Permalänk
Inaktiv

Dålig prestanda i spel

Tjenare!

Jag har en burk hemma som har specsen:
Geforce GTX TITAN Black
Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz
MSI Z77A-G41
EVGA Supernova G2 750W
Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Windows 8.1

Nu kommer vi till det roligare! Jag har haft dålig FPS i alla spel men Inet sa att det inte var något fel på datorn. Jag undrar om jag ska ligga på ca 80 frames och ibland kan jag droppa till 30 när jag har lägsta grafiken som går och när jag har stängt av allt som går att stänga av. Datorn är inte varm för varm när jag spelar eller något sånt. Alla drivrutiner är uppdaterade också!

Om det är någon som känner att de kanske vet vad felet är eller har tips så skriv gärna för just nu är jag trött på att spela med sämre frames än vad jag ska ha!

Tack i förhand!

Permalänk

Vilka spel_

Permalänk
Medlem

Vilka spel och vart sitter kontakten till skärmen?
om det inte är i grafikkortet då byter du såklart till grafikkortets portar och kör på det (använder det inbyggda i processorn annars).

har du mätt processorns temperaturer med t ex Hwmonitor i prime 95 och grafikkortets temperatur i furmark ?

Går något utav dem på typ 90c så har du värmeproblem.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Inaktiv

Har testat Battlefield 4, Evolve, Far cry 3 och 4, Red Orchestra 2, H1Z1, Dying light, osv är spelen som jag testat! Är 100% säker på att alla kablar sitter där de ska och framförallt som de ska! Grafikkortets temperatur ligger runt 70 har jag för mig! Men ska testa spela lite sen och se vad den går upp i!

Skrivet av mini-z1994:

Vilka spel och vart sitter kontakten till skärmen?
om det inte är i grafikkortet då byter du såklart till grafikkortets portar och kör på det (använder det inbyggda i processorn annars).

har du mätt processorns temperaturer med t ex Hwmonitor i prime 95 och grafikkortets temperatur i furmark ?

Går något utav dem på typ 90c så har du värmeproblem.

Skrivet av TimMy2003:

Vilka spel_

Skrivet av Nix3r:

Tjenare!

Jag har en burk hemma som har specsen:
Geforce GTX TITAN Black
Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz
MSI Z77A-G41
EVGA Supernova G2 750W
Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Windows 8.1

Nu kommer vi till det roligare! Jag har haft dålig FPS i alla spel men Inet sa att det inte var något fel på datorn. Jag undrar om jag ska ligga på ca 80 frames och ibland kan jag droppa till 30 när jag har lägsta grafiken som går och när jag har stängt av allt som går att stänga av. Datorn är inte varm för varm när jag spelar eller något sånt. Alla drivrutiner är uppdaterade också!

Om det är någon som känner att de kanske vet vad felet är eller har tips så skriv gärna för just nu är jag trött på att spela med sämre frames än vad jag ska ha!

Tack i förhand!

Permalänk
Inaktiv

Såhär ser mina fläktar osv ut när jag spelar Dying light:
http://pbrd.co/1E48dFX

Permalänk
Medlem

GPU throttlar vid 90 om jag inte har fel, CPU är inga problem med tempen

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Hmm, hur mycket jobbar GPU resp CPU när du spelar?
Du kanske kan installera MSI Afterburner eller liknande och kolla GPU användningen?

EDIT: Sen är ju 81 grader på CPU-kärnan lite varmare än vad jag skulle vilja ha.