Nintendo - Allmänna tråden.

Permalänk
Konsolgrävare

Tråden om NN3DS, N3DS & NDS

Tråden om NN3DS, N3DS & NDS

Om någon har missat så finns denna tråd för diskussioner om DS famlijen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Nintendosamling av den lite extremare varianten:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nintendosamling av den lite extremare varianten:

https://www.youtube.com/watch?v=rQYgK_KhoJ4

å andra sidan har vi min samling

Dold text

hahaha

har funderat på en Kirby också så det blir lite mindre...ensamt, men tänker nog inte trilla in i amiiboträsket!

Permalänk
Skrivet av olivia.m:

å andra sidan har vi min samling

hahaha

har funderat på en Kirby också så det blir lite mindre...ensamt, men tänker nog inte trilla in i amiiboträsket!

Den var faktiskt riktigt snygg! Vad är Rosalina bra till förutom till Super Smash Bros?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Den var faktiskt riktigt snygg! Vad är Rosalina bra till förutom till Super Smash Bros?

hm vet att Mario Party 10 kommer ha användning av Rosalina, i form av en Rosalina themed playing board, precis som det låter är det inget vidare om du jämför med Smash. Om du vill använda amiibon till Mario party 10 måste du också radera amiibons smash data, så man förlorar allting. ibland vet man inte riktigt hur de tänkte där...

kanske får man också mario kart 8 Rosalina Mii Costume, hoppas jag.

så ja, inte mycket att hänga i granen just nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olivia.m:

å andra sidan har vi min samling

hahaha

har funderat på en Kirby också så det blir lite mindre...ensamt, men tänker nog inte trilla in i amiiboträsket!

Riktigt snygg faktiskt, får nog bli en sån i februari för min del.

Hehe, och så har du Rosalina och Kirby... och så börjar du bli sugen på en till. Snart är du uppe i en rejäl samling.

Permalänk
Medlem

En av nintendo 3ds bästa spel Shin Megami Tensei IV har just nu rea på eshoppen. Värt att skaffa om man vill spela ett utmanande jrpg.

https://twitter.com/NintendoEurope/status/558640489482948608

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Såg denna nämnas på NintendoLife, någon på Youtube har noterat att något är konstigt med musiken i klassikern Star Tropics och har undersökt varför. Tyckte det var lite intressant (buggen har funnits oupptäckt i 25 år) så tänkte det kanske intresserar någon mer här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Såg denna nämnas på NintendoLife, någon på Youtube har noterat att något är konstigt med musiken i klassikern Star Tropics och har undersökt varför. Tyckte det var lite intressant (buggen har funnits oupptäckt i 25 år) så tänkte det kanske intresserar någon mer här:

https://www.youtube.com/watch?v=EmUvGH2HMuc

Haha kul att det har varit oupptäckt

Någon som har erfarenhet av sk wavebirds? Trådlösa kontrollers till GC alltså. Är lite sugen. Är det samma känsla som i vanliga GC kontrollen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en wavebird som jag sparade från gamecuben, hur den är mot vanliga kontrollerna har jag inte jämfört, har en liggandes men vet inte om det är en original eller pirat då den följde med wii:et som införskaffades i höstas. Spelar men den i majoras mask och kan jämföra med Mario galaxy och wiis nunchuk. I den jämförelsen känns wavebirdens analoga joystick ganska grovhuggen och inte alls lika precis som som nunchuken. Känslan i zelda är många gånger mer som att styra med styrkorset än en joystick, väldigt svårt att smyga fram, nästan lättare att peta till den i ändläget. Nu kan dock min ha fått sig både ett och annat då barnen använt/lekt med den, i övrigt tycker jag den är kanon.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Haha kul att det har varit oupptäckt

Någon som har erfarenhet av sk wavebirds? Trådlösa kontrollers till GC alltså. Är lite sugen. Är det samma känsla som i vanliga GC kontrollen?

Enda skillnaden är rumble (skakfunktion) som inte finns i de trådlösa.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Har en wavebird som jag sparade från gamecuben, hur den är mot vanliga kontrollerna har jag inte jämfört, har en liggandes men vet inte om det är en original eller pirat då den följde med wii:et som införskaffades i höstas. Spelar men den i majoras mask och kan jämföra med Mario galaxy och wiis nunchuk. I den jämförelsen känns wavebirdens analoga joystick ganska grovhuggen och inte alls lika precis som som nunchuken. Känslan i zelda är många gånger mer som att styra med styrkorset än en joystick, väldigt svårt att smyga fram, nästan lättare att peta till den i ändläget. Nu kan dock min ha fått sig både ett och annat då barnen använt/lekt med den, i övrigt tycker jag den är kanon.

