Rösta fram Årets Datorbutik 2014

Permalänk
Medlem

Komplett utan tvekan. Fri frakt & Retur, 45 dagars öppet köp, stort utbud men framförallt, studentrabatt som dom införde förra året. Att få 10% på en dyrare produkt gör rätt mycket på priset.

Netonnet har bra priser, men mina erfarenheter med supporten har rent av varit gräsliga.

Inet sköter sig bra som vanligt, men utmärker sig knappast, relativt dyra, oftast rätt många prylar som inte finns i lager och sällsynt att dom bjuder på några bra erbjudanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Det var knappast onödigt. Det fanns konstruktivt svar vad som jag tyckte och varför.. Återigen läs HELA posten. Du har misslyckats 2 gånger nu...

Bättre? Bättre på vad exakt? Du preciserar dig inte riktigt. Det är du om någon som har misslyckats med att hålla dig uppdaterad ang deras prisbild. Att anta att dom är dyrare än sina konkurrenter bara för att det alltid varit så låter lite konstigt.
Nej knappast, har läst den och hade du jämfört ex prisjakts prisfight så hade du sett att dom bland annat slår deras konkurrent Komplett på priser vad gäller datordelar. Dom får stryk av Webhallen och CDON men har samtidigt många produkter som är likadant prissatta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir Inet, men cdon har funkat bra för mig också!.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Webbhallen

Okej du tar dit Webbhallen så tar jag mitt Webhallen.

OnT: Inet. som vanligt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Inet och webhallen har jag handlat på detta år. Webhallen har haft bättre priser vissa gånger, och de har öppnat en butik i Västerås. Butiken i Västerås är väldigt dålig på att ha saker i lager dock, det är synd. Men jag är glad att alternativet dykt upp! Har gett båda butikerna plus i kanten.

Inet. Har alltid varit otroligt trevliga och hjälpsamma vid ev. strul eller problem. Leveranstiden är alltid densamma, snabb och pålitlig. Fraktfritt får man också, åtminstonde när man handlat för 500kr+ vilket det oftast blir. Priserna är okej men ibland känns de dyrare än andra. Vet att en del är fanboys till inet och många tror det är relaterat till att man får godis men det är lite bullshit tror jag. Ofta man köper datorkomponenter för flera hundra eller flera tusen kronor bara för man får en godisstång med? Hur smart får man vara?

Webhallen. Som sagt har de öppnat butik i Västerås, vilket är superbra. Kan åka dit och köpa sakerna direkt och få hem det på en gång! Priserna är oftast riktigt bra! Att ha saker i lager är dock rätt så kasst än så länge!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Komplett helt klart, fri frakt och inga extra avgifter som dom andra har när man väl ska till och betala.

Permalänk
Medlem

Det känns knappt lönt att rösta längre. Inet ger bort en pingvinstång (värde 1.50kr) så blir alla helt till sig och ger bort sin röst.
Dom har tveklöst bäst sida att leta på och dom är absolut inte dåliga men bäst 7-8(?) år i rad är dom inte.

Permalänk
Medlem

Min röst går till Alina.

Otroligt bra service och bra priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Då jag följer SweC dagens fynd och där förekommer CDON oftare än INET. Inet har varit bra med sina fraktfritt men CDONs priser har varit bättre särskilt om man får tag i rabattkod som inte är särskilt svårt. så tycker det är konstigt att dom inte förekommer mera. Handlat 1 gång på Inet medans CDON är det väl en 6ggr senaste året

CDON har ofta bra priser. Men deras support är fullständigt värdelöst. Där är de inte ens nära butiker som Webbhallen, Inet, Dustin, Komplett, eller egentligen någon seriös större butik. Jag köper fortfarande från CDON lite då och då för att de är så billiga. Men de är verkligen inte bästa butiken.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Grattis Inet, ni är blabla för alla råd irad för här röstar sweclockers.

Komplett utan tvekan för min del, då dom faktiskt gjort något 2014 tillskillnad från andra.

Fri retur, öppet köp 45 dagar, gratis frakt, bra priser, bra support.

Inet är samma tråkiga visa, inget speciellt med priser eller något alls, supporten är samma som hos andra.
Inet kräver dock 100 spänn för returfrakt, så köpa billigare saker och använda ångerrätten är inte lönt.
Inet har ju dock sina 2kr pingvinstänger som swec av någon anledning blir tokiga över.

Tack Komplett för ni gjort något iaf.

Permalänk
Medlem

Webbhallen tycker jag är bäst, men det kan bero på att dem öppnat en butik i närheten. Alina har också varit bra. Dem flesta butiker har ju nästan samma priser så det blir oftast den butik som har det man söker hemma på hyllan så att man kan åka och köpa det man behöver direkt. Annars väljer jag en butik med fri frakt (vilket borde vara standard hos alla).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Overclockers får min röst som vanligt iofs har jag bara handlat av de, Alina och CDON. Gillar Overclockers då de har bra priser på det mesta skiljer oftast bara 50-100kr mot billigaste.Sen slipper jag dessutom vänta på frakten och kan gå in där och handla det jag vill ha direkt.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk

Votade Inet. Bra priser på det mesta, bra sortiment, gratis frakt för swecmedlemmar, etc..! Har alltid varit supernöjd med alla kontakter jag haft med dem

Den där pingvinstången man får är för att göra alla p12or glada i hagen, för mig spelar den ingen roll. Dock lite snålt med bara en om man beställer för över 10k tycker jag.

Permalänk
Medlem

Komplett fick min röst.

- Fri frakt
- Snabb leverans (en arbetsdag)
- Trevlig personal som är lätt att ha att göra med
- Bra priser
- Stort utbud
- Har sällan slut i lager som en del andra butiker verkar ha, det kostar ju inte lika mycket att ha tomt lager..
- 45 dagars öppet köp

Ingen annan butik har i dagsläget allt det där, möjligen webhallen som kommer knappt efter.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Blir lite trött på alla dessa inlägg där person X har köpt vara Y från företag Z utan att varan va sönder (wow!?), och därför förtjänar företag Z att bli Årets Datorbutik 2014. Det är inte så det fungerar!...

Skrivet av Nizor:

Votade Inet. (1)Bra priser på det mesta, (2)bra sortiment, (3)gratis frakt för swecmedlemmar, etc..! Har alltid varit supernöjd med alla kontakter jag haft med dem :).

1) Men knappast bäst.
2) Ånej, om vi ska vara ärliga är Inets sortiment ganska dåligt jämfört med många andra återförsäljare.
3) Bara för SweC-medlemmar, och bara om du handlar för 500:- eller mer. Finns dom ÅF som har gratis frakt till alla oavsett pris och SweC eller ej.

Det här är inget personligt mot just dig Nizor, jag bara tog ett inlägg i mängden där någon prisar Inet lite mer än vad dom kanske förtjänar.

Det skulle inte förvåna mig om Inet vinner (i år igen ), men rent objektivt så förtjänar Inet inte Årets Datorbutik 2014.
//En Inet-fanboy som vill att Inet ska bli ännu bättre.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Votade Inet. Bra priser på det mesta, bra sortiment, gratis frakt för swecmedlemmar, etc..! Har alltid varit supernöjd med alla kontakter jag haft med dem

Den där pingvinstången man får är för att göra alla p12or glada i hagen, för mig spelar den ingen roll. Dock lite snålt med bara en om man beställer för över 10k tycker jag.

När jag beställde ett Bitfenix Ghost chassi från Inet så fick jag ett Bitfenix Prodigy. Återskicket var inget problem med, men va fan skulle dom skicka tillbaka mina pengar för också???? Hade varit bättre att behållit pengarna tills det rätta chassit kommit in. Nu fick jag beställa om bara för det, men det gjorde jag inte på Inet som tack. Jag förlorade lite pengar eftersom jag fick bara ersättning för att skicka tillbaka chassit till Inet, men jag fick fortfarande betala frakten för felaktiga chassit som Inet först skickade. Efter det så har jag inte köpt nåt från dem. Inet förtjänar inte att bli årets butik oavsett om dom vinner eller inte

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Blir lite trött på alla dessa inlägg där person X har köpt vara Y från företag Z utan att varan va sönder (wow!?), och därför förtjänar företag Z att bli Årets Datorbutik 2014. Det är inte så det fungerar!...

