Bra backup-program för Win 8.1 till Synology NAS?

Permalänk
Medlem

Bra backup-program för Win 8.1 till Synology NAS?

Hej,

Har kört Second Copy i många år för att göra schemalagda backuper av olika Win 8.1 bibliotek; favoriter, dokument et.c. till en Synology Disk. (DS213j med 2x3 TB). Programmet känns lite gammalt och "slitet" dock, så jag funderar på att byta.

Nån som har någon idé vad man ska ha istället? Gärna lättanvänt och med snyggt GUI. Gratis är gott!

//Lasse

Permalänk
Medlem

Absolut ingen som kör backuper på win 8.1 emot Synology? Ni med andra NAS kanske har något bra prg att tipsa om i alla fall?

Permalänk
Avstängd

Prova på windows egna backup. Annars kan du testa denna http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/software/3315451/easeus-to...

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

På jobbdatorn med sånt windows har jag gjort ett litet bat-script som körs schemalagt varje dygn och säkerhetskopierar förändringarna i vissa mappar med robocopy mot en server. Det har fungerat bra och är lite som ett simplare rsync, fast för windows. Dessutom slipper man klabba med GUI-skräp, bara att köra.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Entusiast

Vill man ha enklare rsync-funktionalitet, men ändå ha ett klabbigt GUI att jobba med (Som Schnitz så vackert kallar det), så kan jag rekommendera programmet Unison.
Använder det själv under Linux såväl som Windows och Mac.
Unison fungerar i både GUI- såväl som CLI -läge.

Unison klarar dessutom att synkronisera över nätverk och internet.

http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Tack, då har jag några alternativ att kolla på

Gott slut!

Permalänk
Medlem

Syncovery är GULD!
Vill du annars ha image-backuper med inkrementella backuper har Veeam precis släppt en beta-version av sin nya produkt som ska vara gratis och kunna backa fysiska servrar och klienter.

Permalänk
Avstängd

Va Fa*, Jag är ju beta opt in på Veem och skulle få mail när dom släppte den.. Sjysta killar..

Skrivet av HerrNilsson:

Syncovery är GULD!
Vill du annars ha image-backuper med inkrementella backuper har Veeam precis släppt en beta-version av sin nya produkt som ska vara gratis och kunna backa fysiska servrar och klienter.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