KRK Rokit RP6G3 Monitorer - Vanligt musiklyssnande?

Permalänk
Medlem

KRK Rokit RP6G3 Monitorer - Vanligt musiklyssnande?

Hej!

Är på jakt efter nya högtalare som jag ska använda till vanligt musiklyssnande, men kanske även till att göra egen musik. Lyssnar på allt från Blues, Hårdrock till Trance, och jag lägger stor vikt på Ljudkvalité.

Har tittat runt litegrann på vanliga PC högtalare hos HifiKlubben, såsom deras egna Argon högtalare (7460A och 7450A t.ex.) men efter att ha läst recensioner om dessa så verkar det tyvärr som att problem dyker upp efter en viss tids användande, och det skulle jag helst vilja avstå ifrån.

Velar helt enkelt fram och tillbaka mellan vilka högtalare jag ska välja, och har nu blivit lite intresserad av Monitorer.

Har tittat runt på KRK's utbud av Monitorer och har blivit lite extra sugen vad anbelangar RP6G3, och jag kan säkerligen få ett ganska bra pris på just dem här eftersom jag tidigare har praktiserat på en musikaffär som säljer dem.

Frågan är: Fungerar monitorer lika bra som vanliga PC högtalare under vanligt musiklyssnande? Musiker använder ofta KRK monitorer när dem är i Studio och producerar musik.

Man kan väl kort sagt säga att jag vill kunna lyssna på musik som den jag infogar här nedan, med riktigt bra ljudkvalité och hög volym som fa'An, med mycket kraft i ljudet! Är KRK Rokit RP6G3 ett bra alternativ då, tror ni?

Mvh
Jocke

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Visst, jag har haft den mindre föregångaren RP5 G2 för musik och spel, det är bra högtalare. Värt att nämna är att det lönar sig att skaffa någon extern volymkontroll också, annars kan du bara justera volymen via windows, eller via rattarna på baksidan vilket inte är praktiskt.