1) Men knappast bäst.
2) Ånej, om vi ska vara ärliga är Inets sortiment ganska dåligt jämfört med många andra återförsäljare.
3) Bara för SweC-medlemmar, och bara om du handlar för 500:- eller mer. Finns dom ÅF som har gratis frakt till alla oavsett pris och SweC eller ej.

Det här är inget personligt mot just dig Nizor, jag bara tog ett inlägg i mängden där någon prisar Inet lite mer än vad dom kanske förtjänar.

Det skulle inte förvåna mig om Inet vinner (i år igen ), men rent objektivt så förtjänar Inet inte Årets Datorbutik 2014.
//En Inet-fanboy som vill att Inet ska bli ännu bättre.

1: Det är inte hans åsikt? Respektera det istället för att som majoriteten av alla gnällspikar i den här tråden gör...gå sin sedvanliga hatrunda mot ett visst företag.
2: En snabb notis ang sortimentet: kom ihåg att bla Komplett, CDON, Webhallen mm. erhåller ett vidare utbud pga att dom inte enbart säljer datorproukter. Inet är en av få renodlade datorbutiker, inga vitvaror, inga hudvård etc etc. Bara datorprodukter och och annan elektronik. Hur man ser på utbudet är individuellt, bara för att en viss butik ex listar 1000+ moderkort varav hälften är till totalt urgamla plattformar (ex 775 som vissa fortfarande listar) gör det inte det automatiskt till det bästa utbudet. Det är det utbudet du är intresserad av, inte det du inte är intresserad av som är det väsentliga.
Wow kolla! xxx har över 500 moderkort listade....men bara 2 med den sockeln och formfaktorn jag är ute efter Fortfarande det bästa utbudet?
Inet Fanboy? Jag måste tyvärr säga att på det sättet du skriver verkar det likt alla andra i den här tråden tyvärr, du gillar inte att dom vinner titeln år efter år. Varför? Medlemmarna här inne röstar varje år och varje år så vinner dom, så nånting rätt gör dom väl? Det kan ju knappast bero (kan väl inte du heller tro?) bero på pingvinstången?
Det är konstigt att det alltid är vinnaren av nånting man alltid ska kasta skit på...Hmmm, undrar vad Inet mutar sina kunder med. Dom förtjänar inte att vinna år efter år, well. Uppenbarligen tycker medlemmarna här inne annorlunda. Synd bara att det ska finnas dom som alltid ska ifrågasätta allting och hävda att myterier och fusk ligger bakom framgången.
Kan man istället inte bara låta det hela vara och tycka att den butik man själv röstade på gott väl kan få vara årets datorbutik a.k.a ens favoritbutik? Uppenbarligen inte. Synd som tusan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

1: Det är inte hans åsikt?

Visst är det hans åsikt, men prissättning är objektivt.

Skrivet av Batman:

Respektera det istället för att som majoriteten av alla gnällspikar i den här tråden gör...gå sin sedvanliga hatrunda mot ett visst företag.

"Hatrunda"? Wow, någon har tagit för mycket skit idag och är övertaggad. Mitt tips; gå och lägg dig och komtillbaks imorgon, så kanske du inte läser så mycket fel mellan raderna.

Skrivet av Batman:

2: En snabb notis ang sortimentet: [...]

Jag bryr mig bara om hårdvara, och där tycker jag faktiskt att Inet har lite tillkortakommanden när det gäller utbud.
Tyvärr så tycker jag att där alldeles för ofta står "slut i lager, leveranstid kommer snart" eller liknande när man tittar runt.

Skrivet av Batman:

Inet Fanboy? Jag måste tyvärr säga att på det sättet du skriver verkar det likt alla andra i den här tråden tyvärr, du gillar inte att dom vinner titeln år efter år.

