Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nae, du får antingen döpa om din "openrecovery-2.6.3.0-nånting.img" till något annat eller skriva in det långa filnamnet i CMD. Om du trycker på tab efter några bokstäver fylls resten på automatiskt.
Telefonen ska vara i fastboot usb, alltså ska du starta till bootloader och sedan välja fastboot och koppla in telefonen till datorn. Det står fastboot USB på skärmen när den är i rätt läge.

EDIT: Glöm inte att sätta fnuttar (") runt filnamnet om du har mellanslag i det. Exempelvis "min fil.img".

EDIT2: Jag flashade just nyare recovery på min. I CMD såg det ut precis så här. Observera att jag har en annan telefon (pyramid) så filnamnet överensstämmer inte med ditt.

E:\Root tools>fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.6.3.0-pyramid.img sending 'recovery' (5758 KB)... OKAY [ 1.446s] writing 'recovery'... OKAY [ 10.547s] finished. total time: 11.993s

nu kom jag in på den menyn! men touchen funkar inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

nu kom jag in på den menyn! men touchen funkar inte?

Vilken meny? Kom du in i TWRP recovery?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vilken meny? Kom du in i TWRP recovery?

aa

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Testa att flasha 2.6.1.0.
2.6.3.0 kanske inte är stabil/fullt fungerande för din telefon.
Alternativt ladda ner en ny 2.6.3.0 och flasha om du skulle fått en trasig image.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vilken meny? Kom du in i TWRP recovery?

Skrivet av LemonIllusion:

Testa att flasha 2.6.1.0.
2.6.3.0 kanske inte är stabil/fullt fungerande för din telefon.
Alternativt ladda ner en ny 2.6.3.0 och flasha om du skulle fått en trasig image.

nu har jag testat 4 gånger och gått ner ända till v2.4.4.0 ska jag gå längre ner?
och är det rootat efter det? ska jag bara klicka installera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

nu har jag testat 4 gånger och gått ner ända till v2.4.4.0 ska jag gå längre ner?
och är det rootat efter det? ska jag bara klicka installera?

Det låter väldigt märkligt att touchen inte skulle fungera. Men längre ner än så behöver du inte gå.
För att få root ska du flasha supersu genom att föra över zipen och välja den under "Install". Jag skrev utförligare i min wall of text.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det låter väldigt märkligt att touchen inte skulle fungera. Men längre ner än så behöver du inte gå.
För att få root ska du flasha supersu genom att föra över zipen och välja den under "Install". Jag skrev utförligare i min wall of text.

vad ska jag göra åt touchen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

vad ska jag göra åt touchen då?

Jag läste lite och det verkar vara TWRP som inte har stöd för senaste firmwaren än. Du måste köra alternativ två: CWM, som också ska fungera utmärkt. Jag fixar länk.

http://www.clockworkmod.com/rommanager
Scrolla ned till "HTC One X (GSM)" och klicka på versionsnumret för att ladda ner. Höger är touch, vänster är utan. Testa med touch först och om det inte går kör du utan. Du flashar på precis samma sätt fast byter ut filnamnet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det låter väldigt märkligt att touchen inte skulle fungera. Men längre ner än så behöver du inte gå.
För att få root ska du flasha supersu genom att föra över zipen och välja den under "Install". Jag skrev utförligare i min wall of text.

Skrivet av LemonIllusion:

Jag läste lite och det verkar vara TWRP som inte har stöd för senaste firmwaren än. Du måste köra alternativ två: CWM, som också ska fungera utmärkt. Jag fixar länk.

http://www.clockworkmod.com/rommanager
Scrolla ned till "HTC One X (GSM)" och klicka på versionsnumret för att ladda ner. Höger är touch, vänster är utan. Testa med touch först och om det inte går kör du utan. Du flashar på precis samma sätt fast byter ut filnamnet.

nu har jag kommit in och förstår inte vart jag ska trycka sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

nu har jag kommit in och förstår inte vart jag ska trycka sedan

Kommit in i vad? CWM eller TWRP med touch fungerande?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Kommit in i vad? CWM eller TWRP med touch fungerande?

CWM utan touch (lladdade ner touch men touch funka inte så jag testa knappar och det funkar fint )

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

CWM utan touch (lladdade ner touch men touch funka inte så jag testa knappar och det funkar fint )

Ett ögonblick så ska jag också flasha CWM så jag kan se hur man gör. Så länge kan du starta upp telefonen normalt och föra över superSU som jag länkade i min wall of text.

Du ska alltså gå i "install zip from sdcard" (utgår ifrån att du har SDkort) och sedan "choose zip from sdcard". Sedan letar du upp din superSU.zip och väljer den.

Skrivet av 007onex:

det jag förstod var att jag ska starta mobilen normalt och lägga in superuser i någon mapp i mobilen och gå till cwm recovery och installera superuser eller vad det är?

Precis så. Du lägger den på ditt SD-kort, helst i roten så att du hittar den lätt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ett ögonblick så ska jag också flasha CWM så jag kan se hur man gör. Så länge kan du starta upp telefonen normalt och föra över superSU som jag länkade i min wall of text.

det jag förstod var att jag ska starta mobilen normalt och lägga in superuser i någon mapp i mobilen och gå till cwm recovery och installera superuser eller vad det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ett ögonblick så ska jag också flasha CWM så jag kan se hur man gör. Så länge kan du starta upp telefonen normalt och föra över superSU som jag länkade i min wall of text.

Du ska alltså gå i "install zip from sdcard" (utgår ifrån att du har SDkort) och sedan "choose zip from sdcard". Sedan letar du upp din superSU.zip och väljer den.

Precis så. Du lägger den på ditt SD-kort, helst i roten så att du hittar den lätt.

aha efter det så är jag klar va då är det rootad? då tror jag att jag fixar det, jag gör det imorgon! jag har fått ett problem just nu de så att hela mitt internminne använd helt plötsligt och jag kommer inte åt lagringen men iaf TACK SÅ HEMSKT MYCKET ATT DU HJÄLPTE MIG!! utan dig så hade jag inte kunnat göra någontin!
tusen tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

aha efter det så är jag klar va då är det rootad? då tror jag att jag fixar det, jag gör det imorgon! jag har fått ett problem just nu de så att hela mitt internminne använd helt plötsligt och jag kommer inte åt lagringen men iaf TACK SÅ HEMSKT MYCKET ATT DU HJÄLPTE MIG!! utan dig så hade jag inte kunnat göra någontin!
tusen tack!!

Japp, det är det sista steget. Lycka till och varsågod.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Problem med root!!

Tjena lånar tråden lite..
Har problem med root i min htc one mini..
Dom första stegen är klara ***Tampered** och *** unlocked**
Flash recover i cmd OK!
Sen står det :Failed remote signature verify fail...

När bläddrar ner i "recovery" och sedan trycker på "on/off" står det "entering recovery" MEN...
-Sen härnder inget mer, utan telefonen startar som vanligt utan att jag kommer in i SU menyn..

Vad har jag gjort för fel?? Har gjort om steg för steg ett par ggr nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrdan:

Tjena lånar tråden lite..
Har problem med root i min htc one mini..
Dom första stegen är klara ***Tampered** och *** unlocked**
Flash recover i cmd OK!
Sen står det :Failed remote signature verify fail...

När bläddrar ner i "recovery" och sedan trycker på "on/off" står det "entering recovery" MEN...
-Sen härnder inget mer, utan telefonen startar som vanligt utan att jag kommer in i SU menyn..

Vad har jag gjort för fel?? Har gjort om steg för steg ett par ggr nu...

1. Du har väl inte flashat recovery för one x? Isf får du flasha om med rätt.

2. Läs min guide för bättre information. http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1262961-gu...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Nä det tror jag inte.. använde denna först
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2172979

När det inte funkade körde jag twrp och valde då HTC one då mini inte fanns med i modell listan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrdan:

Nä det tror jag inte.. använde denna först
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2172979

När det inte funkade körde jag twrp och valde då HTC one då mini inte fanns med i modell listan..

Du kan ju inte flasha recovery för en annan telefon. Det kommer aldrig fungera.
Använd denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2418938
Funkar inte den kör du denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2602132

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte va bäst på allt... Tack nu funka det!!!!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har följt denna mycket bra och tydliga guide för min HTC one X men har ändå inte riktigt lyckats. Mitt problem är att när jag installerat mitt nya ROM och ska reboota telefonen så stannar den på cyanogenmod boot screen och står bara och laddar. Någon som har en idé vad som kan vara fel?

Mvh
Anton