Permalänk

Åh, sådan beslutsångest. Skriver detta från min nyss inköpta dator. Kan inte besluta mig om jag ska behålla den eller lämna tillbaka den. Ni får hjälpa mig att ta ett beslut, haha, eller i alla fall komma med några synpunkter.

Specifikationer för modellen jag köpte:
i5 4200u
6GB
500 GB HDD (8GB Flashminne)
GT 840M
Pris: 7490kr

Jag str mig just nu på den sega uppstartstiden av datorn och program då jag inte kört en dator utan SSD sedan 2 år tillbaka. Jag kommer dock att byta ut HDDn mot en 256GB SSD efter jul, så det kan jag nog stå ut med. Älskar kvalitetskänslan, det smidiga formatet samt vikten. ommer dock få en skoldator om några veckor, den väger dock 2,5-3kg och är inget man vill släpa i väskan varje dag... Tur att man har 30 dagars ångerrätt på MediaMarkt i alla fall, haha!

Permalänk

Om det bara är uppstartstiden du stör dig på så är en SSD ett givet köp.
Har för mig att MM bara har öppet köp vid obruten förpackning. Tror bara Elgiganten, Siba och Netonnet som har ångerätt vid öppnad förpackning.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Om det bara är uppstartstiden du stör dig på så är en SSD ett givet köp.
Har för mig att MM bara har öppet köp vid obruten förpackning. Tror bara Elgiganten, Siba och Netonnet som har ångerätt vid öppnad förpackning.

Nej, jag kollade med säljaren (en av de få trevliga och relativt kunniga säljarna på MM) och de hade öppet köp även vid bruten förpackning så länge produkten är i nyskick.

Jo, SSD ska införskaffas så fort som möjligt om jag beslutar mig för att behålla datorn.

Permalänk
Medlem

Tjena,

är det nån som har testat hur stor skillnaden är mellan LA och LN modellerna?

Jag funderar på de här två modellerna:
Asus UX32LA-R3086H 13,3" / i5-4210U / 8GB / 500GB+8GB SSD / HD4400 / Win 8 6490 kr
Asus UX32LN-R4092H 13,3" Full HD i5-4210U / 6GB / 500GB+8GB SSD / 840M / Win 8 7990 kr

Är dedikerade grafikkortet 840M och skärmupplösningen på 1920x1080 värt mellanskillnaden på 1500 kr?
SSD behövs ej när jag redan har en extra 240 GB skiva som jag tänkte slänga in..

Den ska bli flickvännens surflaptop men jag skulle även gärna kunna spela nåt på den också (typ Civ5 och Civ BE, inte BF4 och sånt..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Åh, sådan beslutsångest. Skriver detta från min nyss inköpta dator. Kan inte besluta mig om jag ska behålla den eller lämna tillbaka den. Ni får hjälpa mig att ta ett beslut, haha, eller i alla fall komma med några synpunkter.

Specifikationer för modellen jag köpte:
i5 4200u
6GB
500 GB HDD (8GB Flashminne)
GT 840M
Pris: 7490kr

Jag str mig just nu på den sega uppstartstiden av datorn och program då jag inte kört en dator utan SSD sedan 2 år tillbaka. Jag kommer dock att byta ut HDDn mot en 256GB SSD efter jul, så det kan jag nog stå ut med. Älskar kvalitetskänslan, det smidiga formatet samt vikten. ommer dock få en skoldator om några veckor, den väger dock 2,5-3kg och är inget man vill släpa i väskan varje dag... Tur att man har 30 dagars ångerrätt på MediaMarkt i alla fall, haha!

Köpte en motsvarande modell från Alina och stoppade in 8gb extra ram och en 240gb ssd och den känns hur fräsch som helst. Har inte hunnit pressa den nått, men intrycket är än så länge finfint. En idé kan vara att rensa den på så mycket bloatware som möjligt då det är en hel del. För övrigt bryts inte Asus egna garanti av att du stoppar in en SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fred100:

Tjena,

är det nån som har testat hur stor skillnaden är mellan LA och LN modellerna?

