Thrustmaster 500 RS strömadapter

Permalänk
Medlem

Thrustmaster 500 RS strömadapter

Hej,

Min strömadapter (klumpen) har gått sönder (lyser ej när man pluggar in den). Har mailat Thrustmaster utan framgång... Någon som vet vart man kan köpa en ersättningsadapter??

Löda och sånt kan jag så det är väl också ett alternativ, men vill helst ha något "riktigt".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Hej,

Min strömadapter (klumpen) har gått sönder (lyser ej när man pluggar in den). Har mailat Thrustmaster utan framgång... Någon som vet vart man kan köpa en ersättningsadapter??

Löda och sånt kan jag så det är väl också ett alternativ, men vill helst ha något "riktigt".

Det är bara att köpa en strömadapter som har samma plugg, samma eller högre strömstyrka (ampere) och samma spänning (volt).

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Det är bara att köpa en strömadapter som har samma plugg, samma eller högre strömstyrka (ampere) och samma spänning (volt).

Det är ju någon mystisk plugg (rund med 4 stift) som ska in i ratten och jag läste om att de har switchat +/- på vissa stift mot standard. Har du någon länk?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack! Verkar ju vara exakt samma så den borde funka. Men vad är det för sida!?! 250kr i frakt ska de ha. Men om man beställer för över 615kr så är frakten gratis. Tull ingår i leveransavgiften... ok!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte hur säker denna sidan är, men priserna är ju på svenka så och dom käns seriösa. http://se.farnell.com/
Du borde hitta det du söker under Power & Line Protection. Längre än så kan jag inte hjälpa dig då jag inte vet volten och amperen med mera men det borde stå på "klumpen"

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Beställde den som Kalasis tipsade om, det är exakt samma som orginaladaptern. Fick beställa lite lödtenn också för att få ned priset...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter ca 1 vecka har jag fått svar från Thrustmaster att om jag vill ha en från dem så kostar det 106 EUR... Jo men tjena...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Efter ca 1 vecka har jag fått svar från Thrustmaster att om jag vill ha en från dem så kostar det 106 EUR... Jo men tjena...

Det är ju som hittat Får du med en ny ratt då också

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.