Aktuellt program för att rensa gamla drivrutiner

Permalänk
Medlem

Aktuellt program för att rensa gamla drivrutiner

Hej! Blir bara lite osäker nu då det verkar funnits en hel del GPU-drivercleaners genom åren. Vilket gäller nu?

Efter att mitt GTX Titan pajade så hade jag en rad tillfälliga grafikkort installerade i datorn. Däribland även ett AMD-kort och hela catalyst-paketet till denna. Jag skulle alltså behöva ett program som tittar efter skräp från både AMD och Nvidia. Finns det något aktuellt sådant?

Har problem med att jag ibland inte återfår någon bild, i ca 1 av 10 fall när skärmsläckaren gått på. Tänkte ta detta som första steget i felsökningen.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Hej! Blir bara lite osäker nu då det verkar funnits en hel del GPU-drivercleaners genom åren. Vilket gäller nu?

Efter att mitt GTX Titan pajade så hade jag en rad tillfälliga grafikkort installerade i datorn. Däribland även ett AMD-kort och hela catalyst-paketet till denna. Jag skulle alltså behöva ett program som tittar efter skräp från både AMD och Nvidia. Finns det något aktuellt sådant?

Har problem med att jag ibland inte återfår någon bild, i ca 1 av 10 fall när skärmsläckaren gått på. Tänkte ta detta som första steget i felsökningen.

http://treexy.com/products/driver-fusion är ett program i kategorin du söker, iaf. Möjligt att det finns bättre alternativ men det där hålls iaf uppdaterat och har fungerat för mig någon gång när drivrutinerna kexat.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teddis:

Hej! Blir bara lite osäker nu då det verkar funnits en hel del GPU-drivercleaners genom åren. Vilket gäller nu?

Efter att mitt GTX Titan pajade så hade jag en rad tillfälliga grafikkort installerade i datorn. Däribland även ett AMD-kort och hela catalyst-paketet till denna. Jag skulle alltså behöva ett program som tittar efter skräp från både AMD och Nvidia. Finns det något aktuellt sådant?

Har problem med att jag ibland inte återfår någon bild, i ca 1 av 10 fall när skärmsläckaren gått på. Tänkte ta detta som första steget i felsökningen.

Finns ju även efterföljaren till driversweeper: DDU.

http://www.wagnardmobile.com/DDU/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Får tacka för tipsen! DDU var nog det jag var ute efter. Programmet kunde göra en felfri lista på alla grafikkort jag haft i burken, så något skräp låg alltså kvar. Nu är det helt rensat så jag håller tummarna att det råder bot på mina småproblem.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980