Prisfall på 980 efter nyår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Hah, i föräldrarnas ögon är vi alltid deras små pluttingar. Känns snarare som om det är ens föräldrar som blir yngre i åldern ju äldre de blir.

Yepp, känner samma sak om mina föräldrar, de som blir yngre å jag blir äldre å mer mogen å gubbig

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

tveksamt om det hamnar så mkt lägre ner än så.

En vecka före jul, när många vill köpa en julklapp till sig själv eller andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

En vecka före jul, när många vill köpa en julklapp till sig själv eller andra?

Flertal butiker som höjt priserna på korten eller håller dem på samma pris vad jag sett hittils. (visst inga jätteökningar men marginellt justerande lite här och där ser man allt)

Kikade på sapphire 280 för ett tag sedan som i början av december låg nere på 1690 på netonet och 1549 kr på pixmania.
så det är lite höjningar på gång.
under mellandagarna så kommer vi nog se lite mer prisfall än under någon julrea skulle jag tro.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett ASUS 980 STRIX DCII OC den 22/12 för 4999 kr. Egentligen kostade kortet 5595 kr, men det var "felmärkt" med det lägre pris jag fick köpa det för. Idag kan jag konstatera att samma ÅF (som råkar vara billigast) tar 5848 kr.

Jag vet inte om man kan dra några djupare slutsatser, mer än att OM julen pressar priset så är det högst marginellt.