Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Måste fan fråga om jag missuppfattat ditt inlägg eller inte. Du har alltså redan beställt ifrån Gamestop och den ska du behålla tack vare den är fysisk, men samtidigt som du visste att du skulle få spelet så valde du att förboka en kopia till?

Alltså det suger ju att inte kunna ha det på Steam, samtidigt vill jag få den där upplevelsen av att hämta en skiva mitt i natten (dessutom köpt CE-kepsen "Los Santos" på Ebay för att ha på midnattsreleasen).

Därtill tycker jag att det är najs att ha en skiva och medföljande boxart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Alltså det suger ju att inte kunna ha det på Steam, samtidigt vill jag få den där upplevelsen av att hämta en skiva mitt i natten (dessutom köpt CE-kepsen "Los Santos" på Ebay för att ha på midnattsreleasen).

Därtill tycker jag att det är najs att ha en skiva och medföljande boxart.

Vissa är mer dedikerade än andra

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag köpte det precis på Steam och fick GTA III SA på köpet (vilket jag tyvärr redan ägde på Steam).

Har tvekat eftersom jag även köpt det hos GameStop, men kan vara kul att ha en fysisk kopia också...

Skrivet av Buio:

Ingenting av praktiskt värde som är känt hittills. Jag spelar en bunt spel som inte ligger på Steam och missar inget enligt mig. Man kan fortfarande ha klienten igång för chat etc, går tom länka spelet i Steamklienten ifall man vill visa vad man kör. Möjligen att uppdateringarna är enklare/automatiska via Steam, vet inte hur de funkar på Rockstars egna release. Tror knappast Rockstar kommer lägga till unika saker i Steamklienten som t.ex. Workshop stöd. Gissar att achivements kommer vara Steams egna.

Tack för tips och råd. Det blev en beställning genom Rockstar så jag valde Max Payne 3 på köpet.

§1.6
Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Förbeställde GTA V till PC från spelbutiken nu i helgen

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Finns det något crew/någon grupp här man kan lira med tro? Trist att prata engelska hela tiden.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar...
På Spelbutikens står det:
"Pre-order the this copy and get 1.000.000 dollars in-game cash across the main game and Online."

Steam står det både:
"FÖRKÖP INNAN 9 MARS 2015 OCH FÅ 1 000 000 $ I SPELET OCH EN BONUS PÅ 300 000 $ "
och
"FÖRKÖP INNAN 1 FEBRUARI 2015 OCH FÅ 1 000 000 $ I SPELET, EN BONUS PÅ 300 000 $ OCH ETT BONUSSPEL"

Skillnaden nu på Steam är väl enbart att man inte får med ett bonusspel?
Om jag förbeställer spelet från Spelbutiken, får jag då miljon-bonusen? Hur?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Sitter och funderar...
På Spelbutikens står det:
"Pre-order the this copy and get 1.000.000 dollars in-game cash across the main game and Online."

Steam står det både:
"FÖRKÖP INNAN 9 MARS 2015 OCH FÅ 1 000 000 $ I SPELET OCH EN BONUS PÅ 300 000 $ "
och
"FÖRKÖP INNAN 1 FEBRUARI 2015 OCH FÅ 1 000 000 $ I SPELET, EN BONUS PÅ 300 000 $ OCH ETT BONUSSPEL"

Skillnaden nu på Steam är väl enbart att man inte får med ett bonusspel?
Om jag förbeställer spelet från Spelbutiken, får jag då miljon-bonusen? Hur?

Man får 500k i SP och 500k Online. Du får väl en lapp i fodralet eller något liknande.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Man får 500k i SP och 500k Online. Du får väl en lapp i fodralet eller något liknande.

Ahh, det kan förklara ett o annat. Jag läste en kommentar någonstans på nätet att det var "Steam pre-order only".

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Såg att Take 2 presenterat säljsiffror för GTA V. Sålt 45 miljoner exemplar, varav 10 miljoner på PS4 & XBO. Inte illa.

Permalänk

Hur många dagar innan kan man ladda ner det i förväg? Både jag och brodern har köpt spelet på steam och med 8mbit lär det ju ta ett tag att ladda ner

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Hur många dagar innan kan man ladda ner det i förväg? Både jag och brodern har köpt spelet på steam och med 8mbit lär det ju ta ett tag att ladda ner

Varför köper du det på steam när det är så mycket dyrare..? Eller har jag missat något bra knep?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benq123456789:

Hur många dagar innan kan man ladda ner det i förväg? Både jag och brodern har köpt spelet på steam och med 8mbit lär det ju ta ett tag att ladda ner

Jag gissar på två dagar innan lansering eller vad som nu är standard.

Skrivet av Daavido:

Varför köper du det på steam när det är så mycket dyrare..? Eller har jag missat något bra knep?

Enda anledningen jag kan komma på är väl för att få steam achievements och sådant. Spelet verkar inte använda steam på annat än just steam ovanligt nog.

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Varför köper du det på steam när det är så mycket dyrare..? Eller har jag missat något bra knep?

Hade mycket pengar i min "Steam wallet" som varit oanvänd länge så jag tyckte det var dags att göra sig av med pengarna Sen är ju inte 59€ = 599kr. Vet att jag köpte 50€ för 420kr, detta var ju dock ett år sedan

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Sen är ju inte 59€ = 599kr.

585 spänn drog de från kontot när jag förköpte på Steam den 31/1.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

585 spänn drog de från kontot när jag förköpte på Steam den 31/1.

