Apples vinst högst genom tiderna – nu störst inom smarta telefoner

Permalänk
Medlem

Sitter på en iPhone 5s 32 GB sen 6 månader tillbaka. Är också ganska opeppad på att byta upp mig till de nyare.. Vill inte ha jätteskärmar man inte kan nå. Sen tröttna jag lite på IOS efter ett tag, men det var inget som Jailbreak inte löste Bland det mest värda jag gjort för min telefon.

Visa signatur

Min Pärla: [Corsair Obsidian 650D] [Antec 900W] MSI Radeon R9 290] [Intel Core i7 2600K@4,7Ghz 1.33V] [4x4Corsair Vengeance@1600MHz] [Asus P8 Z68] [Western Digital Green 1TB] [Samsung Evo 250 GB]
Side Stuff: [Asus VG248QE 144 Hz] [Steel Series 7G] [Razer Imperator] [Siberia USB Edition]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Men betala för en S5 som är i princip enbart plast, knackar ju till och med när man böjer i dom hehehehe

Den böjs åtminstone inte.....

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Costumes:

Sitter på en iPhone 5s 32 GB sen 6 månader tillbaka. Är också ganska opeppad på att byta upp mig till de nyare.. Vill inte ha jätteskärmar man inte kan nå. Sen tröttna jag lite på IOS efter ett tag, men det var inget som Jailbreak inte löste Bland det mest värda jag gjort för min telefon.

4,7 är ingen "jätte skärm" man inte kan hålla med i en hand, för det kan man absolut, Och finns till och med en special funktion som gör att OM du inte skulle högst upp, så dubbel tappar du på hem knappen och ungefä 50% åker ner, du trycker på det du ska, sen dubbel tappar på touch knappen för att få det att åka tillbaka.. Det är tex sånnan funktioner android fanboys inte vet om för dom kollar inte.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, iPhone totalt utklassar alla konkurrenter förutom i en kategori, vilken i ett test var "physics"
http://bgr.com/2014/09/22/iphone-6-vs-android-performance-tes...
Den som ligger närmst annars är Nvidia Shield Tablet (som för övrigt inte är en telefon, så vinnare bland telefoner är iPhone utan tvekan)

Sen kollar man singelcore / multicore i test så vinner iPhone 6 och 5S i toppen på singelcore, medans Note 3 tog platsen i multicore, och så haltar jämförelserna till Note 3´s fördel, då Note 3 rent teoretiskt kan ha högre prestanda en kortare tid innan prestandan strypts till en bråkdel, för att inte överhetta telefonen, medans iPhone kan ligga på maxprestanda under hela tiden, och därav i ren prestanda under längre tid så vinner iPhone helt klart.
http://www.phonearena.com/news/Apple-iPhone-6-Apple-A8-perfor...

Även om Note 3 knep platsen i testet, så vinner iPhone i prestanda i längden över andra telefoner som måste klocka ner sig.

Så... vad har nu detta med mitt inlägg att göra, delvis Note 4?
Du radar upp massa irrelevant fakta och och unika jämförelser mot en gammal telefon som ingen pratar om?
Note 3 lanserades september 2013, Note 4 är en helt annan telefon och lanserades september 2014.

Spara dina benchmarks till någon annan, det enda jag prioriterar är resultatet av telefonens funktioner.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag hejar på Androidlaget. Jag har motvilligt haft en lånemobil i 2 veckor (Iphone 4) Och jag är inte direkt impad av något Apple har gjort med denna telefon.

Men har man kanske vant sig vid en Android så är det som att köpa Nvidia istället för AMD vid nästa köp.

Not my cup of tea =P

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Grymt imponerande. Undrar vad som orsakat denna plötsligt kraftiga försälningsökning. Inte kan det bara ha varit större skärmar? Kan det vara en ökning i popularitet i Asien? Korea hade ju de i alla fall lyckats i.

