Minnesläcka som inte syns i aktivitetshanteraren

Permalänk
Medlem

Minnesläcka som inte syns i aktivitetshanteraren

Hej SweC

Jag har på senaste tiden fått en minnesläcka i Windows som jag inte ser i aktivitetshanteraren. Minnesanvändningen ligger på 87-95% konstant.
Om jag då kollar på "Processer" så visar det ingen applikation som använder mer än 200MB. Jag har samma problem om jag stänger ner alla program.

Även CPU användningen ligger även lite högt då den ligger på 45-60% utan någon speciell belastning.

http://imgur.com/LiWRpNH

Mina Specs är:

Intel Core I5 3570K
Asus P8B75-M
8GB ram
1TB seagate HDD
Windows 8.1

Tacksam för svar

EDIT: Fixade bild också

EDIT2: Kollade tempen på CPU och den ligger på 60c utan belastning. Om nu det spelar roll, det löser ju fortfarande minnesproblemen. Dags att damma ur datorn imorgon..

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Här har du bättre verktyg:
https://technet.microsoft.com/sv-se/sysinternals/bb896653.asp...
(Sysinternals har massor med bra grejer)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Dra en scan med MBAM och se om det hittar något.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vara en service som tar minnet, som standard visas bara processer som kör som den användare du är inloggad som. Men använd Sysinternals Process Monitor, den ger dig mycket mer info. Och om du vill ha mer hjälp så posta en screenshot på processerna från det verktyget också. De graferna du har postat ger ju ingen mer information än det du skrivit som text.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inaktiv

Själv löste jag det med programmet Rammap, visade sig vara AVG som inte släppte på filerna den sökt igenom utan istället byggde på mer och mer tills datorn krashade.. Fixades dock direkt men det var måttligt irriterande..
Minns dock inte att jag hade speciellt hög processor användning.. Kan ju alltid vara bra att skanna med antivirus o antimalware för att utesluta något sådant.