Permalänk
Skrivet av hytin:

Är nog BIOS relaterat ändå kör allt på stock och kan få bsod ibland ändå . har testat att uppgradera till den senaste f7 biosen på hem sidan som kom härromdagen men ned den funkar inte ljudkortet istället då . var så med en tidigare beta BIOS med f7i tror jag det var.
Går tillbaka till f7m beta där ljudet funkar men har bsod ibland i stället.

Så många x99 kort gigabyte har men inte ett som funkar 100%pga BIOS . ingen BIOS går att bota med USB sticka i fronten då loopar den bara . känt fel tydligen. Ang bsod så berodde detta på uncore som jag ställt fast på 3.3ghz satte den på auto och då försvann det kanske behövde lite med volt på vcore ring men funkar bra på auto med . förstår dock inte vad för det står 3.3ghz i BIOS org när den är på auto men i CPU-z står det 2600mhz på nb bridge . men tror inte det har så stor betydelse

Hej Hytin,

jag har gjort fler tester nu och kan inte återskapa samma problem du upplever.
Jag har också bootat flera olika modeller med diverse USB enheter men alla bootar fint. Kanske relaterat till vissa kretsar. Det är fler som upplever samma fel men jag har inga problem med de stickorna jag testat.

Får du inte rätt på det får du gärna kontakta din återförsäljare och skicka in kortet till oss med en utförlig beskrivning hur jag ska göra för att återskapa felet.

Ha en bra dag!

Skrivet av Treant:

Vad är telefonnumret till Gigabyte Sverige om man har frågor om produkter?

Hej Treant,

vi har ingen direkt telefon service så generella frågor kan du ställa till vår kundservice på eSupport:
http://support.gigabytenordic.com/

Du kan också skicka ett PM till mig men det kan ta lite längre tid att få svar då.

Lycka till!

Skrivet av Krokarn:

Skicka ett PM till Gigabyte_Ted!

Hej igen,

tack för hjälpen

Hoppas allt är bra med dig och grabben!

Skrivet av stimpen:

Hej!

Undrar om er uppgradering från 3 till 4års garanti på moderkort vilket jag nu såg ni även har reklam för i början av denna tråd :).

Iaf var nyss jag fick nys om att man kunde uppgradera sin garanti på gigabyte moderkort från 3 till 4 år men när jag gick in och skulle göra det såg jag att korten måste vara inköpte inom en månad för att man skall kunna uppgradera garantin. Problemet är att jag köpte mina två gigabyte kort (se signaturen) våren 2014, så inte inom en månad nu då :).
Är det kört att uppgradera garantin om det gått över en månad?

Ursäkta om detta ses som ett enskilt fall istället för en generell fråga då jag vet man inte skall posta det här. Bara att säga till mig då så kontaktar jag er på annat sätt om det ej skulle vara lämpligt här.

Jag förstår även om denna kampanj kanske inte fanns då jag köpte korten och jag då inte omfattas av den. Hittar inte när kampanjen började så ber om ursäkt om den är såpass ny så den ej är aktuell för mig. Och gissar det därför är 1 månad för man ej skall komma med kort sålda före kampanjtiden.

EDIT ah såg nu första posten att kampanjen började 2013-07-15 då meddelandet editerades köpte mina kort innan dess så ursäkta jag störde

Hej stimpen,

jag ser att du hittat informationen du sökte nu.
Tyvärr kan jag inte registrera dina kort nu, lite flexibel kan jag vara i enskiljda fall men tyvärr inte så långt

Upplever du några problem med korten får du gärna kontakta mig via PM (Även efter garantitiden utgått)

Ha en trevlig vecka!

Skrivet av anon200632:

Hej!

Har ett Gigabyte gtx 970 G1 kort och har läst alla gtx 970 kort inte kan hantera minnet och det blir grafikfel mm.
Kommer ni ta tillbaka alla gtx 970 kort eller hur ska ni lösa detta?.

Hänvisar till denna tråd: #15174381

Hej Decimal,

vänligen invänta svar från VGA teamet.

Skrivet av Trazer:

Eran hemsida har inte fungerat på flera dagar nu så det går inte tanka uefi-uppdateringar etc. Startsidan fungerar (ibland) men det går inte komma till download eller produktsidor alls...

Hej Trazer,

har du problem med gigabyte.com kan du testa med gigabyte.eu.
Får du inte rätt på det skicka mig ett PM så kanske jag kan skicka filerna du behöver.

Ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej igen,

tack för hjälpen

Hoppas allt är bra med dig och grabben!

