Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Varför fular ni er med priser och rabatter.

Musen Logitech MX Anywhere har på er sida kostat 499kr sedan 2014-10-01 (vilket jag bekräftat i Prisjakts databas)

http://cdon.se/hemelektronik/logitech/mouse-logitech-anywhere...

Nu helt plötsligt på den så kallade BLACK FRIDAY har ni 23% rabatt MEN DEN KOSTAR FORTFARANDE 499KR.

Ni har tidigare INTE höjt priset till 649kr för då skulle jag se det i Prisjakts databas. Utan ni har bara lagt dit det och strukt över det priset som om ni just sänkt priset.

VARFÖR?!, tror ni inte att folk upptäcker detta eller är ni så desperata så ni måste lura era kunder!

Hittade musen på PROSHOP för 399kr inklusive frakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=475661

Handlar hellre av en ärlig butik som PROSHOP där rabatterna är verkliga och inte ditt fuskade som på CDON.

Det där är en väldigt vanlig metod av Cdon. Oftast har de rekommenderat pris som deras nedsatta, och sen lägger de på en procent (som de sedan "drar av") för att få det till ett erbjudande.

När jag kollade på en Nexus 7 så hade de flesta stora affärerna den för 1999, inklusive Cdon. Men där var den nedsatt med 27%, vilket betyder att ursprungspriset skulle vara den fina siffran 2738 kronor. Och enligt Prisjakt har den såklart aldrig kostat det hos Cdon.

Det drabbar nog inte många härinne, för här sitter nog alla med prisjakt frammer när man letar nya saker. Däremot blir man förstås irriterad, och folk som inte har så bra koll kan såklart bli lurade.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tyvärr tog den slut!

Beställde en redan kl 6 imorse så hoppas verkligen jag får en nu och ni inte börjar hävda massa saker. Står fortfarande ej levererad men kanske är normalt att de tar ett antal timmar att få den skickad?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av direktiv:

Beställde en redan kl 6 imorse så hoppas verkligen jag får en nu och ni inte börjar hävda massa saker. Står fortfarande ej levererad men kanske är normalt att de tar ett antal timmar att få den skickad?

Det ska inte vara några problem.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Den är inte med i vår Black Friday-kampanj. Du kan hitta samtliga datorrelaterade Black Friday-erbjudanden här:
http://cdon.se/hemelektronik/datorer_%26_kringutrustning/

????

Även om produkten inte är med i Black Friday så har ni ju fortfarande fuskat med priset som jag beskrev.

Lägg ner er tråd på Sweclockers om ni inte kan vara ärliga, vi vill inte ha företag som blåser medlemmarna.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon162230:

????

Även om produkten inte är med i Black Friday så har ni ju fortfarande fuskat med priset som jag beskrev.

Lägg ner er tråd på Sweclockers om ni inte kan vara ärliga, vi vill inte ha företag som blåser medlemmarna.

Har justerat priset ordinariepriset nu då jag ser att det legat på 499 en längre period. Men precis som en annan medlem skrev så använder vi tillverkarnas rekpriser som ordinarie priser då all prissättning utgår från det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Har justerat priset ordinariepriset nu då jag ser att det legat på 499 en längre period. Men precis som en annan medlem skrev så använder vi tillverkarnas rekpriser som ordinarie priser då all prissättning utgår från det.

Fast det gör ni ju inte. Ni använder tillverkarnas priser som reapriser och sen höjer ni "ordinariepriset".

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Tror ni misstagit er lite om denna...

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Har justerat priset ordinariepriset nu då jag ser att det legat på 499 en längre period. Men precis som en annan medlem skrev så använder vi tillverkarnas rekpriser som ordinarie priser då all prissättning utgår från det.

Ordinarie pris anger vad det brukar kosta i er butik, inte vad tillverkaren rekommenderar att det ska kosta. Då får ni väl döpa om det till rekommenderat pris istället, eller gör som andra butiker och skriv "listpris" så folk förstår. Som det är nu känner många sig lurade.

Permalänk
Avstängd

Om man väljer delbetalning är det inte klarna längre då ?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hultron:

Tror ni misstagit er lite om denna...

http://i.imgur.com/0dcjGNY.png

Det ska såklart vara jämfört med första iPhone. Har korrigerat nu, tack för att du uppmärksammade det.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MuppetShow:

Ordinarie pris anger vad det brukar kosta i er butik, inte vad tillverkaren rekommenderar att det ska kosta. Då får ni väl döpa om det till rekommenderat pris istället, eller gör som andra butiker och skriv "listpris" så folk förstår. Som det är nu känner många sig lurade.

Tillverkarens rekpris är de första priserna som används, sedan korrigerar vi utifrån marknaden och försäljningsstrategi. Har ett pris legat längre än ett antal veckor ska detta övergå till ordinariepris. Det kan hända att vi missar detta, men har absolut inte som målsättning att lura kunderna. Vi är väl medvetna om att våra kunder är smarta och kollar Prisjakt och liknande sidor, då framstår det bara som oseriöst om vi har ett ordpris vi inte använt på flera månader. Så tack för att ni uppmärksammar oss på detta, vi försöker ständigt att förbättra vår verksamhet.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trollhattan:

Om man väljer delbetalning är det inte klarna längre då ?

Nej, numera använder vi oss av Qliro. Men det ska fungera lika bra om inte bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jävligt snabb leverans beställde en sak kl 6 i fredags och redan nu är den framme.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Nej, numera använder vi oss av Qliro. Men det ska fungera lika bra om inte bättre.

Hur blir Qliro bättre? Eftersom du använder en sådan formulering måste jag fråga.

