Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.S:

Köp ett giftcard på Amazon.com med amerikanskt konto. Lös in koden, köp spelet med pengarna från koden.

Hur fungerar det när man löser in koden, hamnar den summan pengarna på ens konto då eller? Ungefär som Microsoft Points som man använde till 360 för många år sedan..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Hur fungerar det när man löser in koden, hamnar den summan pengarna på ens konto då eller? Ungefär som Microsoft Points som man använde till 360 för många år sedan..

Ja pengarna kommer in på ditt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.S:

Ja pengarna kommer in på ditt konto.

Tackar, ska testa.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Är det mer än jag som delar spel med en kompis på XboxOne. Med spelen man köper på Store? Så köper man varannat spel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Är det mer än jag som delar spel med en kompis på XboxOne. Med spelen man köper på Store? Så köper man varannat spel ?

Funderar på om det fungerar med PS4 också. Har han inloggningsuppgifterna till ditt konto då?
Men kan ni vara inte samtidigt och spela? Måste man välja "primär"-konsol som på PS4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Någon som kan förklara hur man går tillväga för att köpa spel i US store med gift cards? Jag letade i ett par sidor i denna tråden tills jag fick huvudvärk Vill jättegärna spela Game of Thrones för en billig slant.

Jag har köpt mina us gamecards på pcgamesupply.com.
Sen kan du läsa denna.
http://digiex.net/guides-reviews/console-guides/xbox-one-guid...

Du behöver en amerikansk adress, gärna i tex Oregon för att slippa skatt.

Permalänk

okej tack

Permalänk

Finns det någon tråd här på SC där man kan söka efter spelkompisar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Screenwalk:

Finns det någon tråd här på SC där man kan söka efter spelkompisar?

Det går bra att göra här. Då det mesta som rör xbox one och spelen tas upp här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Då var det gjort! Xbox one med Forza 5 och det där dansspelet (kravet från frugan) beställt. Då ska vi se om tv-spelsmagin man minns från sin Playstation 1 finns kvar

Jag spelar de flesta spel på PC nuförtiden. Frågade tidigare i tråden om split screen spel, finns det något annat Xbox exklusivt lir man bara måste testa?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Kan nån förklara hur man delar spel med varandra? Det kan ju bli byteshandel av det hela eller har jag fattat det hela fel?
Om jag t.ex. skriver att jag har NHL15 och vill byta det med någon som har COD-MW, skulle det vara möjligt bara vi blir vänner på liven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Kan nån förklara hur man delar spel med varandra? Det kan ju bli byteshandel av det hela eller har jag fattat det hela fel?
Om jag t.ex. skriver att jag har NHL15 och vill byta det med någon som har COD-MW, skulle det vara möjligt bara vi blir vänner på liven?

Nix, du kan inte byta spel så. Spel på skiva kan bytas likt allt annat fysiskt, digitala kopior däremot är kopplade till ditt live-konto. De finns tillgängliga där du är inloggad samt på den xbox du ställt in som hemma-xbox, och bundet till dessa två. Vill du dela dina spel med någon kan du ställa in dennes xbox som din hemma-xbox, dock delas då alla spel och inte bara ett.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem

Någon som har haft problem med att spendera sina microsoft dollares?`Jag köpte nämligen 30$ Gift card, la till på kontot, men nu kan jag inte använda den. Någon som har haft samma bekymmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Någon som har haft problem med att spendera sina microsoft dollares?`Jag köpte nämligen 30$ Gift card, la till på kontot, men nu kan jag inte använda den. Någon som har haft samma bekymmer?

Tänkte precis köpa ett giftcard. Har Microsoft fixat så att man inte kan handla på det sättet nu eller?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Tänkte precis köpa ett giftcard. Har Microsoft fixat så att man inte kan handla på det sättet nu eller?

För mig så löste det sig efter ett tag.
Först så funkade det inte, det stogd att jag hade cashen på kontot , men när jag försökte betala så hade jag bara pay pal, vilket resulterade i en bugg, eftersom jag lyckades köpa, helt vanligt, via Xbox storen på paypal kortet.
För att använda mina Xbox Cash så var jag tvungen att använda smartglass.

Permalänk

Vad anser folket om Sunset Overdrive? Mitt första intryck var rätt stelt trots att man kunde hoppa överallt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

Funderar på om det fungerar med PS4 också. Har han inloggningsuppgifterna till ditt konto då?
Men kan ni vara inte samtidigt och spela? Måste man välja "primär"-konsol som på PS4?

han har sina inloggnings uppgifter på min x1. och mina på hans x1.

Går utmärkt och spela spel samtidigt. Det är väl det som det är till för antar jag. Ifall man har två x1 hemma och vill spela coop i något spel.

Edit: Ni vet den där laddaren som någon länkade från Ebay tidigare i tråden. Där står det ju att det är 300mAh batterier. Men det är 1200mAh. i alla fall den jag fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

han har sina inloggnings uppgifter på min x1. och mina på hans x1.

Går utmärkt och spela spel samtidigt. Det är väl det som det är till för antar jag. Ifall man har två x1 hemma och vill spela coop i något spel.

Edit: Ni vet den där laddaren som någon länkade från Ebay tidigare i tråden. Där står det ju att det är 300mAh batterier. Men det är 1200mAh. i alla fall den jag fick.

samma här, funkar fint!

Permalänk
Skrivet av klove:

Någon som har haft problem med att spendera sina microsoft dollares?`Jag köpte nämligen 30$ Gift card, la till på kontot, men nu kan jag inte använda den. Någon som har haft samma bekymmer?

Jag var tvungen att ta bort mitt andra betalningssätt annars stog det att jag inte hade laddat med tillräckligt pengar.

Permalänk

På Xbox-video ligger nu filmen Atari: Game Over.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Tänkte fråga vad det finns för spel som endast finns till Xbox One som folk tycker är roliga och bra? Samt de som kommer komma så småningom. Känner t.ex. till att det kommer komma ett nytt Fable spel och ett nytt Crackdown som verkar trevliga. Funderar nämligen på att köpa ett Xbox One just för de exklusiva spelen, äger redan ett PS4 så jag räknar inte med spel som kommer komma på båda konsolerna då jag kan köpa de spelen till PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Hejsan.

Tänkte fråga vad det finns för spel som endast finns till Xbox One som folk tycker är roliga och bra? Samt de som kommer komma så småningom. Känner t.ex. till att det kommer komma ett nytt Fable spel och ett nytt Crackdown som verkar trevliga. Funderar nämligen på att köpa ett Xbox One just för de exklusiva spelen, äger redan ett PS4 så jag räknar inte med spel som kommer komma på båda konsolerna då jag kan köpa de spelen till PS4.

Jag tyckte om Ryse, ett spel som borde vara billigt idag. Annars finns ju sjælvklart Halo-spelen (allihopa + Halo 5 i 2015). I 2015 ser jag mest fram till Quantum Break och nya Tomb Raider, plus Halo 5 då. Gillar du bilspel finns också Forza 5 och Forza Horizon 2.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Hejsan.

Tänkte fråga vad det finns för spel som endast finns till Xbox One som folk tycker är roliga och bra? Samt de som kommer komma så småningom. Känner t.ex. till att det kommer komma ett nytt Fable spel och ett nytt Crackdown som verkar trevliga. Funderar nämligen på att köpa ett Xbox One just för de exklusiva spelen, äger redan ett PS4 så jag räknar inte med spel som kommer komma på båda konsolerna då jag kan köpa de spelen till PS4.

Sunset Overdrive är sjukt kul! Sen verkar det som nya Tomb Raider kommer ges ut av Microsoft så kommer med största sannolikhet bli helt konsolexklusivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Jag tyckte om Ryse, ett spel som borde vara billigt idag. Annars finns ju sjælvklart Halo-spelen (allihopa + Halo 5 i 2015). I 2015 ser jag mest fram till Quantum Break och nya Tomb Raider, plus Halo 5 då. Gillar du bilspel finns också Forza 5 och Forza Horizon 2.

Skrivet av ToJen82:

Sunset Overdrive är sjukt kul! Sen verkar det som nya Tomb Raider kommer ges ut av Microsoft så kommer med största sannolikhet bli helt konsolexklusivt.

Tack båda för svar. Kommer inte nya Tomb Raider med rätt stor sannolikhet komma till PC också då, eftersom Microsoft släpper det? Annars så verkar det väldigt nice, Halo spelen också. Gillar att de släppte Master Chief Collection grejen eftersom jag har missat Halo 4 o sen så var det väldigt längesen jag spelade de andra 3. Kollade in Quantum Break och Sunset Overdrive och båda de spelen verkar väldigt nice. Sunset Overdrive känns som typ Jet Set Radio fast med monster som man skjuter ner, ser hur roligt ut som helst.

Tack för tipsen

Permalänk
Medlem

Nån som testat Giana sisters till xbox one?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Detta kanske är intressant för några om det gäller samma i Sverige?
http://www.theverge.com/2014/12/12/7381043/destiny-call-of-du...

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nu har jag varit borta i en vecka och startar upp xboxen så får jag upp "Det har uppstått ett fel med uppdateringen", testar försök igen, flera gånger utan framgång, går till hemsidan som den säger att man ska om de är problem, http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/system/system-updates-... där det står:

Steg 3: Kontrollera nätverksanslutningen

Den här typen av fel kan inträffa innan, under eller efter en systemuppdatering har startat. Den här typen av fel är normalt ett nätverksproblem eller problem med cacheminnet.

Först testar du din Xbox Live-anslutning för att se om det är ett nätverksproblem:
1.Tryck på menyknappen på Xbox One-handkontrollen.
2.Välj Settings.
3.Välj Network.
4.På skärmen för nätverksinställningar väljer du Test network connection på skärmens högra sida.

Om skärmen It’s all good visas när du kört testet fungerar anslutningen.

Gick nätverksanslutningstestet bra?

Men det funkar inte för jag kan inte kolla nätvärksanslutningen för den hoppar nästan omedelbart till "huvudmenyn"

Provat en hard reset? Nær xboxen ær på, håll in knappen (på maskinen) i 10-20 sekunder tills den slår sig helt av.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Detta kanske är intressant för några om det gäller samma i Sverige?
http://www.theverge.com/2014/12/12/7381043/destiny-call-of-du...

Gissar på att skribenten syftade på time zone EST? Kan ju inte säga att jag är kung på tidzoner, så tror på att det är runt kl. 15:00 för oss?

Microsoft’s deal starts at 8AM ET online and in Microsoft stores in the US

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Gissar på att skribenten syftade på time zone EST? Kan ju inte säga att jag är kung på tidzoner, så tror på att det är runt kl. 15:00 för oss?

Microsoft’s deal starts at 8AM ET online and in Microsoft stores in the US

http://www.sweclockers.com/nyhet/19636-xbox-one-forsvarar-spr...

Jag tänkte köpa ett giftcard på 30 dollares idag, vet någon om det fortfarande funkar att handla från MS US-Store direkt på X1?

Edit: Jag köpte ett giftcard och det funkade att redeem:a ! Nu hoppas jag det går att köpa spelet med, 46gig kommer dock ta några timmar att ladda ner, zzzz

Permalänk
Medlem

Hallå!
Varit bortrest och insåg nu när jag kom hem att det inte längre går att köpa spel från den Amerikanska marknaden. Förutom att man använder gift card? Det går inte att köpa från Amazon såg jag då det står att de är endast till dom som bor där.

Fungerar gift card fortfarande? Och finns det där man kan köpa dom?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5