Hm okej. Jag tycker att original GC kontrollern är har en mer precis styrspak än en nunchuck, och högre kvalitet över huvud taget. Det är min favoritkontroll genom tiderna, och om den trådlösa var lika bra så vore det inte fel med en sådan...

Skrivet av iller:

Enda skillnaden är rumble (skakfunktion) som inte finns i de trådlösa.

Okej, det låter ju bra, tror du att dom fungerar till Wii u (SSB, GC adapter)?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Hm okej. Jag tycker att original GC kontrollern är har en mer precis styrspak än en nunchuck, och högre kvalitet över huvud taget. Det är min favoritkontroll genom tiderna, och om den trådlösa var lika bra så vore det inte fel med en sådan...

Okej, det låter ju bra, tror du att dom fungerar till Wii u (SSB, GC adapter)?

Ja, den ska funka med GC adapter till Wii U, precis som en vanlig GC kontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Okej, det låter ju bra, tror du att dom fungerar till Wii u (SSB, GC adapter)?

Kan bekräfta att den fungerar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Önskar att jag kunde använda mina wavebirds (tråkigt bra namn på en kontroll) till mitt Wii U istället för att behöva köpa "Pro controller" eller vad den heter.

Edit: Ett tips är att inte glömma batterierna kvar i om de ligger orörda en längre tid. Var en go sörja under batteriluckan när jag packade upp dem för några år sedan efter att de legat i ett par år orörda. Usch. Idag fungerar de fint dock efter lite rengöring.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Skrivet av Pelleboj:

Önskar att jag kunde använda mina wavebirds (tråkigt bra namn på en kontroll) till mitt Wii U istället för att behöva köpa "Pro controller" eller vad den heter.

Edit: Ett tips är att inte glömma batterierna kvar i om de ligger orörda en längre tid. Var en go sörja under batteriluckan när jag packade upp dem för några år sedan efter att de legat i ett par år orörda. Usch. Idag fungerar de fint dock efter lite rengöring.

Men det går att använda dem? Bara till Super Smash Bros och med en GameCube adapter.

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Ska leta upp en wavebird, på amazon de verkar de gå för drygt 300kr, vilket inte är allt för taskigt!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Tack för svar. Ska leta upp en wavebird, på amazon de verkar de gå för drygt 300kr, vilket inte är allt för taskigt!

Har du en GC adapter då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Har du en GC adapter då?

Jajjemen, hade turen att få tag på en Förövrigt så spelar jag fortfarande gamecube en del, så den kommer till användning i vilket fall!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Det här är min japanska Super Famicom samling:

Men så sent som igår köpte jag även till:

Super Mario Kart

och

Super Game Boy

Nu är samlingen så gott som fulländad!

Ingen konsol har betytt mer för mig än Super Nintendo/Super Famicom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Grymt! Super Famicom spelen är grymt fina. Diggar designen på A Link to the Past där

Jag ser inte Illusion of Gaia?? (Gaia Gensouki).
Den måste du skaffa!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anon183825:

Det här är min japanska Super Famicom samling:

http://i52.tinypic.com/rid6o0.jpg

Men så sent som igår köpte jag även till:

Super Mario Kart

http://img.tradera.net/medium/743/202379743_be57eecc-c290-49b...

och

Super Game Boy

http://img.tradera.net/medium/308/202877308_01226f10-1644-4c4...

Nu är samlingen så gott som fulländad!

Ingen konsol har betytt mer för mig än Super Nintendo/Super Famicom.

Du har Super Castlevania IV och alla Megaman spelen.. Får man komma hem till dig?

Permalänk

När vi ändå är inne på Gamecube kontroller, vad tycker ni om denna? Det är deras nya lansering av Wii U certifierade Gamecube kontroller som funkar som en vanlig classic pro kontroll och kopplas ihop med en Wii Remote;

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thornblom:

Grymt! Super Famicom spelen är grymt fina. Diggar designen på A Link to the Past där

Jag ser inte Illusion of Gaia?? (Gaia Gensouki).
Den måste du skaffa!