- Det ekonomiska läget är ljusare än på länge
- Dom flesta företag låter användare byta vartannat år (vilket man nästan måste för att telefonen blir så seg med nyare OS)
- Företagen anser iphone som standard (vissa tillåter inte fler modeller, enklare att supporta en modell)
- Man vet vad man får, enkel och säker telefon (perfekt för IT organisationen)

Själv sticker jag ut med min Nokia, får se om jag kan lura till mig en Android nästa gång men blir inte ledsen om det blir en iphone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

aldrig fattat apple hypen heller.. begränsad mjukvara, dålig batteritid, inga widgets, inge riktig HD display.. nee iphone e egentligen ***t telefoner, men det som de har lyckats med är en PR-avdelning i världsklass. Aldrig har de lyckats lura så många människor på dyra telefoner som inte är värda sitt pris någonstans.. haha

Precis min åsikt. Apple lever på sin statusstämpel. Ta dubbelt så mycket betalt för telefonen som den är värd så att folk kan visa att de har råd med en. Sen att de flesta suckers måste ta den på avbetalning (förhöjd månadskostnad) gör att det mest är synd om dem. Att man kan betala 7000 kr för en så begränsad nybörjartelefon förstår jag bara inte.. Tim Cook och gänget har verkligen lyckats lura en hel del nötter...

Permalänk
Medlem

Kanske redan nämnts i tråden, men har inte Apple ca 30% vinst på varje telefon? Jämfört med andra telefontillverkare som ligger runt 15%.
Så var det för något år sedan iaf, kanske har ändrats nu?

Enligt artikeln så sålde både Apple och Samsung ca 70 miljoner telefoner så då kanske ovanstående fortfarande stämmer.

En rolig grej jag kommer och tänka på var då Iphone 5s presenterades och jag argumenterade mot rätt många irl och på forum om att det var en besvikelse att skärmen inte blev större. Det var inte en enda som höll med utan skärmstorleken var perfekt och skulle de varit större skulle de inte köpt den. Då nämnde jag att skulle Apple komma med en stor telefon skulle den sälja som smör varpå man blev lite utskrattad.

Apple skulle i princip kunna sälja vad som helst i dagsläget och det skulle sälja som fan. Bara kolla på deras smartwatch som många ska köpa oavsett pris, funktion osv.
En annan sak jag inte förstår är hur man kan tycka Apple Watch är helt underbar snygg och samtidigt säga "meh" om Moto 360 tex.
Apple Watch: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2014/09/apple-wat...
Moto 360: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/09/...

Personligen tycker jag inte någon av de är speciellt snygga, dock ser ju Moto 360 mer stilren ut. Lite som telefoner, en stor glasframsida och folk kan tycka en telefon är skitsnygg och en annan skitful.
Skulle vara intressant och höra från folk som tycker Apple Watch är bland de snyggaste de sett om vad de tycker om Asus ZenWatch http://techwelike.com/wp-content/uploads/2014/11/ASUS-ZenWatc...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Men ändå bryts den inte 😂😂
Som bendgate 😂
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Gilgamesh:

Den böjs åtminstone inte.....

Det gör inte iPhone 6/iPhkne 6 Plus heller, det är ett f10 tal tillverkade enheter slm råkat ut för det, av alla miljoner. Då totalt överdrivet.

Skrivet av Ceji:

Precis min åsikt. Apple lever på sin statusstämpel. Ta dubbelt så mycket betalt för telefonen som den är värd så att folk kan visa att de har råd med en. Sen att de flesta suckers måste ta den på avbetalning (förhöjd månadskostnad) gör att det mest är synd om dem. Att man kan betala 7000 kr för en så begränsad nybörjartelefon förstår jag bara inte.. Tim Cook och gänget har verkligen lyckats lura en hel del nötter...

Apple tar inte mer betalt än vad marknaden är villig att ge, marknaden styrs dom sagt av både tillgång/efterfrågan, en produkt som är bäst, ger ett bra mervärde är folk villiga att ge mer för, precis som bilar, ex Mercedes vs Ford, där är Ford billigast men ändå så väljer en del Mercedes för att det är en premium bil.

Och förhöjd månadskostnad har funnits sen urminnestider, så det är knget som skapades för iPhone.

Och iPhone är knappast en begränsad telefon.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

De försökte göra det en gång i mitten av 90-talet och höll på att kursa. Apple lever på försäljning av sin hårdvara. Att sälja mjukvaran som Windows strider mot hela deras affärside.

Jag menade inte att det vore bra för dom, nödvändigtvis. Men det vore bra för oss konsumenter att inte tvingas ha ett Microsoft med ett I det närmaste monopol.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anderjo4:

Var trött på större skärmar, köpte mig en Sony Z3 compact, Bästa telefonen jag någonsin haft. Å får väl tillägga att jag har varvat mellan både iOS och Android å finner dom likvärdiga.

Det finns EN app som bara finns till IOS och inte finns någon motsvarande hos Android (vad jag har hittat) till att jag håller mig till IOS.

Permalänk
Avstängd

störst innom smarta telefoner? baahhhaha

så vart fan är alla iphone ägare?
Ilök har inte flest användare.

möjligen flest hjärntvättade användare

dom har troligen sålt mest förra året men inte fan dominerar dom marknaden.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av XHI:

Större telefoner har gett resultat. Jag har vant mig med en 5.5" och måste medge att jag hade helt fel angående formatet. Ni som har använt större telefoner har haft rätt och jag fel, jag är inte den som inte erkänner att ha haft fel. Jag hade under helgen köpt en Z3 compact för att leka runt med och använde den som dedikerad telefon i 2 dagar och en sak är klar. Nej, Android är fortfarande hackigt - det kommer jag inte sakna, det jag däremot redan saknar är Led indikatorn. Så extremt skönt att se på distans vad det är som händer och vad det är för program som vill få ens uppmärksamhet. Jag sålde min Z3 compact nu idag för en större summa (viiiinst).

Vill bara säga detta, det är skillnad på android och android.
Testa en Nexus enhet då får du en "lenare" upplevelse, custom roms är också ett alternativ men ändå.

Förstår om du gillar iPhone mer och detta är inte alls för att hata

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av _SpaxX_:

Måste säga att jag hejar på Androidlaget. Jag har motvilligt haft en lånemobil i 2 veckor (Iphone 4) Och jag är inte direkt impad av något Apple har gjort med denna telefon.

Men har man kanske vant sig vid en Android så är det som att köpa Nvidia istället för AMD vid nästa köp.

Not my cup of tea =P

Måste säga att de är otroligt dumt att jämföra en 5 år gammal mobil mot en nyare andriodmobil (Ifall du nu gjorde de?)

Prova en Galaxy S och sen gör en ny uppfattning

Har både Samsung s5 och IP6+ och kan säga att Apple har verkligen gjort en bra mobil.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men varför säljer dom flest smarttelefoner då? De är ju låsta, begränsade, man kan knappt göra ett skit med dom, byta batteri, extra minne, Cloud är farligt som attans, julbocken brinner nästan varje år, inte vattentät, fan och hans moster, osv osv.

Det samma gäller väl till visso Microsoft. Massa som spyr galla på dom för att de har begränsningar, fel och all det där, men de säljer mest (tror jag), år efter år. Linux är ju gratis, varför använder inte fler Linux? Ibland spelar inte pris någon roll. Så enkelt är det.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Skrivet av huxflux:

- Det ekonomiska läget är ljusare än på länge
- Dom flesta företag låter användare byta vartannat år (vilket man nästan måste för att telefonen blir så seg med nyare OS)
- Företagen anser iphone som standard (vissa tillåter inte fler modeller, enklare att supporta en modell)
- Man vet vad man får, enkel och säker telefon (perfekt för IT organisationen)

Själv sticker jag ut med min Nokia, får se om jag kan lura till mig en Android nästa gång men blir inte ledsen om det blir en iphone.

Håller med om allt men bara den första punkten är ny. Resten har varit sant i minst fem år. Asien måste vara den huvudsakliga anledningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag vet inte om jag håller med om din analys.

När iPhone lanserades så var det kris i mobilbranschen, hur får man kunderna att fortsätta betala 4000+ för en ny mobil varje år när du kan få en som är lika bra att ringa med för 200-300?
Det var svårt att stoppa in fler funktioner som folk var villiga att betala för och marknaden blev allt mer koncentrerad i lägre prisklasser.

