Behöver jag ett starkare nätagg?

Permalänk
Medlem

Behöver jag ett starkare nätagg?

Hej på er!

Jag har funderat på att uppgradera min nuvarande setup (2x r9 280x) mot två stycken r9 290 men blev lite skrämd när jag såg effektförbrukningen på dessa kort i CF i ett av sweclockers tester, vilket landade på cirka 730W vid full load... Den tänkta setupen är alltså:

Grafikkort: 2x 290
Processor: i7 3770k @ 4.5GHz
Hårddiskar: 2st HDD och 2 st SSD

och för att driva allt detta har jag ett Fractal Design Integra R2 750W (bronze rated). Så vad tror ni? Kommer jag kunna köra med två nya r9 290 eller blir det till att köpa ett nytt nätagg?

MVH Baned

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baned:

Hej på er!

Jag har funderat på att uppgradera min nuvarande setup (2x r9 280x) mot två stycken r9 290 men blev lite skrämd när jag såg effektförbrukningen på dessa kort i CF i ett av sweclockers tester, vilket landade på cirka 730W vid full load... Den tänkta setupen är alltså:

Grafikkort: 2x 290
Processor: i7 3770k @ 4.5GHz
Hårddiskar: 2st HDD och 2 st SSD

och för att driva allt detta har jag ett Fractal Design Integra R2 750W (bronze rated). Så vad tror ni? Kommer jag kunna köra med två nya r9 290 eller blir det till att köpa ett nytt nätagg?

MVH Baned

Det lär funka ett tag iaf men tänk på att nättagget kommer att behöva köra på max hela tiden vilket kommer göra att fläkten kommer låta riktigt mycket. Jag skulle rekommendera att du köper ett nytt nättagg med kanske 850-1000W för att ha utrymme för lite överklockning samt inte maxa nättagget konstant.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |