Permalänk
Medlem

Hahahaha...
Loggade in för att se hur mitt ärende går! Finns inget återbetalnings ärende.. Står misslyckat köp under mina spel! Men pengar har dragits
från mitt konto! Blev lite irriterad och ringde kundtjänst! 45min väntetid.... Tror inte jag sitter o väntar på det! Blir kul o se vad det leder till! Dom har ju 10 dagar på sig vad jag kan utläsa av deras hemsida för återbetalning.

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Medlem

för dem som undrar varför dem köper just fifa 15 så är det för att i det spelet så kan man köpa en ingame currency denna kan sedan från ens konto skickas till andra konton... så hackarna har igång auktioner på exempelvis ebay där dem säljer poängen till inte ont anande folk och poängen omsätter extrema summor här är ett exempel http://www.ebay.com/itm/5000-000-FIF...item5af568f441 bara denna auktion har genererat intäkter på ca 8miljoner ensamt och han har många fler auktioner ute och mängder med fler säljare finns..

Hur kan detta vara möjligt???? F..n... man har ju valt helt fel yrke ser jag!

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av jisten:

för dem som undrar varför dem köper just fifa 15 så är det för att i det spelet så kan man köpa en ingame currency denna kan sedan från ens konto skickas till andra konton... så hackarna har igång auktioner på exempelvis ebay där dem säljer poängen till inte ont anande folk och poängen omsätter extrema summor här är ett exempel http://www.ebay.com/itm/5000-000-FIF...item5af568f441 bara denna auktion har genererat intäkter på ca 8miljoner ensamt och han har många fler auktioner ute och mängder med fler säljare finns..

Hur kan detta vara möjligt???? F..n... man har ju valt helt fel yrke ser jag!

Så man kan köpa saker inne i spelet och ge till andra?

Så om man köper detta för andras pengar och sen säljer det till marknadspris, så flyttar man pengarna från det kapade kontot till sitt eget? Har jag fattat det rätt?

Är ju som den där poker stölderna när man tog kort på någon annans kontokort och använde det och spelade slut på pengar till sina kumpaner

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jisten:

för dem som undrar varför dem köper just fifa 15 så är det för att i det spelet så kan man köpa en ingame currency denna kan sedan från ens konto skickas till andra konton... så hackarna har igång auktioner på exempelvis ebay där dem säljer poängen till inte ont anande folk och poängen omsätter extrema summor här är ett exempel http://www.ebay.com/itm/5000-000-FIF...item5af568f441 bara denna auktion har genererat intäkter på ca 8miljoner ensamt och han har många fler auktioner ute och mängder med fler säljare finns..

Hur kan detta vara möjligt???? F..n... man har ju valt helt fel yrke ser jag!

Så man kan köpa saker inne i spelet och ge till andra?

Så om man köper detta för andras pengar och sen säljer det till marknadspris, så flyttar man pengarna från det kapade kontot till sitt eget? Har jag fattat det rätt?

Är ju som den där poker stölderna när man tog kort på någon annans kontokort och använde det och spelade slut på pengar till sina kumpaner

Ska man som svensk göra detta bör man se till att allt står i typ Thailand, blir det tillräckligt många anmälningar och stora summor kan det börja bli utredning (då får man lämna allt och dra fort ). Lite av nackdelen av sådant här, bättre att vara laglig:D Slipper ju pressen och samvetet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Problemet med tvåstegsinloggning med mobilen är att det i längden blir jevligt drygt om man använder applikationen hyfsat ofta.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stimpen:

Problemet med tvåstegsinloggning med mobilen är att det i längden blir jevligt drygt om man använder applikationen hyfsat ofta.

Tror att tvåstegsverifieringen bara används första gången man använder en ny klient. Som steam.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tror att tvåstegsverifieringen bara används första gången man använder en ny klient. Som steam.

Japp, det är så det verkar:

Citat:

Login Verification ups the defense rating of your Origin Account. We´ll automatically send you a security code whenever your account is signed in from an unrecognized device

Själv ska jag sätta på det där nu eftersom jag mestadels använder origin på denna datorn.

edit: man fick välja om man ville köra verifikation på mailen eller till sin telefon, jag valde mailen. Efter det fick man ett mail med sin kod som man fick skriva in och efteråt fick man 6 stycken koder som man alltid kunde använda för att logga in, i fall att mailen/telefonnumret skulle upphöra. Tror det kan vara ett riktigt jävla meck att få tillgång till sitt konto om man har oturen att allt upphör och man tappar bort sina koder dock men kan inte annat än att rekommendera detta för er andra också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara igång igen, fick precis mail om att någon/något försök logga in på mitt Origin account.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

oxå fått mitt oriigin hackat , tagit bort alla betalningsalternativ nu o aktiverat 2stegs inlogg..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Nån som vet hur man går till väga för att få pengarna tillbaka?

Visa signatur

ASRock Z77 EXTREME4 | Intel Core i7 2700K | 16 GB Vengeance LP | Sapphire 6950>6970 CF | Corsair HX 750W | Silverstone Fortress FT02B | Samsung 830-Series 128GB | Corsair Force GT 120 Gb | Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidSilen:

Nån som vet hur man går till väga för att få pengarna tillbaka?

Jag hann ångra "mitt" köp men annars är det väl bäst att ringa supporten.

http://www.ea.com/se/kontakt

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fick ett mejl nu ikväll om att jag bytt lösenord på mitt Origin-konto (fast jag alltså inte gjort det), trots att jag tidigare bytt lösenord och aktiverat inloggningsbekräftelse, när det här med hackade konton och FIFA-beställningar uppdagades (mitt konto blev hackat och de hade lagt beställningar på FIFA).

Hur är det möjligt ens att de kunde komma åt mitt konto IGEN?! Mitt lösenord var inte så jävla dåligt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Fick ett mejl nu ikväll om att jag bytt lösenord på mitt Origin-konto (fast jag alltså inte gjort det), trots att jag tidigare bytt lösenord och aktiverat inloggningsbekräftelse, när det här med hackade konton och FIFA-beställningar uppdagades (mitt konto blev hackat och de hade lagt beställningar på FIFA).

Hur är det möjligt ens att de kunde komma åt mitt konto IGEN?! Mitt lösenord var inte så jävla dåligt.

Låter inte bra, hörde i tråden tidigare att det tar ett par timmar innan alla servers har samma lösen och säkerhetsinfo.

Men om du bytt för ett par dagar sen, låter inte detta bra alls. Hör med EA support. Tror deras chatt har öppet även idag. Vore bra att veta om den extra säkerheten ens funkar eller bara falsktrygghet.

Edit är din mail säker, så dom inte kommit åt den med?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Fick ett mejl nu ikväll om att jag bytt lösenord på mitt Origin-konto (fast jag alltså inte gjort det), trots att jag tidigare bytt lösenord och aktiverat inloggningsbekräftelse, när det här med hackade konton och FIFA-beställningar uppdagades (mitt konto blev hackat och de hade lagt beställningar på FIFA).

Hur är det möjligt ens att de kunde komma åt mitt konto IGEN?! Mitt lösenord var inte så jävla dåligt.

Ingen spyware eller ngt på burken? Kör en runda malwarebytes.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Låter inte bra, hörde i tråden tidigare att det tar ett par timmar innan alla servers har samma lösen och säkerhetsinfo.

Men om du bytt för ett par dagar sen, låter inte detta bra alls. Hör med EA support. Tror deras chatt har öppet även idag. Vore bra att veta om den extra säkerheten ens funkar eller bara falsktrygghet.

Edit är din mail säker, så dom inte kommit åt den med?

Jag bytte lösenord för ungefär en månad sedan. Misstänker att de fått tag i mitt lösenord från andra kanaler. Jag kommer dock inte riktigt ihåg vad lösenordet ens var, eftersom jag kör med flera olika versioner av lösenordet på olika ställen. Så nu är det nog läge att byta lösenord på mina mejlkonton åtminstone (Origin-kontot har jag såklart redan bytt på).

Skrivet av stimpen:

Ingen spyware eller ngt på burken? Kör en runda malwarebytes.

Körde en sökning med Malwarebytes, den hittade inget.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Var det ett mail från riktiga Origin och inte ett phising mail?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Var det ett mail från riktiga Origin och inte ett phising mail?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var ett äkta mail. Jag försökte logga in (med Origin klienten på datorn) men det gick inte, så det verkade stämma.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Origin verkar ju väldigt säkert. Kunde idag inte logga in med mitt lösenord jag bytte till när mitt konto var hackat för ungefär en månad sedan. Detta trots att jag har två-stegs verifiering via SMS. Blev tvungen att byta lösenord via mail. Bytte då samtidigt lösenord på mitt mail-account.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

När jag tänker efter så kan det vara så att hackarna kommit över mitt hotmail-lösenord och den vägen ändrat mitt lösenord i origin. Det lösenord jag hade i origin förr var rätt lika mitt lösenord i hotmail. Nu har jag ändrat lösenord i både hotmail och origin.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Fick ett mejl nu ikväll om att jag bytt lösenord på mitt Origin-konto (fast jag alltså inte gjort det), trots att jag tidigare bytt lösenord och aktiverat inloggningsbekräftelse, när det här med hackade konton och FIFA-beställningar uppdagades (mitt konto blev hackat och de hade lagt beställningar på FIFA).

Hur är det möjligt ens att de kunde komma åt mitt konto IGEN?! Mitt lösenord var inte så jävla dåligt.

En av mina vänner har också blivit hackad tidigare och har bytt lösen och slagit på tvåstegs verifiering.
Förra veckan så böt de hans lösen och försökte köpa fifa 15 igen.... Han har dock redan tagit bort sina kortuppgifter som tur var.
Så det verkar som om de kommer igenom även med nytt lösen och SMS verifiering... ?

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

En av mina vänner har också blivit hackad tidigare och har bytt lösen och slagit på tvåstegs verifiering.
Förra veckan så böt de hans lösen och försökte köpa fifa 15 igen.... Han har dock redan tagit bort sina kortuppgifter som tur var.
Så det verkar som om de kommer igenom även med nytt lösen och SMS verifiering... ?

Läs mina inlägg. Har hackarna tillgång till mail-kontot som är kopplat till Origin så kan de byta lösenord även om man har verifiering med SMS. Så det räcker inte med att byta lösenord på Origin utan man måste även byta lösenord till mail-kontot eller byta mail-konto.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fick också mitt Origin-konto hackat för någon månad sedan. Någon hade köpt Fifa 15 och det hade dragits ~273kr (om jag minns rätt) från mig. Ringde kundsupport och fick tillbaka pengarna efter några dagar. Nu har jag tagit bort all kontoinformation och bytt lösenord.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk

Fick lösenordet ändrat nu i helgen plus att nån försökt köpa fifa 15. Hade ett gammalt betalkort inlagt så det gick inte igenom som tur var. Bytt lösen på både origin och mailen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Jag bytte lösenord för ungefär en månad sedan. Misstänker att de fått tag i mitt lösenord från andra kanaler. Jag kommer dock inte riktigt ihåg vad lösenordet ens var, eftersom jag kör med flera olika versioner av lösenordet på olika ställen. Så nu är det nog läge att byta lösenord på mina mejlkonton åtminstone (Origin-kontot har jag såklart redan bytt på).

Just det... för att göra så är säkert.

Ha alltid det bästa lösenordet, som inte är likt något annat på din mail. Alltid.

För oavsett vad det är för tjänst så återställer man alla tjänsters lösen till mailen. Så knäcker de mailen, knäcker de indirekt allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Just det... för att göra så är säkert.

Ha alltid det bästa lösenordet, som inte är likt något annat på din mail. Alltid.

För oavsett vad det är för tjänst så återställer man alla tjänsters lösen till mailen. Så knäcker de mailen, knäcker de indirekt allt.

Om man sedan bara använder mail-alias som inlogging på olika tjänster och siter istället för den riktiga "användarnamnet" på mailen så blir det lite säkrare. Alltså det username till din mail skall du aldrig maila ifrån utan köra med köra med mail alias. Själv kör jag med ett alias för inloggning på siter och sen ett som jag aktivt mailar ifrån (Jobbsökning mailar kontaker etc).

Sen ska man också kunna leva med sin säkerhetsrutiner. så blir det för krångligt gör man workarounds eller slarvar.

On-topic
mitt origin var safe såg det ut som. Men slog på epost verifiering.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Det hände mig med förra året, jag använde malwarebytes och det hittade en mask på min dator, sen sa den att det tog bort det men det tvivlade jag på. Men mitt lösenord på Origin blev återställt hela tiden vilket fick mig att formatera om datorn och då var det slut på problemet

Permalänk
Medlem

jag använder Paypal som betalningsmedel.. du måste logga in på paypal för kunna genomföra ett köp så ett köp blir omöjligt om inte hackar PP. ett köp går inte genom automatiskt tack o lov som med kreditkort.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Som lite kuriosa fick jag mitt Originkonto hackat för ett par år sen. Idioten köpte två spel - inte mha mitt kort - jag fick tillbaka mitt konto och 2 gratisspel. Perfekt!

Byt lösenord, epost och allt egentligen. Använd "tvåstegsverifiering"