Apple gick tvärtom, dom stoppade in en touchpanaler och en liten dator och sålde skiten för 6000 och det blev en megasuccé som ändrade om hela industrin.
Liknande saker hade ju försökts tidigare utan större framgångar och helt utan intresse av marknaden.
Men Apple skapade en marknad helt enkelt.

Liknande med iPad, det har funnits många surfplattor tidigare men det var ingenting som marknaden var särskilt intresserad av.
Varför vill man ha en smart phone som är för stor för att bekvämt ta med sig men som man ändå inte kan ringa med och som kostar dubbelt så mycket som en laptop med en tiondel av prestandan?
Återigen, Apple skapade ännu en marknad som inte fanns.

Apples styrka och framgång dom senaste 15 åren bygger på att dom har skapat marknader och sedan dominerat dom mest lönsamma delarna av dessa marknader, alltså i dom dyrare prisklasserna.

Jag skulle ha varit tydligare, jag tänkte specifikt på skärmstorlek samt Jobs betydelse, inte företaget som helhet.

Permalänk
Musikälskare

De har dom förtjänat, bra lurar!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av henkiii:

Kanske har du svårt att sätta dig in i en situation där någon behöver mer än vad du kräver med tanke på din konsumtion av datordelar, men det blir ju ändå lite småkomiskt...

Nä inte precis, då jag testat S5, jag har utvärderat alla dom vettiga samsung telefonerna:

Det är ingen av dom som blivit tillfrågad telefon som valt samsung INGEN.

Alla får välja fritt.

Jag sitter varje dag och tar fram saker för folk och deras situation och vad dom behöver, exakt det jag jobbar med BEHOV.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Något är fel när ett företag kan upprätthålla en rörelsemarginal på 30% på en marknad med så många aktörer. Jag skulle kunna använda det som det enda skäl till att jag inte köper Apple produkter. Det är ungefär i grunden samma fel som att folk köper sneakers med rätt branding för 700kr men som bara kostar 20kr att tillverka i Kina. Jag känner mej enkelt lurad, att man med det överskott man skapar anser sig ha råd att skita i var pengarna går.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av _SpaxX_:

Måste säga att jag hejar på Androidlaget. Jag har motvilligt haft en lånemobil i 2 veckor (Iphone 4) Och jag är inte direkt impad av något Apple har gjort med denna telefon.

Men har man kanske vant sig vid en Android så är det som att köpa Nvidia istället för AMD vid nästa köp.

Not my cup of tea =P

När hade du iPhone 4a, för va det inte så länge sen så hade jag sagt bränt den , iPhone 4 är skräp nu

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen införskaffat mig en iPhone 5s som kompanjon till min Nexus 5 och Lumia 920, och vad kan jag säga, en otroligt smidig telefon vars appar är betydligt mer polerade än motsvarande på Android och speciellt WP. Själva OS:et flyter på bättre än Android (Lollipop) som är rätt så segt med tanke på hårdvaran, Wp8.1 Dev preview flyter på bättre än Android fast fortfarande långsammare än iOS, dock är hårdvaran sämre jämfört med iPhone 5s vilket kan förklara saken.

Jag kan därmed förstå att det går bra för Apple, jag har varit lite skeptiskt till iPhone med tanke på att jag hängt på Sweclockers och därmed blivit färgad av vad som tydligen är fördomar. Att tro att Apple lever på hype är väldigt fel imo, efter att ha använt iPhone som daily driver i en månad kan jag säga att den verkligen har överträffat mina förväntningar.

Permalänk
Medlem

Ja undra verkligen hur Apple kan gå med sådana stora vinster.... Hade smutsen haft sin produktion i Väst hade det varit annat. Att sälja produkten för
8-10(om inte mer)gånger tillverknings kostnaden är väl inte så konstigt att man gör mega vinster då?

Som med allt Apple, du betalar för märket, inte produkten.