Jag funderar på de här två modellerna:
Asus UX32LA-R3086H 13,3" / i5-4210U / 8GB / 500GB+8GB SSD / HD4400 / Win 8 6490 kr
Asus UX32LN-R4092H 13,3" Full HD i5-4210U / 6GB / 500GB+8GB SSD / 840M / Win 8 7990 kr

Är dedikerade grafikkortet 840M och skärmupplösningen på 1920x1080 värt mellanskillnaden på 1500 kr?
SSD behövs ej när jag redan har en extra 240 GB skiva som jag tänkte slänga in..

Den ska bli flickvännens surflaptop men jag skulle även gärna kunna spela nåt på den också (typ Civ5 och Civ BE, inte BF4 och sånt..)

Flickvännen äger en Ux32LA och den fungerar fint. Uppstartstiden är dock inte supersnabb då den ej har en äkta SSD och skärmen är väl okej. Själv äger jag en UX32LN, fast med en SSD istoppad. Den största skillnaden mellan datorerna är förutom den dedikerade grafiken att LN har en fantastiskt fin skärm. Har ej jämfört spel på de båda datorerna, men där borde det märkas skillnad. Måste dock säga att UX32LA är mycket dator för pengarna då den till konstruktionen är identisk. Nått som man ej får glömma med båda modellerna är att stänga av sensor monitoring service för att kunna använda datorn med full ljusstyrka.
http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Jag str mig just nu på den sega uppstartstiden av datorn och program då jag inte kört en dator utan SSD sedan 2 år tillbaka. Jag kommer dock att byta ut HDDn mot en 256GB SSD efter jul, så det kan jag nog stå ut med. Älskar kvalitetskänslan, det smidiga formatet samt vikten. ommer dock få en skoldator om några veckor, den väger dock 2,5-3kg och är inget man vill släpa i väskan varje dag... Tur att man har 30 dagars ångerrätt på MediaMarkt i alla fall, haha!

Just uppstartstiden av Windows blir bättre när du har startat datorn ett antal gånger då hybriddisken då har lärt sig vilka filer som den ska cacha in. Detsamma gäller program som du använder ofta. Men ja, en HDD på 5400 rpm framstår av förklarliga skäl som väldigt seg i relation till en SSD.

Öppet köp (dvs. om du har köpt datorn i butik) på MediaMarkt gäller väl inte om man har startat/använt datorn? Har du köpt datorn över nätet så förverkas ångerrätten enligt Distansavtalslagen om man genomför Windows konfigurationen som man alltid möts av första gången som man startar datorn.

Skrivet av Fred100:

Tjena,

är det nån som har testat hur stor skillnaden är mellan LA och LN modellerna?

Jag funderar på de här två modellerna:
Asus UX32LA-R3086H 13,3" / i5-4210U / 8GB / 500GB+8GB SSD / HD4400 / Win 8 6490 kr
Asus UX32LN-R4092H 13,3" Full HD i5-4210U / 6GB / 500GB+8GB SSD / 840M / Win 8 7990 kr

Är dedikerade grafikkortet 840M och skärmupplösningen på 1920x1080 värt mellanskillnaden på 1500 kr?
SSD behövs ej när jag redan har en extra 240 GB skiva som jag tänkte slänga in..

Den ska bli flickvännens surflaptop men jag skulle även gärna kunna spela nåt på den också (typ Civ5 och Civ BE, inte BF4 och sånt..)

Som framgår av föregående inlägg är de enda egentliga skillnaderna avsaknaden av dedikerad grafik och skärmen. Ska man inte spela så är det ju skitsamma med det förstnämnda. Just den utmärkta IPS-panelen i LN modellen är dock en stor "selling point". Jag har jämfört LA och LN sida vid sida och även fast LA modellen har en ganska bra TN-panel så kan den inte på långa vägar mäta sig med IPS-panelen i LN modellen. Personligen tycker jag nästan att skärmen i sig motiverar prisskillnaden.
Sedan är ju även UX303LN på ingående (efterträdaren till UX32LN). I stort sett samma dator som 32LN fast förbättrad på ett antal punkter (batteritiden är t.ex. hela 35-40 % bättre). På en punkt ska 32LN dock vara bättre än sin efterträdare; skärmen. 303LN ska fortfarande ha en väldigt bra skärm men enligt recensioner så ska den inte riktigt nå upp till 32LN klass.

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på när man väger fram och tillbaka mellan Ux32ln och ux32la är att du förmodligen kan hitta ln till ett bättre pris. Köpte min för några veckor sedan för 7300kr på alina.se med sweclockersrabatt. Har sett den för 7500kr vid flera tillfällen på sistone och om du är lite kall så kommer den säkert att hamna i dom nivåerna igen.

Permalänk
Avstängd

Tja

Jag tänkte fråga, om man vill uppgradera SSD, hur gör man? Om jag vill behålla alla mina saker som jag har i min nuvarande SSD som kom med datorn, hur gör jag det? Som jag förstått så passar inte alla SSD:n, vilken storlek ska jag ha till den?

mvh

Edit: Jag behåller gärna original SSD på 128gb men jag tror att recoveryn tar sån sjukt plats, går det på något sätt att ta bort recoveryn och spara den någonstans och frigöra utrymme då?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Tja

Jag tänkte fråga, om man vill uppgradera SSD, hur gör man? Om jag vill behålla alla mina saker som jag har i min nuvarande SSD som kom med datorn, hur gör jag det? Som jag förstått så passar inte alla SSD:n, vilken storlek ska jag ha till den?

mvh

Edit: Jag behåller gärna original SSD på 128gb men jag tror att recoveryn tar sån sjukt plats, går det på något sätt att ta bort recoveryn och spara den någonstans och frigöra utrymme då?

Om du går in i PC-settings och kollar under Update and Recovery kanske man kan hitta nåt sätt att exportera recovery till USB-sticka. Vet att Windows 8 har nån sån funktion men Asus kanske kan ha avaktiverat och/eller ha en egen lösning. Annars kanske det går att klona recovery-partitionen eller hela SSD:n via 3:e partsprogram ist. Vet att Samsung har något klonprogram för sina SSD:er.

SSD/HHD:s med en höjd/tjocklek på 7mm passar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pålis:

Om du går in i PC-settings och kollar under Update and Recovery kanske man kan hitta nåt sätt att exportera recovery till USB-sticka. Vet att Windows 8 har nån sån funktion men Asus kanske kan ha avaktiverat och/eller ha en egen lösning. Annars kanske det går att klona recovery-partitionen eller hela SSD:n via 3:e partsprogram ist. Vet att Samsung har något klonprogram för sina SSD:er.

SSD/HHD:s med en höjd/tjocklek på 7mm passar.

Tack för tipset. Såg att Asus hade ett program som heter "Asus backtracker" och där kan man välja som jag förstått det att ta backup på recovery image och även radera recovery partition för att frigöra utrymme. Har någon provat programmet? Är den tillförlitligt? Sedan stod det att det måste vara en USB på minst 12gb, går det bra med extern HDD? Har ingen USB med 12gb.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Åh, sådan beslutsångest. Skriver detta från min nyss inköpta dator. Kan inte besluta mig om jag ska behålla den eller lämna tillbaka den. Ni får hjälpa mig att ta ett beslut, haha, eller i alla fall komma med några synpunkter.

Specifikationer för modellen jag köpte:
i5 4200u
6GB
500 GB HDD (8GB Flashminne)
GT 840M
Pris: 7490kr

Jag str mig just nu på den sega uppstartstiden av datorn och program då jag inte kört en dator utan SSD sedan 2 år tillbaka. Jag kommer dock att byta ut HDDn mot en 256GB SSD efter jul, så det kan jag nog stå ut med. Älskar kvalitetskänslan, det smidiga formatet samt vikten. ommer dock få en skoldator om några veckor, den väger dock 2,5-3kg och är inget man vill släpa i väskan varje dag... Tur att man har 30 dagars ångerrätt på MediaMarkt i alla fall, haha!

CDON säljer nu den här för 6990kr med rabattkod (fram till 25 november).
Jag kunde inte motstå det priset så jag slog till, hoppas att den uppfyller mina förväntningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fred100:

CDON säljer nu den här för 6990kr med rabattkod (fram till 25 november).
Jag kunde inte motstå det priset så jag slog till, hoppas att den uppfyller mina förväntningar!

Onekligen bra pris! Var hittar du rabattkoden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastback:

Onekligen bra pris! Var hittar du rabattkoden?

Finns på cdons hemsida:
xY3Qk7TT

Permalänk
Skrivet av Fred100:

CDON säljer nu den här för 6990kr med rabattkod (fram till 25 november).
Jag kunde inte motstå det priset så jag slog till, hoppas att den uppfyller mina förväntningar!

Tack för tipset, men hann dock köpa en begagnad Acer Aspire S7 istället för 5000kr som är påväg på posten. Aja, blir nog nöjd ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meswe:

Finns på cdons hemsida:
xY3Qk7TT

Är det detta du tänker på: http://cdon.se/hemelektronik/asus_zenbook_-1000/

Den aktuella modellen har enbart en rabattkod på 500:-
Dock är detta en dator som motsvarar mina förväntningar och har ett bra pris. Enbart 1000:- (med rabattkoden på 500:-) mer än Lenovo u330p som jag tidigare funderat på.

Eller bör man vara kall och invänta stundande julhandel med diverse reor?

/D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Einevall:

Är det detta du tänker på: http://cdon.se/hemelektronik/asus_zenbook_-1000/

Den aktuella modellen har enbart en rabattkod på 500:-
Dock är detta en dator som motsvarar mina förväntningar och har ett bra pris. Enbart 1000:- (med rabattkoden på 500:-) mer än Lenovo u330p som jag tidigare funderat på.

Eller bör man vara kall och invänta stundande julhandel med diverse reor?

/D

Rabatten på Asus UX32LN-R4092H var i alla fall tidigare 1000 kr, de tycks ha sänkt med 500 kr.
7500 kr för modellen i fråga är fortfarande ett bra pris. UX32LN är en utgående modell (ersätts av UX303LN) och detta är säkerligen anledningen till prissänkningen.
Personligen tror jag inte att modellen ifråga eller liknande modell kommer att sjunka mycket lägre än ~6500-7000 kr vid framtida reor såsom Black Friday och mellandagsrean. Detta är dock som sagt självklart enbart min gissning. Du får helt enkelt avgöra om du tycker att det är värt att vänta fram till mellandagsrean och en eventuell möjlighet att spara 500-1000 kr.
Rabattkoden går ju ut imorgon den 25:e så du skulle ju kunna beställa datorn ifråga och sedan vänta med att använda den t.o.m. "Black Friday" nu på fredag. Hittar du då något mer prisvärt kan du använda din ångerrätt och skicka tillbaka datorn till CDON.

EDIT*: Lägger du UX32LN-R4092H i varukorgen, sedan går till kassan och i kassan anger koden "xY3Qk7TT" får du 1000 kr rabatt. Om köpet sedan går att genomföra fullt ut vet jag inte (jag har ingen använding av två Zenbooks ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastback:

Rabatten på Asus UX32LN-R4092H .........

Jo, det verkar vara så som du skrev. Har dock inte slutfört köpet. Ska hem och läsa lite till ikväll. 6990:- är ju onekligen ett bra pris. Enda som jag är lite tveksam till är att just denna modellen har 8gb som max när det gäller RAM. Det är iofs rätt okej med 8gb. Och för det priset dessutom. Nästa steg är 12gb som max och prisskillnaden är väl inte motiverad. Jag ska inte göra extremt tunga grejer med den. Bildbehandling gör jag på jobbets datorer.

Har du exakt denna modellen?

/D

Permalänk
Medlem

Köpte denna i förra veckan

Skrivet av Einevall:

Jo, det verkar vara så som du skrev. Har dock inte slutfört köpet. Ska hem och läsa lite till ikväll. 6990:- är ju onekligen ett bra pris. Enda som jag är lite tveksam till är att just denna modellen har 8gb som max när det gäller RAM. Det är iofs rätt okej med 8gb. Och för det priset dessutom. Nästa steg är 12gb som max och prisskillnaden är väl inte motiverad. Jag ska inte göra extremt tunga grejer med den. Bildbehandling gör jag på jobbets datorer.

Har du exakt denna modellen?

/D

Det funkade alldeles utmärkt med koden för 1000kr rabatt även fast det står att den på 500 kr gäller Asus UX32LN-R4092H.

Permalänk
Medlem

Trots att datorn har varit inne på garantiärende två gånger nu har jag fortfarande problem med tangentbordet.
Båda gångerna fick jag ett helt nytt tangentbord, dock lyckades de även göra så att musplattan nu glappar i högra hörnet,
dvs jag måste trycka till ordentligt om jag ska kunna högerklicka...Så var det innan. Börjar bli jävl*** less på detta nu!

Ska in i veckan till Inet för 3e gången, finns det möjlighet att få hela datorn bytad/pengarna tillbaka/annan modell eller måste
den repareras igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gårdemyr:

Trots att datorn har varit inne på garantiärende två gånger nu har jag fortfarande problem med tangentbordet.
Båda gångerna fick jag ett helt nytt tangentbord, dock lyckades de även göra så att musplattan nu glappar i högra hörnet,
dvs jag måste trycka till ordentligt om jag ska kunna högerklicka...Så var det innan. Börjar bli jävl*** less på detta nu!

Ska in i veckan till Inet för 3e gången, finns det möjlighet att få hela datorn bytad/pengarna tillbaka/annan modell eller måste
den repareras igen?

Läs mitt tidigare inlägg till dig igen: #14953781

Kontentan av ARN:s avgörande är således att du som kund, om SAMMA fel uppkommer efter det att återförsäljaren redan har försökt reparera det vid två tidigare tillfällen, bör ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka.

Om det rör sig om samma fel, stå på dig och hänvisa till nämnda ARN avgörande.
Du kan även hänvisa till Proposition 1989/90:89 s. 122, ARN har baserat sitt avgörande på detta förarbetsuttalande. http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Proposition...
Vill inte återförsäljaren göra rätt för sig, hota i sista hand med att själv göra en ARN anmälan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastback:

Läs mitt tidigare inlägg till dig igen: #14953781

Kontentan av ARN:s avgörande är således att du som kund, om SAMMA fel uppkommer efter det att återförsäljaren redan har försökt reparera det vid två tidigare tillfällen, bör ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka.

Om det rör sig om samma fel, stå på dig och hänvisa till nämnda ARN avgörande.
Du kan även hänvisa till Proposition 1989/90:89 s. 122, ARN har baserat sitt avgörande på detta förarbetsuttalande. http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Proposition...
Vill inte återförsäljaren göra rätt för sig, hota i sista hand med att själv göra en ARN anmälan.

Sorry, hade helt missat det!

Tack för infon igen, får se vad de säger när jag åker dit i veckan igen. Tar med ARN-avgörandet om Inet inte vill gå med på något annat än
ytterligare reparationer.

Uppdaterar när jag varit hos Inet!

Permalänk
Medlem

Hämtar ut min 4092 ikväll. Som en del skrivit tidigare funkade rabattkoden med 1000:- avdrag. Ska dock försöka vara kall och invänta fredagens reor och se om det något bättre hamnar i prisklassen.

Ni som har 4092-versionen. Är det helt omöjligt att byta Wifi-kortet? Eller det är kanske inte ens ett kort (mSata half-size, som på övriga modeller) utan fastlödat?

/D

Permalänk
Medlem

Hej vill bara informera att jag beställde Asus UX32LN-R4092H direkt jag läste inlägg att man fick den för 6990:- med rabattkod från CDON. Allt verkar fint leveransen var snabb och uppfyllde mina förväntningar. Personligen har jag letat dator under mycket lång tid då jag skall ut på resa men jag ville också ha dedikerad grafikdel. Detta är ju perfekt om man sticker förbi någon polare och lirar lite spel. Datorn i sig har jag inte testat riktigt än men skärmen verkar fin allt känns bra. Datorn är smidig och lätt, känns som den har bra bygg kvalitet kontra konkurrenter. Man jämför självklart den mot apples datorer och för detta priser är det nog den mest prisvärda ultrabooken på svenska marknaden.

För att spara tid till er som letar efter liknande dator som jag så var mina krav:
Lätt och smidig
Bra skärm (IPS-skärm var ett måste 2014 då jag och tjejen kommer kika mycket film på denna)
Intel (minst I5)
Dedikerad grafikdel för att klara enklare spel som t.ex. Dota 2 (medium settings) och detta gör 840M utan problem.
Billig (är väldigt noggrann men att hitta prisvärda saker)
Hyfsad batteritid.

Det negativa:
Ej SSD men va räknar man med för detta pris bara köpa en bra sådan och sätta i vips så har du en dator som kan mäta sig mot datorer som kostar det dubbla.
Laddningskontakten! Va har dem gjort här? Känns som den sitter på tok för löst och har lätt att åka ut.
!!EDIT!! Wheelie82 tack för tipset. Jag tryckte inte i den tillräckligt och nu sitter den perfekt som den ska!

Om någon har frågor ang. datorn så ska jag försöka svara!

Tack för den som tipsade om denna rabattkod!

Permalänk

Angående laddningskontakten; är du säker på att du tryckt in den hela vägen? Gjorde själv denna miss första dagarna med min zenbook. Den liksom klickar fast om man trycker in den lite hårdare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gårdemyr:

Sorry, hade helt missat det!

Tack för infon igen, får se vad de säger när jag åker dit i veckan igen. Tar med ARN-avgörandet om Inet inte vill gå med på något annat än
ytterligare reparationer.

Uppdaterar när jag varit hos Inet!

Var idag inne på Inet. De beklagade så hemskt mycket för allt besvär, datorn blev inskickad igen till verkstaden de använder för att kontrollera att det är samma problem som innan. Inget tjafs eller liknande från Inets sida utan så förhoppningsvis får jag svar inom 1-2 veckor hur det blir. Vi pratade om kreditering av priset jag köpte datorn för och då antingen kan jag köpa en ny hos Inet eller ta pengarna och köpa någon annanstans ifrån.

Uppdaterar hur det går!

Permalänk
Medlem

Har äntligen öppnat mitt paket från CDON. Tyvärr hade deras medarbetare packat den värdelöst dåligt och den yttre kartongen (ej ASUS yttre kartong) blivit krossad av andra paket. De hade lagt Asuskartongen i en tre gånger så stor låda tillsammans med några få luftpåsar. Den inre lilla Zenbooklådan har inte blivit påverkad. Klart en nackdel och risk man får ta när man beställer över nätet.

DOCK har metallhöljet/locket med Asusloggan fått en tilltryckning på något vis. Buktar svagt inåt på ena kanten. Syns lite, känns desto mer. Mest troligt att man vid tillverkning greppat datorn för hårt, kanske?
Tråkigt att man nuförtiden aldrig får hem produkter som är helt felfria.

On/offknappen såg misstänksamt sned ut. Precis som att den sviktar neråt på ena sidan, mot chassit. Har någon annat upplevt detta? Är det något man får ha överseende med kanske på små ultrabooks?

Underbar dator annars. Älskar skärmen! Kanon med matt yta. Klart den bästa dator och mest välbyggda jag haft, trots småblesyrer.

/D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Einevall:

Har äntligen öppnat mitt paket från CDON. Tyvärr hade deras medarbetare packat den värdelöst dåligt och den yttre kartongen (ej ASUS yttre kartong) blivit krossad av andra paket. De hade lagt Asuskartongen i en tre gånger så stor låda tillsammans med några få luftpåsar. Den inre lilla Zenbooklådan har inte blivit påverkad. Klart en nackdel och risk man får ta när man beställer över nätet.

DOCK har metallhöljet/locket med Asusloggan fått en tilltryckning på något vis. Buktar svagt inåt på ena kanten. Syns lite, känns desto mer. Mest troligt att man vid tillverkning greppat datorn för hårt, kanske?
Tråkigt att man nuförtiden aldrig får hem produkter som är helt felfria.

On/offknappen såg misstänksamt sned ut. Precis som att den sviktar neråt på ena sidan, mot chassit. Har någon annat upplevt detta? Är det något man får ha överseende med kanske på små ultrabooks?

Underbar dator annars. Älskar skärmen! Kanon med matt yta. Klart den bästa dator och mest välbyggda jag haft, trots småblesyrer.

/D

Skulle kontakta cdon om jag var du. Så ska det definitivt inte gå till. Komplett hade också en undermålig paketering när jag beställde min men som tur som skadades den inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd

Förresten vilken guide ska man följa om man vill uppgradera ram och SSD på UX32LN?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Förresten vilken guide ska man följa om man vill uppgradera ram och SSD på UX32LN?

Kolla youtube. Här är t.ex. ett bra klipp för hdd/ssd byte (UX32VD är likadan som UX32LN på "insidan"): https://www.youtube.com/watch?v=zvNtgE0DRzA