Köpråd Astro A40 vs Kingston HyperX Cloud Gaming

Permalänk
Medlem

Köpråd Astro A40 vs Kingston HyperX Cloud Gaming

Har beställt både Astro A40 PC Wired (OBS:UTAN MIXAMP!!) Och ett par Kingston HyperX Cloud gaming headset! Tänkte testa båda när dom kommer hem till mig och skicka tbx det som är minst skönt! vad tycks? Ska jag ba köra på hyperx? (det är ungefär samma headset som QPad qh-90) eller ska jag vänta tills astrot kommer och ta det! Jag köpte HyperX i kompletts lucka för 500kr btw

Just nu ligger hyperx på posten, astrot har ej skickats än, köpte som sagt hyperx för 500 och det kommer kosta 1020 för astrot!

Har någon en motivering till att något är bättre (ljudmässigt och mic) säg gärna vilket/varför!

Jag spelar CS, wow, cod och kommer vilja använda på xbox kanske, vet att jag kmr behöva köpa tillbehör dock!

Vore king medd svar snabbt för ifall hyperx verkar mer värt så avbryter jag beställningen av astrot och hämtar ut hyperx! TACK!

Trasig rubrik lagad.
Permalänk

Jag har använt ett HyperX i drygt en månad nu och är väldigt nöjd, de är väldigt sköna att ha på sig och micken fungerar utmärkt, folk på skype/TS har sagt att det låter bättre.

Permalänk

http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami...

Läs igenom den trådstarten. Mycket att läsa men sen vet du "allt". Och kan nog välja vilken av de som passar dig bäst.

EDIT: Oj där var jag lite för snabb. Den tråden handlar mest om headphones, inte headsets. Ursäkta.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk

Jag äger båda lurarna eller ett par Qpad hq-90 (tror det är samma som hyperx) och Astro a40 med Mixamp. Jag tyckte att Qpad lurarna var mycket bättre till pc än Astros utan mixamp. Men Astro med Mixamp är nog bättre än bara Qpad lurarna. Grejer är nog att Astro lurarna är designade runt Mixampen och inte tvärt om det gör att lurarna kan inte användas optimalt utan Mixampen. Med Mixampen har du ju möjlighet att fixa egna presets osv dessutom så du kan anpassa ljudet efter önskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Jag äger båda lurarna eller ett par Qpad hq-90 (tror det är samma som hyperx) och Astro a40 med Mixamp. Jag tyckte att Qpad lurarna var mycket bättre till pc än Astros utan mixamp. Men Astro med Mixamp är nog bättre än bara Qpad lurarna. Grejer är nog att Astro lurarna är designade runt Mixampen och inte tvärt om det gör att lurarna kan inte användas optimalt utan Mixampen. Med Mixampen har du ju möjlighet att fixa egna presets osv dessutom så du kan anpassa ljudet efter önskan!

tack så mycket! Det ger mig ett enkelt beslut för just nu har jag inte pengarna till en mixamp och de flesta vet inte om det är värt utan den, så nu känns det bara ovärt att lägga 500kr mer än hyperx (qh-90) om det ändå inte preserar gfullt ut utan mixamp!

Permalänk
Medlem

Köp Hyperx Cloud! Har dom och dom har bra ljud, är sköna och har bra mic. Det ända jag stör mig på är att det är oskönt att ha dom runt halsen

Visa signatur

<3

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av ImDiddan:

tack så mycket! Det ger mig ett enkelt beslut för just nu har jag inte pengarna till en mixamp och de flesta vet inte om det är värt utan den, så nu känns det bara ovärt att lägga 500kr mer än hyperx (qh-90) om det ändå inte preserar gfullt ut utan mixamp!

Astro A40 MED MixAMP är förjävla goa, men som sagt, utan MixAMP så är det inte optimalt

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ImDiddan:

tack så mycket! Det ger mig ett enkelt beslut för just nu har jag inte pengarna till en mixamp och de flesta vet inte om det är värt utan den, så nu känns det bara ovärt att lägga 500kr mer än hyperx (qh-90) om det ändå inte preserar gfullt ut utan mixamp!

Det låter bra! Tycker inte att A40 är värda 1000kr out of the box. Det går säker få bättre ljud men det kräver ett eftermarknads ljudkkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Det låter bra! Tycker inte att A40 är värda 1000kr out of the box. Det går säker få bättre ljud men det kräver ett eftermarknads ljudkkort.

Skrivet av Cappe97:

Köp Hyperx Cloud! Har dom och dom har bra ljud, är sköna och har bra mic. Det ända jag stör mig på är att det är oskönt att ha dom runt halsen

Skrivet av Eggi8finger:

Jag äger båda lurarna eller ett par Qpad hq-90 (tror det är samma som hyperx) och Astro a40 med Mixamp. Jag tyckte att Qpad lurarna var mycket bättre till pc än Astros utan mixamp. Men Astro med Mixamp är nog bättre än bara Qpad lurarna. Grejer är nog att Astro lurarna är designade runt Mixampen och inte tvärt om det gör att lurarna kan inte användas optimalt utan Mixampen. Med Mixampen har du ju möjlighet att fixa egna presets osv dessutom så du kan anpassa ljudet efter önskan!

Skrivet av TheXviper:

Jag har använt ett HyperX i drygt en månad nu och är väldigt nöjd, de är väldigt sköna att ha på sig och micken fungerar utmärkt, folk på skype/TS har sagt att det låter bättre.

Ja nu har jag hämtat mitt headset och jag är så jävla less på det, mina polare hör mitt ingame ljud och musik om jag har högt, och det är inte micen.. det är fortfarande där om jag tar ut micken -.- Min irl kompis köpte samma headset dan innan och det är precis lika för honom, har även läst i forum om folk som har samma problem med detta headset >:(

Är sugen på att skicka tbx skiten imorgon om ingen kommer med en lösning och vänta på något annat i en julkalander eller så..

Är inne på Qpad QH-90, Astro A40 (utan mixamp)