Varsågod!

Jotack, det är bara finfint! Hoppas det är bra med dig med!

Haft en fundering ett tag nu, mitt moderkort Z77X-UD3H fungerar bra utan några som helst bekymmer, har den senaste biosen F20e som är en Beta-bios.
Misstänker att det inte kommer någon ny eftersom Z77 är några generationer gammal, men brukar de inte komma en "riktig" bios eller nöjer de med att släppa den sista biosen som en Beta?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Varsågod!

Jotack, det är bara finfint! Hoppas det är bra med dig med!

Haft en fundering ett tag nu, mitt moderkort Z77X-UD3H fungerar bra utan några som helst bekymmer, har den senaste biosen F20e som är en Beta-bios.
Misstänker att det inte kommer någon ny eftersom Z77 är några generationer gammal, men brukar de inte komma en "riktig" bios eller nöjer de med att släppa den sista biosen som en Beta?

Jodå allt är bra här, det rullar på och vi ser fram emot ett spännande 2015

En beta BIOS kan bara vara en liten ändring från föregående BIOS och då blir det en beta istället för en "full" release. I vissa fall behövs det inte fler ändringar eller en ny "full" BIOS så då blir den sista BIOSen en beta. Man ska dock tänka på att beta BIOS inte kan jämföras med beta mjukvara som är fullt med buggar. Det beta indikerar är att den kanske inte innehåller alla funktioner som den kommande "full" releasen på BIOSen kommer innehålla men i ditt fall är det inte att oroa sig över då det endast är en mindre uppdatering från föregående BIOS.

Ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Apropå 970-problemet:

EVGA verkar erbjuda en möjlighet att lämna tillbaka sitt 970-kort och uppgradera till ett 980. Arbetar Gigabyte på att ta fram ett liknande erbjudande?

http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=27551161&post...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Apropå 970-problemet:

EVGA verkar erbjuda en möjlighet att lämna tillbaka sitt 970-kort och uppgradera till ett 980. Arbetar Gigabyte på att ta fram ett liknande erbjudande?

http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=27551161&post...

syftar de på att man betalar full mellanskillnad eller hur tänker eVGA där?

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Apropå 970-problemet:

EVGA verkar erbjuda en möjlighet att lämna tillbaka sitt 970-kort och uppgradera till ett 980. Arbetar Gigabyte på att ta fram ett liknande erbjudande?

http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=27551161&post...

Hej Llhweiir,

jag har kontaktat VGA teamet och bett dom komma i kontakt med dig eller posta här i tråden, vänligen invänta svar från dem.

Ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Llhweiir,

jag har kontaktat VGA teamet och bett dom komma i kontakt med dig eller posta här i tråden, vänligen invänta svar från dem.

Ha en bra dag!

Hej.
Jag undrar samma sak... Lyckades byta in mitt ena 970 pga ångertiden inte gått ut. Blev ett 980 istället. Men hur gör jag med kortet jag har kvar...?

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Llhweiir,

jag har kontaktat VGA teamet och bett dom komma i kontakt med dig eller posta här i tråden, vänligen invänta svar från dem.

Ha en bra dag!

Vill ha svar jag med, inte nöjd alls att bara kunna använda 3.5GB effektivt jag kör 2st gigabyte gaming g1 i sli och vill kunna använda 4GB effektivt. Var därför ja köpte 970s, hade 970 varit ett 3.5GB med 500MB yber la cahce super nåt så hade jag valt 980 rätt av.

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Llhweiir,

jag har kontaktat VGA teamet och bett dom komma i kontakt med dig eller posta här i tråden, vänligen invänta svar från dem.

Ha en bra dag!

Tack för snabb återkoppling. Jag har fullt förtroende att Gigabyte kommer att komma fram till en bra lösning.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

Sitter i Samma båt som Llhweiir. Har två st G1 Gaming 970 i SLI inköpta i November som jag kör i 3840x1440p upplösning. Har enorma problem med microstuttering när jag pressar korten över 3.5 GB VRAM i Skyrim med Maxed out texture pack. Jag var redan orolig som det var att 4GB inte skulle räcka till och får nu reda på att jag har mindre än det att röra mig med. Sitter med en i7 5820k, 32 GB DDR4 3333 Mhz minnen så är 100% säker på att ingen annan komponent orsakar dessa problem. Får man rabatt på en uppgradering till 980 så är jag intresserad. Köpte mina kort från Webhallen och Inet. I annat fall blir det en full reklamation och jag kommer vända mig till AMD framöver för hur illa detta vart skött. Ser att EVGA verkar ha stor goodwill gentemot sina kunder, hoppas på detsamma från Gigabyte.
EDIT: Orkade inte vänta på svar från Nvidia eller Gigabyte. Reklamerade båda korten mot ett R9 295X2 istället:
AMD FTW.

