Frågor gällande Intels Haswell-/Broadwellprocessorer

Permalänk
Medlem

Frågor gällande Intels Haswell-/Broadwellprocessorer

Hej!

Tänkt införskaffa en premium-laptop så småningom och tänkte därför be er duktiga och hjälpsamma forumbesökare om hjälp gällande lite information. Det handlar alltså om Intels olika arkitekturer. Eftersom jag inte är särskilt bra när det kommer till processorer och tillika kommande processorer önskar jag att någon vänlig själ skulle förbarma sig och kanske tipsa om någon eller några bra sidor som håller koll på vad som ska släppas till kommande laptops.

Jag hade tänkt inhandla någonting under första delen av 2015, så jag antar att Skylake är borträknat. Eller är det kanske messias-processorn? Hursomhelst, nya arkitekturen ska visst vara mycket bättre när det handlar om kylning och det känns viktigt för mig med tanke på att jag vill ha en relativt slimmad men kraftfull laptop. Kanske väntar du som läser själv på något? Berätta gärna!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hur kan man lägga till en tråd som man vill följa utan att behöva skriva något dumt som det jag skriver nu? Har provat +1 tidigare men då har det bara blivit borttaget av en mod. Någon mod som vill svara kanske i ett pm till mig, tack. Sorry för avbrottet. Väntar med spänning på svar på denna tråd

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell