Julklapp till sig själv hörlurar 1000-2500 kr

Permalänk

Julklapp till sig själv hörlurar 1000-2500 kr

Nu ska jag köpa mig en julklapp till mig själv. Så man kan avnjuta lite vinyler när tjejen kollar på tv.

Det svåra är att jag lyssnar allt från metallica till bob marley. Så har ingen specifik genre jag bara lyssnar på.

Så 95 % av all lyssning sker genom förstärkaren.

Dom här har fastnat lite för när jag läst tester. Som jag har uppfattat det så har DT 990 lite tyngre bas.

Beyerdynamic DT 880 32 ohm

Beyerdynamic - DT 990 Pro 250 Ohm

Behövs det en DAC ? eller har ni några alternativ och rekommendera ?

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem

Lyssnar du i samma rum som TV:n är? Isåfall vore det kanske bättre med slutna lurar (990 är helöppna medan 880 är halvöppna).

En DAC behövs inte, vinyl är analogt från början. Men du kanske skall lyssna från något annat också? Isåfall är det enklast att du beskriver exakt vilka apparater du har. Angående lurarna du nämnde så är DT-880 ett säkrare kort, de är ganska så neutrala och är en riktigt bra all-around lur enligt mig. DT-990 älskar eller hatar man, ljudet är väldigt V-format dvs mycket bas och diskat, och just diskaten kan bli påfrestande för vissa.

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

Lyssnar du i samma rum som TV:n är? Isåfall vore det kanske bättre med slutna lurar (990 är helöppna medan 880 är halvöppna).

En DAC behövs inte, vinyl är analogt från början. Men du kanske skall lyssna från något annat också? Isåfall är det enklast att du beskriver exakt vilka apparater du har. Angående lurarna du nämnde så är DT-880 ett säkrare kort, de är ganska så neutrala och är en riktigt bra all-around lur enligt mig. DT-990 älskar eller hatar man, ljudet är väldigt V-format dvs mycket bas och diskat, och just diskaten kan bli påfrestande för vissa.

Förstärkaren jag har nu är Pioneer SC-1223 Men ska köpa en stereo förstärkare inom kort. Ja det är samma rum så Dt800 blir bättre, vet du hur DT770 lurarna är ?

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

Förstärkaren jag har nu är Pioneer SC-1223 Men ska köpa en stereo förstärkare inom kort. Ja det är samma rum så Dt800 blir bättre, vet du hur DT770 lurarna är ?

Jag har ett par DT-770, ljudmässigt föredrar jag DT-880 till allt utom elektronisk musik där DT-770 ger trevligt tryck. Men du måste fråga dig själv om du behöver isolation, för isåfall är DT-770 de du ska se på, DT-880 släpper in och ut det mesta i ljudväg.

Permalänk
Sötast

Du har inte provat Sennheisers (brusfria såklart) trådlösa RS hörlurar?

Har använt RS-180 ett par år nu och.... Kristallklart är allt jag kan säga, väldigt dynamiska och fungerar till i stort sett all musik jag slängt på dem.
Komforten ska man inte ens snacka om, man glömmer bort att de sitter på

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD600 kanske?

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8