Kan inte säga att jag någonsin spelat eller hört talas om spelet, är det RPG baserat?

Skrivet av CrazyBlueberry:

Du har Super Castlevania IV och alla Megaman spelen.. Får man komma hem till dig?

Rockman/Mega Man spelen är jag mest nöjd med i samlingen, oftast brukar Rockman/Mega Man vara riktigt sällsynta och dyra.
Dock så är SkyBlazer eller som det heter på Japanska Karuraou det mest sällsynta spelet jag har i samlingen och det dyraste med sina hela 1500:- spänn.

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Kan inte säga att jag någonsin spelat eller hört talas om spelet, är det RPG baserat?

Rockman/Mega Man spelen är jag mest nöjd med i samlingen, oftast brukar Rockman/Mega Man vara riktigt sällsynta och dyra.
Dock så är SkyBlazer eller som det heter på Japanska Karuraou det mest sällsynta spelet jag har i samlingen och det dyraste med sina hela 1500:- spänn.

Det kan jag förstå, originalen är alldeles för dyra i alla fall. Men öppnar du dina spel och njuter av dem eller håller du de inplastade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Kan inte säga att jag någonsin spelat eller hört talas om spelet, är det RPG baserat?

Japp, det är ett helt fantastiskt RPG spel! Du borde verkligen skaffa det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Kan inte säga att jag någonsin spelat eller hört talas om spelet, är det RPG baserat?

Kallas för Illusion of Time i europa.

Quintet gjorde helt underbara spel!

ActRaiser
Soul Blazer
ActRaiser 2
Illusion of Gaia
Robotrek
Terranigma

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Det här är min japanska Super Famicom samling:

http://i52.tinypic.com/rid6o0.jpg

Men så sent som igår köpte jag även till:

Super Mario Kart

http://img.tradera.net/medium/743/202379743_be57eecc-c290-49b...

och

Super Game Boy

http://img.tradera.net/medium/308/202877308_01226f10-1644-4c4...

Nu är samlingen så gott som fulländad!

Ingen konsol har betytt mer för mig än Super Nintendo/Super Famicom.

Oj, riktigt fin samling där!

Själv samlade jag lite förut men sålt av det mesta tyvärr. Å andra sidan tycker jag nästan det är roligare att leta och hitta de där spelen jag eftertraktar än att faktiskt ha de i min samling så gör nog inte så mycket.

De 6st Super Famicom-titlar jag själv har kvar för övrigt:

Japansk boxart har ofta varit riktigt bra tycker jag. SFC-spelen ser förbannat bra ut, även om jag såklart gillar hur de såg ut i vårt PAL-område samt NTSC.

Uppställda i hyllan (la denna i spoilertaggen):

Dold text
Skrivet av iller:

Kallas för Illusion of Time i europa.

Quintet gjorde helt underbara spel!

ActRaiser
Soul Blazer
ActRaiser 2
Illusion of Gaia
Robotrek
Terranigma

Instämmer om dessa spels förträfflighet. Gillar speciellt Illusion of Time samt Terranigma.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det kan jag förstå, originalen är alldeles för dyra i alla fall. Men öppnar du dina spel och njuter av dem eller håller du de inplastade?

Det kan låta knasigt men jag spelar inte så mycket med dem, jag har dock rengjort och testat att alla spel fungerar och att konsolen var i gott skick samt rengjorde den både in- och utvändigt.
En sak som oftast är med japanska spel när man köper dem är att de är i väldigt bra skick med lite slitage. Dock har jag märkt att sakerna kan ha en svag lukt av rök eller vara gulnade. Troligtvis röker dem ganska mycket i japan.

Jag har som huvudregel att undvika NTSC-USA utgåvor då skicket på spelen kan vara lite hursomhelst, lite därför jag satsade på de japanska plus för att de har snyggare boxart.

Skrivet av Thornblom:

Japp, det är ett helt fantastiskt RPG spel! Du borde verkligen skaffa det!

Ok, ska fundera på saken.
Dock så skulle nog Seiken Densetsu 3 vara mer av intresse.

Skrivet av anders190:

Oj, riktigt fin samling där!

