Jag är missnöjd med bemötandet från kundtjänsten hos Bredbandsbolaget
Trodde aldrig jag skulle skriva detta om bolaget jag haft abonnemang hos sen tonåren. Hade någon frågat mig för 3 år sen, eller 1 år sen hade jag sagt att det varit det bästa bolaget jag haft med att göra. Men får några månader sedan hände något med Bredbandsbolaget. jag och min tjej anmälde för 4 månader sedan att vi ville flytta vårat abonnemang till den nya adressen. Eftersom adressen är ny, den har aldrig funnits ville jag vara ute i god tid.
När tiden för flytt närmade sig (en vecka innan) började chocken. det gick inte få tag på dem, kundtjänst linjen gick inte komma fram på. ingen kö information. Bara ett retligt, nästan sarkastisk röst som sa vi för allt för att ge bra service. Bra service tänkte jag driver dem med mig??
Så på måndagen två dagar innan vi skulle tillträda ringde en tjej från dem och meddelade att vi inte kunde räkna med att ha internet på ca 1,5 veckor. Jag blev fly förbannad och undrade hur i helvete dem kunde behandla en gammal kund på detta sätt. Hur som helst kunde jag inte göra något. Fick ett värdelöst mobil bredband som jag hade ett helvete att få igång. Tydligen tålde den inte yosemite. Vi väntade och väntade, sista datumet passerade och vi hade fortfarande inget nät.
Nu började något som jag fortfarande inte får in i min skalle. Jag och min flickvän skrev upp all tid vi satt i kö till vad Bredbandsbolaget kallar kundservice. Håll i er, 11 timmar och 18 min sammanlagt under ca 5 telefonsamtal. Läser du som högt uppsatt inom bredbandsbolaget detta så utbilda er personal nu! Hon jag pratade med försökte inte ens behålla mig som kund. Hade jag skött mina ärenden så hade jag inte haft mitt jobb kvar.
Att behöva vänta 11 timmar och 18 min utan att få veta var man är i kön eller den ungefärliga väntetiden kan knäcka vem som helst. Undrar om detta får existera i det service samhället vi ändå lever i idag?
Jag har inte haft något problem med dem tidigare, aldrig haft ett avbrott. Men aldrig i mitt liv skulle jag vilja vara kund hos ett bolag som behandlar mig på detta sätt som dem gjort. Om det skulle bli ett problem någon gång, räkna då med låååångt avbrott.
Mig drog dem i skiten som ingen annan har gjort. Jag tog direkt ett abonnemang hos Bahnhof. Dem satte igång fibret hemma hos oss på 1 min. Det kallar jag service och vad man kan vänta sig av en bredbandsleverantör. det enda jag är beredd att betala för.
Någon mer som blivit liknande behandlad? Som svar fick jag att dem tagit över tele2s kunder. Ska det drabba mig frågade jag?
Vad har hänt med dem?