Permalänk
Medlem

Thoroughbread - Låst?

Jag har en XP2400+ (Thoroughbread)

Har gått igenom forumet och inte riktigt fått några riktiga svar eftersom att dom flesta inläggen får motsägelse ett fåtal inlägg längre ner. Jag undrar därför om man behöver göra nånting för att låsa upp T-Bred cpu'isarna eller om dom redan är upplåst.

Visa signatur

Mållös!

Permalänk

beroende på vad du menar med upplåst!
T-bred är upplåst innom sitt "multiplikator-område"
En T-bred kan variera sin multippel mellan 5 och 12.5 (upp till 2100+ och 333FSB CPUerna) ELLER 13 och uppåt (2200+ och över, med 266 FSB)
det är just att få en T-bred att byta från ett multippel-område till det andra (vanligtvis det lägre) som menas med att låsa upp en T-bred

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
beroende på vad du menar med upplåst!
T-bred är upplåst innom sitt "multiplikator-område"
En T-bred kan variera sin multippel mellan 5 och 12.5 (upp till 2100+ och 333FSB CPUerna) ELLER 13 och uppåt (2200+ och över, med 266 FSB)
det är just att få en T-bred att byta från ett multippel-område till det andra (vanligtvis det lägre) som menas med att låsa upp en T-bred

Så om jag köper ett abit NF7-S kort till min 2400+ så har jag bara multiplarna 13 och uppåt? Är det inte fullt upplåst med nforce2 kort? Måste jag låsa upp prollen för att komma åt lägre multiplar=högre fsb!?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livefan
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=3199

Orkar inte leta, vilken fråga står det om dethär?

Permalänk

Ingenstans vad jag ser. Har läst den och den andra topicen som det hänvisas till. Ingen verkar veta. Det sägs att alla multiplar funkar på epox och abits nforce2. Däremot inte på asus... ännu =(

Permalänk
Medlem

Det beror nog på vilket moderkort man har. Mitt Soltek 75-FRN-L låser upp min XP2400+ med multiplar under 12,5 OCH över 12,5 utan att jag behöver modda CPUn. Vet inte hur det går till men den verkar byta automatiskt mellan "multipel-områdena". Epox 8RDA+ lär låsa upp multiplar under 12,5 utan CPU-modd medans andra moderkort kräver att man målar sista L3-bryggan.

Permalänk
Medlem

Mitt Asus A7N8X låser då upp alla multiplar på min 2400+. Har provat både över och under 13.

Permalänk
Medlem

Min är upplåst från 8 till 15. Har inte testat mer.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Min står i bios 5-19 har bara testat ner te 13...

Permalänk

D blev änna fel!

Vem orkar ändra?

Permalänk
Medlem

Jag ahr en 1700+, så den ligger ju på det lägre området... Men jag vill komma åt de högre multiplarna, för mitt KR7a klarar inte så hög FSB. Det finns "12,5/13" och "over13" i BIOS. Skulle jag inte connecta sista L3 då? Men den är redan connectad.

Alla L1 och L3 är connectade på min. Om man ska connecta, behöver man använda superlim då eller, för jag såg inte några gropar, utan jag tcker det ser likadant ut på min thunderBird...