Kan jag inte vara en Inet Fanboy för att jag kritiserar dom? Verkligen?
Du vet väl att det finns ett ordspråk i stil med "A true friend tells you unpleasant truths".
Inet har stagnerat på sistonde. Jag ser gärna att dom fortsätter att utvecklas och blir så bra som dom kan vara. Andra återförsäljare har blivit bättre på sistonde, medans Inet mer eller mindre kör vidare på samma gamla sätt trots att det finns saker dom kan förbättra.

Det finns "bra" fanboys och det finns "dåliga" fanboys. Jag skulle klassa mig själv som en bra fanboy i detta fallet, och att döma av hur du inte verkar tåla att jag kritiserar Inet och ger ett aggresivt svar, så skulle jag klassa dig som en dålig fanboy. Jag kan så klart ha fel, men tonen i ditt inlägg är rätt entydig.

För övrigt så fick Inet min röst både 2012 och 2013.

Skrivet av Batman:

Varför? Medlemmarna här inne röstar varje år och varje år så vinner dom, så nånting rätt gör dom väl?

Ja, och när jag läser resonemangen från många av dessa känner jag för att lägga pannan i handen. "Jag köpte XXX på Inet och varan funkade. Dom får min röst." "Jag fick support från Inet utan tjafs, så dom får min röst", etc. Jag skulle även gissa att många röstar på Inet i år för att dom röstade på Inet förra året.

Skrivet av Batman:

Det kan ju knappast bero (kan väl inte du heller tro?) bero på pingvinstången?

Nej, jag varken tror eller hoppas det. Det har blivit en ploj-grej, både för dom som gillar och ogillar Inet.

Skrivet av Batman:

Det är konstigt att det alltid är vinnaren av nånting man alltid ska kasta skit på...

Återigen så tåler du inte att jag kritiserar Inet. Konstruktiv kritik är inte detsamma som att "kasta skit".

Skrivet av Batman:

Synd bara att det ska finnas dom som alltid ska ifrågasätta allting och hävda att myterier och fusk ligger bakom framgången.

Jag antar att du inte pratar om mig specifikt nu, men om du gör det så undrar jag hur mycket du har druckit ikväll, eftersom jag inte har sagt något alls om fusk eller mygel. (Jag antar att du menar "mygel" och inte "myterier".)

Skrivet av Batman:

Kan man istället inte bara låta det hela vara och tycka att den butik man själv röstade på gott väl kan få vara årets datorbutik a.k.a ens favoritbutik? Uppenbarligen inte. Synd som tusan.

Ingen kan hindra dig från att rösta på din egen favorit då röstningen sker individuellt, men folk kan (och borde) säga ifrån om dom inte håller med resonemanget.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Kan börja med att säga att jag ber om ursäkt för den något hårda tonen, inte riktad till dig utan var ett rent allmänt synsätt jag har på hela saken. Hoppas du inte tog åt dig
Men håller du med om att dom får oförtjänt mycket skit av alla som kommenterar och läser den här tråden? Vilka andra butiker har nämnts i negativ bemärkelse? Jag vet inte, men det jag irriterar mig på är att folk helt enkelt inte kan acceptera hur andra har röstat. Nej jag pratar inte enbart om dig, det var ett generellt antagande.
Jag tål visst att du kritiserar dom, vad jag däremot har svårt att förstå är att folk i allmänhet (oavsett vad det gäller) har svårt att acceptera deras framgång, därför kommer det titt som tätt upp hattrådar med folk som gnäller på dom. Jag tycker det hela är tråkigt och trångsynt av dem som gör det helt enkelt.

Återigen ang. lagerstatus och utbud så står det ju i proportion till den enskilde individen. Dom produkter jag ex har köpt genom åren så har endast en handfull (om ens det) varit slut i lager. Alla återförsäljare kan ju inte ha fullt lager av allt eller hur?

Konstruktiv kritik och har dom fått, visst tycker jag att dom kan sakna vissa småfunktioner. Men i det stora hela så har dom aldrig under dom 10+ åren jag handlat hos/från dom inte gjort en enda tabbe. Allt har levererats snabbt, alla garantiärenden har skötts och klarats upp på mindre än 4 arbetsdagar, excellent och trevlig kundservice. Men visst finns det delar dom kan förbättra, så som med alla företag.
Jag klassificerar mig som en god fanboy (även om jag är lite emot ordet i sig) då jag står bakom dom och har haft bra kontakt och erfarenheter av dom. Därav har jag har röstat på dom därför att dom för mig uppfyller alla dom kraven jag ställer på en återförsäljare. Och jag röstar inte år efter år på dom av ren natur och utan eftertanke, tror jag inte heller du gör.

Återigen, som sagt. Hoppas du inte tog illa åt dig, jag skyller den något hårda tonen i mitt förra inlägg på den sena timmen och för lite hjärnaktivitet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Vinner Inet igen blir jag fan TOKIG!!!!!! Jag förstår verkligen inte varför de vinner år efter år. Man kan inte boka saker i butik under kampanjer, man kan verkligen inte få en vara utbytt om inte felet inte upptäcks på plats (alltså 5-10 dagar innan man får en ny). Webhallen däremot: Jag har haft problem med ett nätaggregat som lät så lite att man nästan inte hörde det, - det var fläkten. Jag övertygade personalen att felet fanns, de accepterade det, fick varan utbytt. Ett tangentbord som fick tuppjuck ibland kunde de inte verifiera utan tog mitt ord på det - varan utbytt. Listan kan göras lång. INET däremot… Min mus strulade 2 gånger - samma problem på två olika möss, tog 5 arbetsdagar innan smset kom.. Jag hämtar ut en ny mus och samma problem finns på denna. Jag kommer tillbaka till dem och får samma svar: 5-10 arbetsdagar! MEN vad i helvete säger jag i butiken…

Jag tycker dock priserna är mycket bra, men inte alltid bättre än webhallen, varför jag ibland har handlat där är för att varan inte finns på webhallen.

Har själv inte haft några alls problem med Inet, fick min mus utbytt på plats, två gånger också då båda hade samma problem utan några problem. Fick dessutom lämna tillbaka min andra mus och köpa om den på rea, så fick en fungeradnde mus då de provade den direkt i butik, 200 kr och ett burk lufttryck.

Har bara haft det bra med Inet men även Webhallen, tycker dock deras sida är väldigt dålig och har haft mest erfarenhet med Inet under detta år, så min röst går dit!

Tråkigt dock angående din situation, förstår om du inte röstar på dom ^^

Visa signatur

DATOR | Chassi: H440 | Moderkort: HERO VII | Processor: 4790k | Kylning: H100i | SSD: Samsung 850 Pro 128+256Gb | HDD: WD Black 3TB | Grafikkort: 970 MSI Gaming SLI | RAM: 16Gb HyperX Fury 1600MHz | Nätagg: EVGA Supernova G2 1000W |
KRINGUTRUSTNING | Skärm: ROG Swift PG278Q | Mus: Func MS-3² | Tangentbord: MadCatz S.T.R.I.K.E 7 | Headset: O2+ODAC - HD650 | Mikrofon: Blue Spark Digital |

Permalänk
Medlem

Då har man röstat och då jag inte handla av Inet förra året så blev det ingen röst på dom utan en annan firma.
Måste ju gå efter vad jag har upplevt under förra året inte vad jag har för erfarenheter innan av butiken.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av FellaNNN:

Har själv inte haft några alls problem med Inet, fick min mus utbytt på plats, två gånger också då båda hade samma problem utan några problem. Fick dessutom lämna tillbaka min andra mus och köpa om den på rea, så fick en fungeradnde mus då de provade den direkt i butik, 200 kr och ett burk lufttryck.

Har bara haft det bra med Inet men även Webhallen, tycker dock deras sida är väldigt dålig och har haft mest erfarenhet med Inet under detta år, så min röst går dit!

Tråkigt dock angående din situation, förstår om du inte röstar på dom ^^

Och det är självklart att andra kan ha fått bättre service, (borde inte vara så) - men problemet kvarstår med att inte kunna boka kampanjvaror i butik eller deras 5-10 dagar service om inte felet kan verifieras. Skulle de byta ut detta juridiska käbbel skulle jag ha större förtroende!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Storage Jar:

Komplett fick min röst.