Visa signatur

R5 5600X | ASUS ROG Strix B550-F | HyperX Fury RGB 3200MHz 32GB | Sapphire Radeon RX 6800 | Corsair TX750M, 750W Gold | Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Medlem

En sak kan man iallafall vara helt säker på - köper man något från Apple betalar man ALLTID för mycket....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

fattar verkligen inte varför apple har sånt jävla överpris.
Jag menar, jämför samsung galaxy s5 och iphone 6 16gb.
samsung galaxy s5 kom ut officiellt 2014/2/24 och iphone 6 2014/9/9.
Iphone 6 är sämre men också dyrare än S5an.
Det är riktigt stört att dem går med så stor vinst,
tror knappast att iphone 6 är dyrare att tillverka än S5an.

Det är dina åsikter . S5 har ju tydligen floppat rätt hårt om man tittat på Samsung senaste kvartals rapport då dom backat 27% från föregående kvartal medans apple slog världsrekord i vinst efter att dom lanserat iPhone 6 / 6+ .
Många köper telefon med abonnemang och då är kostnaden den samma på de flesta ställen för S6 och iPhone. På vilket sätt skulle iPhone vara sämre än S5?
Enligt vad jag hitta så var BoM högre för S5 än för iPhone 6 och 6+ vilket måste tyda på att samsung är sämre på att handla in material.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boz89:

Ja undra verkligen hur Apple kan gå med sådana stora vinster.... Hade smutsen haft sin produktion i Väst hade det varit annat. Att sälja produkten för
8-10(om inte mer)gånger tillverknings kostnaden är väl inte så konstigt att man gör mega vinster då?

Som med allt Apple, du betalar för märket, inte produkten.

Du har bra koll du. Typ 90 % av all elektronik i dagens samhälle tillverkas i asien. Vinst regleras av hur duktig man är på inköp samt hur bra en marknadsföring är.
Betalar för märket får stå för dig själv. Uppenbarligen tycker någonstans runt 70´000´000 människor att de senaste Iphone modellerna var bra produkter även om du motsäger det.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Men varför säljer dom flest smarttelefoner då? De är ju låsta, begränsade, man kan knappt göra ett skit med dom, byta batteri, extra minne, Cloud är farligt som attans, julbocken brinner nästan varje år, inte vattentät, fan och hans moster, osv osv.

Det samma gäller väl till visso Microsoft. Massa som spyr galla på dom för att de har begränsningar, fel och all det där, men de säljer mest (tror jag), år efter år. Linux är ju gratis, varför använder inte fler Linux? Ibland spelar inte pris någon roll. Så enkelt är det.

Ganska roligt egentligen. Alla som klagar på att Ios är så inlåst och android är fritt och öppet, och sedan kör dom windows? varför inte köra Arch linux kanske? Eller varför inte bara en enkel Ubuntu eller Mint?
Mycket konstigt egentligen hur man utan problem kan klaga på hur låst man är i en telefen. Men gäller det datorer? Näää, då är windows så bra så! Låsta ska vi vara!
Nog för att man har relativt stor frihet i windows, men det går ju aldrig att jämföra med en linux distro.

Personligen är jag mycket nöjd med min 4s. Jailbreak och sedan tuta och köra. Aldrig haft problem med den, aldrig gått sönder, dugligt med batteri. När den släpptes var den snabbare än android telefonerna (galaxy s2) och än idag tycker jag den fungerar okej. Den har blivit lite seg med tiden och nya uppdateringar. Men jag använder inte min telefon ofta nog för att bry mig om en sekund här eller där.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

öhh jag har en Opel, inget fel på den!!!

Nej, men den är ju sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Nej, men den är ju sämre.

höhö de klart den är när en vettig Ferrari går på flera miljoner men om du syftar på körglädje så vet jag inte om den är mycket sämre

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

höhö de klart den är när en vettig Ferrari går på flera miljoner men om du syftar på körglädje så vet jag inte om den är mycket sämre

Haha, sorry. Ville mest bara hålla samma nivå som den här tråden
Man kör det man vill och det man tycker verkar bäst för sina pengar.
Precis som med telefoner.

Även om jag kan få en bil med fler finesser för mindre pengar om jag väljer Volkswagen, köper jag fortfarande hellre en Volvo V40 om det är vad jag vill ha.