Fractal Design Core 1100 vs Arc Mini?

Permalänk
Medlem

Fractal Design Core 1100 vs Arc Mini?

Vad skulle ni agerat i valet mellan Fractal Design Arc Mini R1 och Core 1100? Systemet ska användas till lite spelande och diverse kompjutande. Har delar sedan tidigare som ev. ska användas, bland annat en i5-2400 och två 2,5-tumsdiskar. Har inget grafikkort nu men kommer skaffa något i mellanklassen, i.e. GTX 770, Radeon 280X etc. Planerar varken att montera in dvd-brännare eller några 3,5-tumsdiskar. Fokus är att få systemet hyfsat tyst eftersom det står på mitt skrivbord.

Fractal Design Core 1000 går bort eftersom deras usb-kontakter finns på höger sida vilket skulle ligga direkt mot väggen.
Fractal Design Core 1100 passar bra för mina syften (litet, usb-kontakter i fronten) men funderar på luftflödet genom de små hålen i fronten och ljudnivån.
Fractal Design Arc Mini (första modellen) ser bra ut men är betydligt större än Core 1100. Arc Mini verkar ha ett riktigt bra pris just nu också, har fallit från ~650 till ~400 kr senaste veckorna.

Är den större storleken på Arc Min värt det? Finns det något annat chassi som ni direkt tänker på? Få diskplatser, hyfsat tyst, inget bling-bling, usb-portar på framsidan eller vänster sida.

Permalänk
Avstängd

Är det ARC MINI r2 du menar? Isåfall vinner Arc lätt över core 1100.

MEdföljer bland annat 3 fläktar till arc, medans 1 till core 1100

Ser mer välbyggt ut dessutom..

http://www.inet.se/jamfor?compare=6909891&compare=6901827