Själv samlade jag lite förut men sålt av det mesta tyvärr. Å andra sidan tycker jag nästan det är roligare att leta och hitta de där spelen jag eftertraktar än att faktiskt ha de i min samling så gör nog inte så mycket.

De 6st Super Famicom-titlar jag själv har kvar för övrigt:

http://i.imgur.com/7uxb0nG.jpg

Japansk boxart har ofta varit riktigt bra tycker jag. SFC-spelen ser förbannat bra ut, även om jag såklart gillar hur de såg ut i vårt PAL-område samt NTSC.

Uppställda i hyllan (la denna i spoilertaggen):

Instämmer om dessa spels förträfflighet. Gillar speciellt Illusion of Time samt Terranigma.

Tråkigt att höra att du sålt av det mesta du hade, jag har själv sålt en del saker för ett par år sedan vilket jag faktiskt ångrar djupt djupt idag.
Jag tror inte att jag någonsin har mage att sälja någonting igen, det skulle göra förbannat ont i hjärta och själ.

Snygg samling själv! Lite lustigt med Super Mario RPG, det var faktiskt just det spelet som fick mig att börja starta min Super Famicom samling eftersom jag hade köpt det för 250 spänn på GameShop.

Nästa stora långsiktiga projekt blir eventuellt att fixa japanska utgåvor av de GBA spel jag älskar, har dock alla redan i USA utgåvor men titta bara på den här boxarten så förstår ni varför man inte kan hålla fingrarna borta:

EDIT:

Köpte alldeles nyss Zelda no Densetsu: Yume o Miru Shima för ynka 59 kronor att ha till Super Game Boy till Super Famicom konsolen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Det kan låta knasigt men jag spelar inte så mycket med dem, jag har dock rengjort och testat att alla spel fungerar och att konsolen var i gott skick samt rengjorde den både in- och utvändigt.
En sak som oftast är med japanska spel när man köper dem är att de är i väldigt bra skick med lite slitage. Dock har jag märkt att sakerna kan ha en svag lukt av rök eller vara gulnade. Troligtvis röker dem ganska mycket i japan.

Jag har som huvudregel att undvika NTSC-USA utgåvor då skicket på spelen kan vara lite hursomhelst, lite därför jag satsade på de japanska plus för att de har snyggare boxart.

Ok, ska fundera på saken.
Dock så skulle nog Seiken Densetsu 3 vara mer av intresse.

Tråkigt att höra att du sålt av det mesta du hade, jag har själv sålt en del saker för ett par år sedan vilket jag faktiskt ångrar djupt djupt idag.
Jag tror inte att jag någonsin har mage att sälja någonting igen, det skulle göra förbannat ont i hjärta och själ.

Snygg samling själv! Lite lustigt med Super Mario RPG, det var faktiskt just det spelet som fick mig att börja starta min Super Famicom samling eftersom jag hade köpt det för 250 spänn på GameShop.

Nästa stora långsiktiga projekt blir eventuellt att fixa japanska utgåvor av de GBA spel jag älskar, har dock alla redan i USA utgåvor men titta bara på den här boxarten så förstår ni varför man inte kan hålla fingrarna borta:

http://www.emuparadise.me/GBA/boxart/1743.jpg

EDIT:

Köpte alldeles nyss Zelda no Densetsu: Yume o Miru Shima för ynka 59 kronor att ha till Super Game Boy till Super Famicom konsolen.

http://img.tradera.net/images/272/202743272_8fa1f0a7-9316-406...

Med tanke på hur svårt det kan vara att hitta lite mer sällsynta exemplar både kompletta, i bra skick samt till överkomligt pris så bör man vara lite försiktig helt klart.

Hehe ja, just Super Mario RPG är ju lite svår att låta bli. Den ser riktigt bra ut. Och i mitt fall fick jag min i en billig auktion dessutom.
Nu är jag inte insatt i SFC-marknaden idag men intrycket jag får är att det är ganska billigt att samla, speciellt jämfört med PAL och NTSC-US då. Antar att det är dyrare med japanska titlar i hemlandet samtidigt.

Hehe jo, japansk boxart ser allmänt bra ut. Tog en snabb titt på Tradera nu på lunchen, många av de ser riktigt bra ut även om det är mindre intressanta spel.

Sjukt sugen att dra igång samlandet själv. Hade nog iofs mest fokuserats på Gamecube men har inte riktigt ekonomi för sådan lyx i dagsläget hehe.