Tankar kring battlefield 4 och fps med olika settings

Permalänk
Medlem

Tankar kring battlefield 4 och fps med olika settings

Hej

Skrev en tråd tidigare kring att bf4 kraschade så om moderator tycker att denna tråd går ihop med den eller liknande varsågod och sammanfoga.

jag har bara lite funderingar kring prestandan och de olika inställningarna tex köp jag på silk road med allt på ultra så får jag cirka 120 fps lite mer lite mindre det är inget fel i det men jag blev förvånad igår då jag bland annat köra zavod 311 och de lite större banorna så upplever jag väldigt dropp i fpsen typ 40 ibland detta även med low i settings.

är det något fel på min dator eller upplever ni liknande problem eller är det bara spelet?
har datorn i signum

kom gärna med tips eller egna erfarenheter

tack på förhand

Visa signatur

Processor: Amd ryzen 7900xt Ram: 64 GB Moderkort Asus Tuf x670e wifi kylare corsair Noctua NH-D15 chrome black Grafik: Asus rtx 4090 NVME1 1TB Kingston kc3000 NVME2 2TB Kingston kc3000 Chassi Fractal Design 7 Nätdel Corsair 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_93:

Hej

Skrev en tråd tidigare kring att bf4 kraschade så om moderator tycker att denna tråd går ihop med den eller liknande varsågod och sammanfoga.

jag har bara lite funderingar kring prestandan och de olika inställningarna tex köp jag på silk road med allt på ultra så får jag cirka 120 fps lite mer lite mindre det är inget fel i det men jag blev förvånad igår då jag bland annat köra zavod 311 och de lite större banorna så upplever jag väldigt dropp i fpsen typ 40 ibland detta även med low i settings.

är det något fel på min dator eller upplever ni liknande problem eller är det bara spelet?
har datorn i signum

kom gärna med tips eller egna erfarenheter

tack på förhand

fpsen varierar beroende på bana.

Även om spelet är snyggt o så på ultra har jag dragit ner till low (förutom mesh på ultra) för att se fiender bättre och få mindre rök o sånt.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_93:

Hej

Skrev en tråd tidigare kring att bf4 kraschade så om moderator tycker att denna tråd går ihop med den eller liknande varsågod och sammanfoga.

jag har bara lite funderingar kring prestandan och de olika inställningarna tex köp jag på silk road med allt på ultra så får jag cirka 120 fps lite mer lite mindre det är inget fel i det men jag blev förvånad igår då jag bland annat köra zavod 311 och de lite större banorna så upplever jag väldigt dropp i fpsen typ 40 ibland detta även med low i settings.

är det något fel på min dator eller upplever ni liknande problem eller är det bara spelet?
har datorn i signum

kom gärna med tips eller egna erfarenheter

tack på förhand

Vad kör du för upplösning?. Är det vanlig 1080p så är det något fel,Har aldrig under 60fps på någon bana med ett 980 i ultra'

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Vad kör du för upplösning?. Är det vanlig 1080p så är det något fel,Har aldrig under 60fps på någon bana med ett 980 i ultra'

Håller med. Sitter på ett gtx 680 kort och det pressar bf4 i ultra 1080 i 60fps.
Men där är banor som är mer lr mindre krävande det märker jag på mitt 750ti kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Hej sitter på 1920x1080 120 hz skärm blev bättre då jag satte på adaptive v-sync och stängde av v-sync i battlefield 4 ska testa lira lite mer har inte kört på ett tag samt satt att nvidia kontroll panelen skulle föredra maximum performance.

tack för svaren

Visa signatur

Processor: Amd ryzen 7900xt Ram: 64 GB Moderkort Asus Tuf x670e wifi kylare corsair Noctua NH-D15 chrome black Grafik: Asus rtx 4090 NVME1 1TB Kingston kc3000 NVME2 2TB Kingston kc3000 Chassi Fractal Design 7 Nätdel Corsair 1000w