Söker gammalt spel baserat på ett tvättmedel.

Permalänk

Söker gammalt spel baserat på ett tvättmedel.

När jag var liten hade jag ett spel baserat på ett svenskt(tror det var svenskt) tvättmedel.
Kommer inte ihåg så mycket av det.
Var mitten på 90talet.
Någon som känner igen det?

Permalänk
Medlem

Vad gick det ut på? Typ av spel?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Har för mig man var en liten varelse som skulle akta sig för smutsmonster/fläckmonster.
Så skulle man ta sig fram i spelet, kommer inte ihåg ifall man hade några vapen etc.

Permalänk

Jag tror det är VIA tvättmedel som gjorde spelet

Permalänk

Kan varit en blond pöjk med hawaiskjorta.

Permalänk
Medlem

Inte något du har drömt om då?

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Inte något du har drömt om då?

Gå o lägg dig

Permalänk
Skrivet av Dreamfreezee:

Kan varit en blond pöjk med hawaiskjorta.

Jag kommer också ihåg det spelet och jag har alltid undrat vad det hette eftersom jag under den tiden tyckte det var ett jätteroligt spel.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem

Låter kul ! Måste testas !

Permalänk
Medlem

Detta kommer jag inte ihåg. Däremot hade jag ett Colgate-spel till Amiga där man gick runt i en mun och sprutade tandkräm på bassilusker.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag minns detta jätteväl faktiskt. Man var bland annat och hoppade runt på ett piratskepp. Det var ett förhållandesvis långt spel för att ha lanserats genom ett tvättmedelsföretag.

Visst fick man det på en CD-skiva? Jag har PMat dem på YouTube och frågat om var man kan hitta det där spelet nuförtiden.

Permalänk

Minns detta spel också, tänkte på det häromdagen faktist. Jag hade det på skiva till datorn som barn, tyckte det var ett spännande spel men var såpass liten att jag inte minns vad man gjorde eller hur det såg ut knappt.

Permalänk
Medlem

Några år senare men var tvungen att dela med mig: http://www.tradera.com/item/120404/257453350/via-tvattmedel-w...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har också sökt detta spel väldigt länge. Har ni nått någon framgång i sökandet ännu?

Permalänk
Rekordmedlem

Vet inte om det är rätt men >

Marknadsdomstolen ger Spannmålsbönderna rätt i den långdragna tvisten mot KF om reklamen för Änglamark. KF:s webbspel är misskrediterande mot bönder som inte odlar ekologiskt, anser marknadsdomstolen.
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2005/04/12/anglamarkss...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Letar också efter detta! Vad hette det? Har för mig jag fick det i ett kellogs cornflakes paket eller något sånt. Tror jag hade windows 98? Eller windows xp inte 100%. Har för mig också att det var via tvättmedel eftersom jag kommer ihåg den splash loggan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hulle:

Detta kommer jag inte ihåg. Däremot hade jag ett Colgate-spel till Amiga där man gick runt i en mun och sprutade tandkräm på bassilusker.

/hulle.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Just det ja! Det tog bara 6 år ...

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Hej! jag uppdaterar denna tråd lite. Jag var också på jakt efter just det spelet som trådstartaren menade. Jag kontaktade Via och fick reda på att spelet hette Max and Sparky. Här finns mer information.

https://archive.org/details/max-and-sparky