Permalänk
Medlem

baby pink acrylic computer :-)!

Tjena! Tänkte lägga upp lite bilder här på mitt senaste bygge. Blev klar för en vecka sen ungefär.

Datorn består av x99/haswell-e/titan/DDR4/1200AXI/vattenkylning(akrylrör)! Dubbla pumpar/radiatorer/reservoarer!

Allt i ett corsair 900D såklart!

Har inte jättemånga bilder, då jag glömde av att fota under byggets gång.

baby pink acrylic computer :-)!

Permalänk

Vet inte vad jag ska säga om färgvalet på vätskan, men jävligt snygg rördragning iaf En 4:a är det värt tycker jag!

Permalänk
Medlem

tyckte det var en riktigt uppfriskande sak detta. även om inte jag tycker rosa är snyggt så gör andra säkert det. ritkigt snyggt bygge..
en fyra + tycker jag. sladdarna och allt är rikigt snyggt draget.

Permalänk
Medlem

man tackar blev ganska nöjd faktist. kan tänka mig att rosa inte är så uppskattat dom flesta skulle nog valt annan färg

Permalänk

Snyggt! Önskar dock fler bilder

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Kul när folk vill köra på lite annorlunda färgval.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Enda jag inte gillar är moderkortet, rosa funkar bara inte med gult. Annars så gillar jag det, lite ovanligt utöver allt annat.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Måste kalla den riktigt fulsnygg.
Hatar färgen, den faller mig inte i smaken. Men resten är snyggt draget och bra gjort, vilket skapar lite hatkärlek!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Tycker det blev snyggt! Rosa har mycket liv i sig, roligt Moderkortet verkar ha hittat till fel chassi dock

Permalänk
Medlem

Varför har du satt alla minnen på ena sidan bara????

Permalänk
Medlem

TACKAR, kul att ni gillar den lite iallafall

biorrith; ingen aning, har det någon betydelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swepiz:

TACKAR, kul att ni gillar den lite iallafall

biorrith; ingen aning, har det någon betydelse?

Absolut!
Läs manualen för moderkortet.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Absolut!
Läs manualen för moderkortet.

okej ska göra detta genast! hade ingen aning

tack för att ni berättade står faktist att man ska använda både sidorna med 4 stickor får ta en titt på det så snart som möjligt

vad blir det för skillnad då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swepiz:

okej ska göra detta genast! hade ingen aning

tack för att ni berättade står faktist att man ska använda både sidorna med 4 stickor får ta en titt på det så snart som möjligt

vad blir det för skillnad då?

Minneskanaler för ramminnet. Uppdelade i par, så man måste kolla i manualen för att se hur tillverkaren har satt dem

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

har ändrat minnena nu. så nu ska det vara riktigt

Permalänk
Medlem

Ska börja jobba med akrylrör jag med. Hur skulle du säga det är att jobba med?
Och har du en kran någonstans för att tömma?

Permalänk

Rosa <3

Visa signatur

:) :)

Permalänk
Medlem

Gillar dina akryldragningar

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cigge88:

Gillar dina akryldragningar

tackar

Skrivet av latortugaa:

Skrivet av Bakteria:

Ska börja jobba med akrylrör jag med. Hur skulle du säga det är att jobba med?
Och har du en kran någonstans för att tömma?

kul, det gör du rätt i det är rätt svårt att få allt snyggt iomed att allt måste stämma exakt (vilket det oftast inte gör):P sen är det mycket dyrt om man jämför med vanlig slang, jag betalade 7000:- för vattenkylningen (med verktyg osv inräknat), block till grafikkort samt radiatorer ej inräknat. Sen får man ha tålamod, det kommer ta tid

ett tips; köp några extra paket med rör, det kommer att bli fel (om du inte är van då)

hur hade du tänkt att göra, köpa verktyg att böja efter eller böja på frihand?

& nej jag har ingen kran, vet inte hur jag ska tömma systemet faktist. men det är ett senare problem

Permalänk
Medlem

Sjukt ful färg, men du får pluspoäng för dom snygga böjningarna av slangarna

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av swepiz:

kul, det gör du rätt i det är rätt svårt att få allt snyggt iomed att allt måste stämma exakt (vilket det oftast inte gör):P sen är det mycket dyrt om man jämför med vanlig slang, jag betalade 7000:- för vattenkylningen (med verktyg osv inräknat), block till grafikkort samt radiatorer ej inräknat. Sen får man ha tålamod, det kommer ta tid

ett tips; köp några extra paket med rör, det kommer att bli fel (om du inte är van då)

hur hade du tänkt att göra, köpa verktyg att böja efter eller böja på frihand?

& nej jag har ingen kran, vet inte hur jag ska tömma systemet faktist. men det är ett senare problem

7k exklusive radiatorer och block?! Vad är det då som kostade så mycket?

Jag har köpt ek's kit med såg och silikonslang och ska köpa en värmepistol och tillverka en liten manick för att få till raka böjar.

Jag har det mesta sedan tidigare. Köpte några nya radiatorer, fittings och slang (Köpte rätt mycket mer slang än vad jag behöver just för att jag misstänkte att det lär bli en hel del fel.).
Ska bygga med 12/16mm och EK's HDC fittings.

Jag kommer inte göra i närheten så ambitiösa böjar som du har gjort. Dessutom bygger jag i ett mAtx-chassi så avstånden är inte speciellt långa jämfört med ditt 900D.

Permalänk
Medlem

Synd att bilderna va lite halvtaskiga. Men du ska helt klart ha en fullpott för arbetet

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, 5/5 Sen så älskar jag färgvalet <3 påminner nästan om windows xp

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B