Göra om Samasung galaxy s3 till surfplatta

Permalänk
Medlem

Göra om Samasung galaxy s3 till surfplatta

Undrar om det går / finns någon guide till att göra om en androidtelefon till "surfplatta" rent mjukvarumässigt.

Anledningen är att jag har en liten krabat hemma som gärna vill leka med telefonen och jag vill gärna spärra den från att ringa 112 med.

Den behöver bara wifi då den inte ska surfas med utanför hemmet.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

roota den och sedan inaktivera/avinstallera appen för samtal?
sedan finns det vad jag läste en app som hindrar telefonen från att visa den för nödsamtal.
* cell radio shutoff * heter appen vad jag sett.

Om du har den rootad testa ta bort eller inaktivera dessa
Phone
Dialer
TelephonyProvider
Contacts
Contacts Storage
ContactsProvider

dessa kan dock heta lite olika beroende på version av android och telefon.

det går inte att sätta lösenord för att starta vissa saker på rootade telefoner?
kan ju vara något och testa annars.

eller efter att fått den rootad om du kan komma åt (via någon valfri filhanterare) namnen på dessa appar till något annat så de krashar telefonen eller slutar svara helt och hållet pga att telefonen inte kan öppna dem längre...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Rekordmedlem

Flygplansläge med wifi på och en låsapp så att det krävs kod för att lämna flygplansläge ?
vet inte om det funkar men prova, surelock kan kanske funka för att låsa inställningarna på telefonen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.