Oj, min brorsa köpte 50€ för 440kr, alltså ~ 530kr för spelet. Detta var ju dock ett presentkort från Gamestop.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

Nu finns det ju faktiskt rätt många spel som man kan installera på Steam även om man köpt en fysisk kopia. Jag köper fysiskt så långt det går, och Dark Souls, Skyrim, Fallout 3, Fallout New Vegas, Sleeping Dogs m.fl. kan man ju installera från skiva och ändå få i sitt Steam-bibliotek. Tror ni inte att det kommer att vara på samma sätt med GTA V?

EDIT: Billigaste fysiska kopia just nu är 448 kr inkl. frakt på spelbutiken.se. Jag kommer att vara Webhallen trogen, dels för att jag är supernöjd med dem, dels för att se till att hålla mig på en bra bonusnivå, så jag köper det för några tior extra.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Nu finns det ju faktiskt rätt många spel som man kan installera på Steam även om man köpt en fysisk kopia. Jag köper fysiskt så långt det går, och Dark Souls, Skyrim, Fallout 3, Fallout New Vegas, Sleeping Dogs m.fl. kan man ju installera från skiva och ändå få i sitt Steam-bibliotek. Tror ni inte att det kommer att vara på samma sätt med GTA V?

EDIT: Billigaste fysiska kopia just nu är 448 kr inkl. frakt på spelbutiken.se. Jag kommer att vara Webhallen trogen, dels för att jag är supernöjd med dem, dels för att se till att hålla mig på en bra bonusnivå, så jag köper det för några tior extra.

Nej. Du kan ju länka in det i Steam men det är inget Steam-spel om man köper på skiva.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej. Du kan ju länka in det i Steam men det är inget Steam-spel om man köper på skiva.

Tack för snabbt svar. Inget som direkt bekymrar mig, lite tråkigt såklart att inte ha några achievements att beta av.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Oj, min brorsa köpte 50€ för 440kr, alltså ~ 530kr för spelet. Detta var ju dock ett presentkort från Gamestop.

Det verkar som att man får något fördelaktigare växelkurs när man köper Steam-valuta hos Gamestop, i jämförelse med att betala med kreditkort på Steam. Gav bort 60€ i julas, och gav exakt 540 kr för det på Gamestop. Kändes dock omotiverat att åka bil 5+5 km samt spendera tid i butiken för att spara 45 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Såg att Take 2 presenterat säljsiffror för GTA V. Sålt 45 miljoner exemplar, varav 10 miljoner på PS4 & XBO. Inte illa.

PC kommer att ge större, för PC är bättre.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Förbeställde via Greenmangaming igår, fick en voucher på 22% rabatt i mailen. Det blev ~378kr. Känndes ok

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §1.6*

Tagit bort off topic-diskussion. Vill man diskutera hur, när och varför man ska ta ut semester, är man givetvis välkommen till att skapa en tråd i Övriga ämnen.
Åter till topic
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Förbeställde via Greenmangaming igår, fick en voucher på 22% rabatt i mailen. Det blev ~378kr. Känndes ok

Hur får du spelet levererat, nedladdning antar jag?

Är det några "tricks" involverade, typ att de säljer koder avsedda för andra marknader och dylikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur får du spelet levererat, nedladdning antar jag?

Är det några "tricks" involverade, typ att de säljer koder avsedda för andra marknader och dylikt?

Inte Greenman Gaming, de är en officiell digital download säljare. De säljer Rockstars digitala version, troligen samma som på Rockstar Warehouse http://www.rockstarwarehouse.com/store/tk2rstar/en_IE/pd/prod...

Står så här på deras sida:
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/grand-t...

Citat:

This game will be delivered as a Rockstar Games Social Club redemption code. Customers will require a free Rockstar Games Social Club account to play.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

PC kommer att ge större, för PC är bättre.

Försäljningen till PC kommer inte vara i närheten

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Försäljningen till PC kommer inte vara i närheten

Vad baserar du denna förutsägelse på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

PC kommer att ge större, för PC är bättre.

Ironi antar jag?

Eftersom GTA V är släppt till FYRA konsoler så är det än mer otroligt om PC-försäljningen skulle komma i närheten. xD Sedan så är ju priset för konsolversionerna högre.

Har inte hittat någon riktigt bra försäljningsstatistik över de andra spelen... men vad jag sett så har PC inte legat i topp iallafall.

Skrivet av Sveklockarn:

Vad baserar du denna förutsägelse på?

Försäljningssiffror skulle jag gissa på...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Försäljningen till PC kommer inte vara i närheten

Man kan ju inte jämföra med all annan försäljning. Nya konsolerna har sålt 10 miljoner. Gissa mer på PS4, säg 6 miljoner. Xbox One 4 miljoner. Så PC-versionen behöver i så fall sälja mer än 4 miljoner för att slå närmsta konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Man kan ju inte jämföra med all annan försäljning. Nya konsolerna har sålt 10 miljoner. Gissa mer på PS4, säg 6 miljoner. Xbox One 4 miljoner. Så PC-versionen behöver i så fall sälja mer än 4 miljoner för att slå närmsta konsol.

4 miljoner känns väl inte som det kommer vara en omöjlighet till PC?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

4 miljoner känns väl inte som det kommer vara en omöjlighet till PC?

Med tanke på hur många använder Steam så borde det inte vara så svårt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan