Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mystiskt "signal not found" problem.

Permalänk
Medlem

Mystiskt "signal not found" problem.

Hej, jag har byggt min egna dator med en GTXGeforce 980 och en ASUS Z97-A - ATX / Z97 moderkort.

Varje dag när jag startar datorn hör jag fläktarna starta, men tangentbordet får inget LED ljus, sen när jag startar om datorn fungerar det bra.
Jag kör med dubbla monitors, och jag måste koppla ur den ena (HDMI) och bara köra på min ena skärm (VGA) tills desktop, sen kan jag koppla in den andra.
Annars får jag Signal not found på båda mina skärmar.

Det här är väldigt frustrerande och jag hittar ingen info på vad det kan vara.
Kan tänka mig att det har och göra med prioritering av moderkortets "bildingångar".

Permalänk
Medlem

Hade ett exakt samma problem med mitt Asus Z97-A moderkort
Dock visade det sig att det var SSD som var trasig(en Intel 520).
Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem

Vad det SSDn som orsakade bildproblemen?

Permalänk
Medlem

Jag har samma grafikkort och moderkort och samma problem. Jag har inte funnit någon lösning heller och det är väldigt frustrerande..

Permalänk

En kompis till mig fick detta problem när han installerade de nyaste drivrutinerna från NVIDIA i torsdags. Han har en gammal Phenom II X4... (Edit: Blandade ihop kompisens komponenter med en annan kompis, ändrat till rätt nu).
Det slutade med att det var SSDn som Windows låg på var trasig. Den gav upp inom några timmar. Så skulle nog också säga att det kan vara SSD...

Efter ominstallation på en nyköpt SSD fungerade datorn fint...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A