjGroggy:

Skall prova detta när jag kommer hem.

Dock så undrar jag bara, om jag stänger av det och det funkar kan jag då låta den vara avstängd utan att det påverkar nåt av allt annat som används i nätverket?

Har nämligen väldigt dåliga kunskaper när det gäller mjukvaran samt program som finns i rautrar så all hjälp uppskattas!!

Återkommer när jag provat eller om jag behöver mer hjälp!

Tack!!!

Jag kan ha upnp igång om jag öppnar portar:
http://help.ea.com/se/article/online-ports-for-battlefield-4/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Skulle prova det som skrevs i tråden när jag hem, dock så verkar allt funka som det ska helt plötsligt!

Kan problemet ha legat på Battlefield 4 servrarna av nån konstig anledning?

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Har nu suttit och spela BF4 i5 timmar och nu helt plötsligt så säger han att porten är stängd igen!

Så jag prova det som skrevs tidigare i tråden och stängde av UPnP och det verkar hjälpa. så nu är min fråga om jag kan låta den vara avstängd eller får jag andra problem?

Eller rättare sagt, vad innebär det att jag stänger av UPnP?

Tackar för svar!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjGroggy:

Har nu suttit och spela BF4 i5 timmar och nu helt plötsligt så säger han att porten är stängd igen!

Så jag prova det som skrevs tidigare i tråden och stängde av UPnP och det verkar hjälpa. så nu är min fråga om jag kan låta den vara avstängd eller får jag andra problem?

Eller rättare sagt, vad innebär det att jag stänger av UPnP?

Tackar för svar!

Jag är lite osäker men tror att upnp (universal plug and play) öppnar portar du behöver automatiskt, eller liknande. Men som jag skrev kan du öppna portar manuellt till Battlefiled 4 och ha upnp påslaget.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag är lite osäker men tror att upnp (universal plug and play) öppnar portar du behöver automatiskt, eller liknande. Men som jag skrev kan du öppna portar manuellt till Battlefiled 4 och ha upnp påslaget.

Ok!

Får kolla upp det senare hur man gör i den router jag har! Men är jag vårdslös om jag låter den vara avstängd så länge?

Tack!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjGroggy:

Ok!

Får kolla upp det senare hur man gör i den router jag har! Men är jag vårdslös om jag låter den vara avstängd så länge?

Tack!

Nej. Uppstår inga andra problem så tror jag inte du behöver öppna portar heller utan helt enkelt ha det avstängd.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Nej. Uppstår inga andra problem så tror jag inte du behöver öppna portar heller utan helt enkelt ha det avstängd.

Skall väl lära mig i alla fall hur man gör när jag får tid!

Stort tack för hjälpen!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk

Jag får samma error även när UPNP är avstängd. Brukar ofta vara engelska servers för min del av någon anledning.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag är lite osäker men tror att upnp (universal plug and play) öppnar portar du behöver automatiskt, eller liknande. Men som jag skrev kan du öppna portar manuellt till Battlefiled 4 och ha upnp påslaget.

det är inte säkert, jag är tvungen att ringa in till min operatör och be dom att tex brygga min router så jag kan göra det själv eller något annat alternativ,kommer inte ihåg vad det hette men det är nog inte så för alla,just saying^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag får samma error även när UPNP är avstängd. Brukar ofta vara engelska servers för min del av någon anledning.

Samma här, eller nästan, kan inte spela på samma server som min fru ibland. Ibland går det bra. Har provat det allra mesta. Har även bytt router.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

mitt telia thompson modem hade samma strul här om dagen verkar som telia kanske släppt någon firmware uppdate. Har haft upnp av sedan bf4 släpptes men helt plötsligt va det på igen.

Permalänk
Entusiast

Jag kör Smart Port Forwarding och öppnar 3659 i både UDP och TCP... har också haft det där bekymret, men funkar som sagt prima med SPF