Orkade inte vänta. Reklamerade båda korten mot ett R9 295X2 istället.
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Llhweiir,

jag har kontaktat VGA teamet och bett dom komma i kontakt med dig eller posta här i tråden, vänligen invänta svar från dem.

Ha en bra dag!

Vi väntar...

Missförstå mig rätt, jag är nöjd med Gigabyte och mitt 970, men är missnöjd med att jag berövats möjligheten till SLI (så känns det i alla fall). Jag vill uppgradera till 980, men min återförsäljare väljer att ligga lågt... Känner mig ganska rättslös just nu...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Llhweiir:

Vi väntar...

Missförstå mig rätt, jag är nöjd med Gigabyte och mitt 970, men är missnöjd med att jag berövats möjligheten till SLI (så känns det i alla fall). Jag vill uppgradera till 980, men min återförsäljare väljer att ligga lågt... Känner mig ganska rättslös just nu...

Jag sitter i samma sits med att vilja uppgradera.

Permalänk
Medlem

Är det nån som har fått en uppdatering eller?
Skall man packa kortet och åka in till butik och tvinga dem byta ut skiten?

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Jag sitter i samma sits med att vilja uppgradera.

Mmm, lyckades byta in ett av mina två 970 kort. Snart får jag dock hem mitt andra 980 så det ska bli spännande att se om det blir stor skillnad med 980 i sli jämfört med 970 i sli.

970 kortet fick flytta in i grabbens dator. Men känns lite 'dyrt'/surt att inte få någon kompensation eller good will i samband med det här.

En lysande sli brygga och några spel iaf

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem

Tjena Gigabyte Ted! Var har du gjort av Rasmus?

Köpte som du ser i sign en BK version i tron om att Broadwell skulle komma lite tidigare.
Nu när tiden gått och jag börjat fundera så hade jag hellre haft en OC version.
Kan man när man väljer att uppgradera, uppgradera till ett annat kort än ett "BK" kort? Givetvis lägger jag pengar i mellan då jag tänkte ta ett dyrare kort i vilket fall.
Hade varit hemskt trevligt, men har för mig att dealen var att uppgradera till en BK version av nästkommande kort med?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Gigabyte

Hey,

We haven't heard anything about GTX 970 return action from NVIDIA, but we are checking for an internal solution. We are working close with the e-tailers in Sweden to get this solved as smooth as possible and we will keep you all updated. Thanks for your understanding.

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Inaktiv

Great to hear from you, hope for a solution soon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hey,

We haven't heard anything about GTX 970 return action from NVIDIA, but we are checking for an internal solution and that we are working Close with the e-tailers in Sweden to get this solved as smooth as possible.

Yeah i also hope for a solution before this weeks end. Then i am gonna take action with swedish "ARN"

Permalänk
Medlem

ni som pratar om uppgradering till 980, ni är väl medvetna om att ni själva står för "uppgraderingen" jag hade inte gett nVidia mer pengar om de inte var en riktigt fin deal (kompensation) på 980, vilket inte lär hända.

på tal om "uppgraderingen" https://www.youtube.com/watch?v=spZJrsssPA0#t=126

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Tjena Gigabyte Ted! Var har du gjort av Rasmus?

Köpte som du ser i sign en BK version i tron om att Broadwell skulle komma lite tidigare.
Nu när tiden gått och jag börjat fundera så hade jag hellre haft en OC version.
Kan man när man väljer att uppgradera, uppgradera till ett annat kort än ett "BK" kort? Givetvis lägger jag pengar i mellan då jag tänkte ta ett dyrare kort i vilket fall.
Hade varit hemskt trevligt, men har för mig att dealen var att uppgradera till en BK version av nästkommande kort med?

Hej Sushifrukt,

Rasmus har svarat på denna frågan i en annan tråd så eftersom du letade efter honom får du helt enkelt ett Rasmus quote av mig

Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Du kontaktar oss och säger att du har moderkort modell X som du önskar uppgradera baserat på denna kampanj. Vi ger dig en lista på vad du kan byta till (motsvarande samt uppgradering). Du skickar in moderkortet till oss och direkt vi mottagit detta så skickar vi ut ett nytt till dig enligt dina önskemål

Du kan hitta tråden
HÄR

Ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Sushifrukt,

Rasmus har svarat på denna frågan i en annan tråd så eftersom du letade efter honom får du helt enkelt ett Rasmus quote av mig

Du kan hitta tråden
HÄR

Ha en bra dag!