Kan ju även passa på att fråga: Har två inneliggande orders som inte levererats men köptes när Klarna var aktuellt. Är det köpdatum som gäller (vilket jag förutsätter) eller överför ni till ert eget system den dagen produkten levereras?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Hur blir Qliro bättre? Eftersom du använder en sådan formulering måste jag fråga.

Framförallt så är det att fakturan skickas först då varan lämnat lagret. Vi hade många kunder som klagade på att de fick fakturan lång innan paketet kommit, så på den fronten blir det betydligt bättre.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Tycker att ni borde göra det lite klarare att ni tagit bort klarna och ersatt med något som ser exakt likadant ut, man trycker ju utöver bara farten och förväntar sig kanske att köpet skall komma på ens samlade konto hos klarna och får då 2 olika fakturor från 2 olika bolag istället...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Framförallt så är det att fakturan skickas först då varan lämnat lagret. Vi hade många kunder som klagade på att de fick fakturan lång innan paketet kommit, så på den fronten blir det betydligt bättre.

Hur menar du att det fungerade med Klarna? Jag har aldrig fått en Klarna-faktura innan leverans och det är väl för övrigt ni själva som avgör detta?

Skrivet av trollhattan:

Tycker att ni borde göra det lite klarare att ni tagit bort klarna och ersatt med något som ser exakt likadant ut, man trycker ju utöver bara farten och förväntar sig kanske att köpet skall komma på ens samlade konto hos klarna och får då 2 olika fakturor från 2 olika bolag istället...

Speciellt viktigt inför alla julköp, om man måste delbetala och räknar utifrån att det är Klarna som hanterar och man har ett konto att betala av. Nu kan det plötsligt bli dubbla betalningar om man inte är uppmärksam.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Snabb fråga. Om jag skaffar cdon+ (gratis frakt över 100:-), kan jag då använda rabattkoder i kombination med detta? Eller blir gratis frakt en kod i sig jag använder vid varje beställning?

Visa signatur

Chassie: Silverstone SG10B - Moderkort: Asus Gryphon Z87 - CPU: Intel Core i5 4670k - RAM: G-Skill Ares 2133MHz 2x4GB - Grafikkort: 2x Zotac GeForce GTX680 4GB Referens - Nätagg: Corsair AX760 - Monitorer: 3x AOC i2367Fm

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trollhattan:

Tycker att ni borde göra det lite klarare att ni tagit bort klarna och ersatt med något som ser exakt likadant ut, man trycker ju utöver bara farten och förväntar sig kanske att köpet skall komma på ens samlade konto hos klarna och får då 2 olika fakturor från 2 olika bolag istället...

Skrivet av MultiMan:

Hur menar du att det fungerade med Klarna? Jag har aldrig fått en Klarna-faktura innan leverans och det är väl för övrigt ni själva som avgör detta?

Speciellt viktigt inför alla julköp, om man måste delbetala och räknar utifrån att det är Klarna som hanterar och man har ett konto att betala av. Nu kan det plötsligt bli dubbla betalningar om man inte är uppmärksam.

Bra input, jag har lyft detta till ansvarig.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Anigma:

Snabb fråga. Om jag skaffar cdon+ (gratis frakt över 100:-), kan jag då använda rabattkoder i kombination med detta? Eller blir gratis frakt en kod i sig jag använder vid varje beställning?

Du kan använda rabattkoder som vanligt. Frakten är kopplad till ditt konto och dras automatiskt vid köp över 100 kr.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Hej,

Om jag beställer CDON+ idag och jag redan har CDON+, läggs då ett år till på mitt medlemskap?

Tack,
DotDotDot

Permalänk
Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Cyber Monday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Cyber Monday.

Tja, vilken annan dag hade jag trott att det var fel. Men vettefan, de kanske kör nån vansinnesdrive med lite lagerrensning.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av conluceo:

Tja, vilken annan dag hade jag trott att det var fel. Men vettefan, de kanske kör nån vansinnesdrive med lite lagerrensning.

Ja, Precis.

Det är ju Cybermonday och CDON har ju kört sjukt bra reor förut. kanske bara vill rensa lager. Köpte ett par SSDer! Tack CDON, blev julklapp till mig och till farsan!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Ja, Precis.

Det är ju Cybermonday och CDON har ju kört sjukt bra reor förut. kanske bara vill rensa lager. Köpte ett par SSDer! Tack CDON, blev julklapp till mig och till farsan!

Jag hittar inte ens en hårddisk av SSD-typ på hemsidan..

Lär ju vara något rejält fel med hemsidan haha.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Om cdon+
Om man köper present kan man då skicka det direkt till mottagaren?

Permalänk
Avstängd

Varför har min Ordernr: - 45834044, inte blivit skickad ännu? har gått över 84 timmar sedan beställning.
Sedan varför har mitt cdon-konto blivit spärrat för fler köp? Var ju i så fall tur att man aldrig hann köpa ert "cdon+" medlemskap som ni exempelvis har i "julkalendern" idag, om ni ändå så skall spärra ens konto så fort det faller er i smaken. Vad för regel bröt jag & min partner; att hon handlade sin studentlitteratur inloggad på mitt konto? Eller var det möjligtvis så att ni blev sura över att jag skapade ett nytt konto p.g.a. att jag har bytt för & efternamn och era kontoinställningar är efterblivna och inte tillåter namnändring?

Permalänk
Medlem

Ja det är ju vanligt att man byter förnamn...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasL:

Ja det är ju vanligt att man byter förnamn...

Man kan varken byta för eller efternamn inne på kunduppgifter.
Oavsett hur vanligt eller ovanligt det är, så skall rätt vara rätt.