- Fri frakt
- Snabb leverans (en arbetsdag)
- Trevlig personal som är lätt att ha att göra med
- Bra priser
- Stort utbud
- Har sällan slut i lager som en del andra butiker verkar ha, det kostar ju inte lika mycket att ha tomt lager..
- 45 dagars öppet köp

Ingen annan butik har i dagsläget allt det där, möjligen webhallen som kommer knappt efter.

Komplett är en så fruktansvärt bra butik!
Senast jag handlade hos komplett var i torsdags kl. 15. Jag beställde två stekpannor och fick dem på posten kl 12.20 dagen efter, gaaalet. De har nog bra deal med posten!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Komplett fick min röst. Jag älskar deras hemsida. Jag har handlat hos dem till och från sedan tidigt 2000-tal och kan inte minnas att jag blivit nämnvärt irriterad en enda gång. De har bra betalningsalternativ. Under 2014 har dock Amazon.co.uk seglat upp som konkurrent. Det är inte alltid jag kan få tag på allt i Sverige.

Permalänk

Komplett och Netonnet blev det för min del, bäst priser och erbjudanden. När det kommit till kritan för köp så har Inet o Net2world antingen varit för dyra eller inte haft varor i lagret.

Permalänk
Medlem

Blev Inet igen, tycker dock Komplett seglat upp och blivit bättre under året. Tycker dock inte man kan bli bästa datorbutik om man saknar fysiska butiker. När mitt headset går sönder efter 3 år och jag behöver köpa ett nytt snabbt är det inte Komplett som räddar mig, de är för otillgängliga. Förut hade de ju iaf en hämtbutik dit transporten gick i tid, denna har de ju dock stängt, inget bra kundtänk där inte.

Webhallen skulle haft en chans om deras butiker inte var så extremt stressiga samt att deras hemsida gjordes om totalt till något vettigt.

Permalänk
Medlem

Har handlat oförskämt lite elektronik det gångna året. Enda butiken jag handlat något ifrån är Dustin tror jag så det är väl rätt att de får min röst då.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Blev en röst på inet igen på grund av deras service. Det enda som saknas är att de fixar ett större utbud och möjligtvis ändrar om priserna lika snabbt som konkurrenterna. Har dock aldrig varit problem för dem att sänka det när jag varit i kontakt med dem.

Redan igår var jag inne på Inet på Hötorget för att en pollare skulle köpa ny skärm, snackade rätt länge med med säljaren som jag vet har jobbat där länge. Tog upp distanshandelslagen och han kunde inte annat än att hålla med att det vore smartare att köpa den på nätet då det är som ett lotto med pixelgarantier.
Han erbjöd då att vi får packa upp och undersöka skärmen innan köp.

Detta är något i min mening som aldrig skulle kunna hända hos andra fysiska butiker. När man går in på Webhallen känns det som att alla säljare har en pinne i röven, man vill bara ut därifrån. Antar att deras affärsidé är att sortimentet går över service...

Inet använder sig av DLX helt enkelt, något som andra företag saknar

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Webhallen blev det för min del. har inte handlat på Inet på bra länge, mest för att dom inte har några vettiga priser, pingvinstången lockar inte och gratis frakten, well det är många andra som har den. pengarna man sparar på att handla någon annan stans kan man köpa sig ett flak coca cola eller tre!

Webhallen har skött sitt exemplariskt detta året för min del. även Alina som jag handlat väldigt mycket från har gjort bra mycket bättre ifrån sig än vad inet gjort senaste gångerna jag handlat där

Även om man röst hamla på webhallen då jag handlat hos dom mest(till och med ett retur ärende som dom skötte kanon bör tilläggas) så är även Alina en värdig vinnare, mycket bra priser som i särklass var bäst när jag köpte min X99 rigg. skickade med inte bara en utan 3 godis påsar. och frakten var såklart fri. låter kanske bekant?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

När man går in på Webhallen känns det som att alla säljare har en pinne i röven, man vill bara ut därifrån. Antar att deras affärsidé är att sortimentet går över service...

vet inte hur det är på de diverse butikerna i stockholmsområdet men personalen på webhallen i göteborg är mycket hjälpsamma och trevliga