Grymt, får vänta och se då med andra ord!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Sushifrukt:

Tjena Gigabyte Ted! Var har du gjort av Rasmus?

Köpte som du ser i sign en BK version i tron om att Broadwell skulle komma lite tidigare.
Nu när tiden gått och jag börjat fundera så hade jag hellre haft en OC version.
Kan man när man väljer att uppgradera, uppgradera till ett annat kort än ett "BK" kort? Givetvis lägger jag pengar i mellan då jag tänkte ta ett dyrare kort i vilket fall.
Hade varit hemskt trevligt, men har för mig att dealen var att uppgradera till en BK version av nästkommande kort med?

Fortfarande här

Du kan byta mot ett BK, alternativt dess motsvarande modell. Vi kommer att tillhandahålla en lista. Att det blir OC-kortet ser jag som högst osannolikt, tyvärr

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Fortfarande här

http://www.sherv.net/cm/emo/funny/2/big-dancing-banana-smiley...

Du kan byta mot ett BK, alternativt dess motsvarande modell. Vi kommer att tillhandahålla en lista. Att det blir OC-kortet ser jag som högst osannolikt, tyvärr

Yeeey!

Misstänkte nästan det, men man måste ju försöka iaf! Får se om det kanske blir till att köpa nytt kort ändå då!
Får vänta o se på listan som sagt, men håller utkik för andra komponenter
Lite sugen på 2011-3!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hey,

We haven't heard anything about GTX 970 return action from NVIDIA, but we are checking for an internal solution. We are working close with the e-tailers in Sweden to get this solved as smooth as possible and we will keep you all updated. Thanks for your understanding.

Smooth???
You mean like EVGA did very quickly or all other did shortly thereafter, as in told the E-tailers that YES customers CAN return thier cards?
Gigabyte IS the ONLY maker that is left deciding on what too do and i would NOT call that smooth at all!!!!!!!
I would call it dragging your feet hoping everyone will forget about it.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

Hej Gigabyte.

Nu är det bara ni som inte har hört av sig till min återförsäljare så man kan lämna tillbaka 970 korten.

När kommer ni göra detta så man kan returnera de??

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Hej Gigabyte.

Nu är det bara ni som inte har hört av sig till min återförsäljare så man kan lämna tillbaka 970 korten.

När kommer ni göra detta så man kan returnera de??

Mvh

Jag fick klartecken att skicka in mitt Gigabyte 970 G1 till Webhallen i går (4/2) och få mina pengar tillbaka

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mpgods:

Jag fick klartecken att skicka in mitt Gigabyte 970 G1 till Webhallen i går (4/2) och få mina pengar tillbaka

Tack, hoppas detta gäller netonnet med mina kort då de har avvaktat så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Tack, hoppas detta gäller netonnet med mina kort då de har avvaktat så länge.

Samma här de har tagit in mitt kort som Service ärende och säger att det kan ta upp till 2-3 veckor !!!
Vet inte hur många gånger man måste förklara att kortet inte är trasigt en då väljer de att dra ut på tiden så här..

Antar att Netonnet väntar svar ifrån Gigabyte fortfarande.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sulle82:

Samma här de har tagit in mitt kort som Service ärende och säger att det kan ta upp till 2-3 veckor !!!
Vet inte hur många gånger man måste förklara att kortet inte är trasigt en då väljer de att dra ut på tiden så här..

Antar att Netonnet väntar svar ifrån Gigabyte fortfarande.

Ja de gör de. Köp aldrig mer Gigabyte ser det ut som.

Vi måste måste göra en klisstrad tråd som varnar om dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Ja de gör de. Köp aldrig mer Gigabyte ser det ut som.

Vi måste måste göra en klisstrad tråd som varnar om dessa.

Det är synd för alla grafikkort jag har ägt har varit av märket Gigabyte då jag gillar deras kylare och att de har rejäla fabrik överklockningar till ett bra pris.
Och min röst gick faktiskt till Netonnet som årets butik....

Det jag har fått stå ut med nu kommer att resultera att de förlorar en kund helt enkelt.
Jag kommer att sluta handla hos Netonnet och överväga andra produkter istället för Gigabytes.

mvh
/Missnöjd kund

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects