Julklapp Bärbar Spelkonsol

Permalänk

Julklapp Bärbar Spelkonsol

Halloj!
Går i tankar att ge bort en spelkonsol som julklapp till min lillebror. Frågan är vilken? Den ska vara så billig som möjligt och lämpas för en kille på 8 år.
Har kollat på PSP på blocket tycker de är väldigt billiga och så kan man köra flashade spel på den oxå.Men är PSP för gammal och ska man istället satsa på en dyrare Vita eller köra kanske på Nitendo 3DS?
Värt att tillägga är att han älskar spela Minecraft på Xbox 360 och Skylanders på sitt Wii.

Permalänk
Medlem

Hur mycket vill han ha Minecraft? För det finns till PSVita, men inte till 3DS.

Permalänk

Det är princip det och Skylanders han spelar.

Permalänk
Avstängd

GPD G5A. Fem tums android med en Rockchip 3188 QuadCore Cortex A9 på 1,8Ghz Smiskar det mestas röv. Det finns dock en risk att din lillebrorsa aldrig får spela på den eftersom du bara ska "ställa in färdigt"

Permalänk
Medlem

Jag föreslår Nintendo 3DS, oslagbart spelbibliotek för yngre!
Bonus är att man får tillgång till alla DS spel.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

När jag var i den åldern hade jag nog föredragit en 3ds. Men jag har också alltid gillat Nintendo.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av anon179444:

GPD G5A. Fem tums android med en Rockchip 3188 QuadCore Cortex A9 på 1,8Ghz Smiskar det mestas röv. Det finns dock en risk att din lillebrorsa aldrig får spela på den eftersom du bara ska "ställa in färdigt"

Den såg intressant ut! Undrar dock hur kvalitén är på en sån?

Permalänk
Medlem

Föredrar också Nintendo, men som tidigare nämnts, kanske en surfplatta vore lämpligare? Minecraft PocketEdition finns i alla fall, tänk sedan alla appar... Och det går att komma undan rätt billigt, Nexus 7 till exempel, kostar under 2,5k, och den är en av de vassare (kanske börjar bli lite gammal). Du kan säkert hitta något halvt noname för under tusenlappen om du vill.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

Vill du ha något mer konventionellt så är tradera en bra idé.
Då kan man få en hel hög med spel till.
Om du siktar på PSP så finns 1004, 2004, 3004 och E. 3004 är bäst. Den är Slim och har bättre skärm och batteritid. E modellen ska du inte ta emot om någon så kastar den på dig. En kriminell kompis som inte är jag säger att samtliga är lätta att jailbreaka själv.

På vita är det tvärtom. 1000 serien är bra (OLED) medans 2000 är besparingar och LCD.

DSI XL gillar jag. Men hade jag varit 8 hade nog DSI Lite funkat bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eggi8finger:

Den såg intressant ut! Undrar dock hur kvalitén är på en sån?

Den är grym. Samma kvalité som PSP och nintendo. Googla den och du hittar massor om den. Jag har deras 7 tummare och är toknöjd. Fetaste handhållna du kan få tag på nu.

Permalänk
Medlem

Funderat på en surfplatta? Jag föreslår Ipad Mini Retina (andra generationen). Tredje generationen är samma modell fast med Touch ID.

Förutom alla fantastiska spel på App Store (inklusive Minecraft) så kan man göra en hel del andra saker på den också. Dessutom är spelen bra mycket billigare än till spelkonsoler, och det finns mängder med gratisspel. Tro inte att det bara finns små "mobilspel", finns massor av kvalitetsspel också.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk

Vilka svar!! Glömde säga att han har en Samsung 10.1 platta men den används inte så mycket. Tror det är för att den inte är gjord för att spela på. Inga joysticks osv.

Har hittat en Vita (2013 Modell) För 750kr dock utan spel. Men det känns rätt bra pris tycker jag. Eller?

Permalänk
Medlem

Chippad Nintendo DS, kan du ha flera spel på minneskortet.
Alla älskar Mario

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eggi8finger:

Vilka svar!! Glömde säga att han har en Samsung 10.1 platta men den används inte så mycket. Tror det är för att den inte är gjord för att spela på. Inga joysticks osv.

Har hittat en Vita (2013 Modell) För 750kr dock utan spel. Men det känns rätt bra pris tycker jag. Eller?

Det är ett ok pris. PCH-1000 såldes fram till 2013. Sedan såldes PCH-2000. Så den kan vara vilken som.
1000 har bäst skärm. 2000 har sämre skärm men längre batteritid. Min kompis som är med i Al Qaida säger att det är lätt att jailbreaka den.
Har du kollat här?

Permalänk
Medlem

JXD S5800

Lätt att hålla i (har haft S7800 tidigare), och perfekt att spela alltifrån NES till N64 och Nintendo DS på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johank82:

JXD S5800

Lätt att hålla i (har haft S7800 tidigare), och perfekt att spela alltifrån NES till N64 och Nintendo DS på.

Hur är kvalitén på den? Jag har en JXD S7300 och tycker den är lite sådär. Plastig och knarrar när man rör den.

Permalänk
Medlem

Spakarna är rörelsekänsliga för N64-spel, eftersom den har korrekta drivrutiner för detta. Vet inte någon annan android-enhet som har det.

Kvaliteten är bättre än 7800, spakarna ungefär samma. Men det tar ett bra tag att ladda den tycker jag.
Problemet med 7800 är främst tyngden, blir tröttsamt för händerna att hålla i efter en stund.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johank82:

Spakarna är rörelsekänsliga för N64-spel, eftersom den har korrekta drivrutiner för detta. Vet inte någon annan android-enhet som har det.

Kvaliteten är bättre än 7800, spakarna ungefär samma. Men det tar ett bra tag att ladda den tycker jag.
Problemet med 7800 är främst tyngden, blir tröttsamt för händerna att hålla i efter en stund.

Det är samma med 7300. 7" blir tröttsamt. Efter ett tag har man kramp i fingrarna när man håller den.
G5an är både lättare och mer ergonomisk.

Hur tycker du nalledelen på S5800 funkar då?