Permalänk

HDMI till tv

Hej, när jag försöker koppla in min dator till tv blir det något fel. Hela skärmen visas inte och jag förstår inte vad felet är. Har försökt änra upplösningn men får inte hela över hela skärmen. Är det någo som kan hjälpa? Det är en acer aspire 5741 oh en lg smart tv.
Här ser ni vad jag menar.
http://www.ladda-upp.se/bilder/cydthremteean/

Tack.

Permalänk
Medlem

testa ändra bildförhållandet i tv:ns menu. kanske finns typ "sträck bild" "automatisk" nånting. Du ska ändra bildförhållandet inte upplösningen.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI HERO ATX | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | A-Data 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION | Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) | EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX | Noctua NH-U12S | Fractal Design Tesla R2 800W 80+ Gold | Fractal Design Define R4 Titanium | Windows 8.1 |

Permalänk
Skrivet av sgr8400:

testa ändra bildförhållandet i tv:ns menu. kanske finns typ "sträck bild" "automatisk" nånting. Du ska ändra bildförhållandet inte upplösningen.

Ja jag har prövat alla bildförhållanden som finns på TVn men det funkar erndå inte.

Permalänk
Medlem

Är upplösningen native för TVn? Dvs full HD förmodligen

Går kanske inte att köra full HD via din hdmi på just den datorn, beror på hur gammal den är. Vad är det för dator?

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

Är upplösningen native för TVn? Dvs full HD förmodligen

Går kanske inte att köra full HD via din hdmi på just den datorn, beror på hur gammal den är. Vad är det för dator?

Är en acer aspire 5741 definitivt ingen vass dator. Vet du om det går att ändra p något sätt? Trycker jag info är jag är inne på hdmi kanalen så kommer ju datum tid osv i ena hörnet på tvn där står 1080p 60hz också.

Edit: sänkte upplösningen på datorn och det blev dett fullt på tvn. Det va ju tråkigt att inte full hd fungerar men Tack för hjälpen!
Det måste vara för dåligt grafikkort på datorn alltså?

Permalänk
Medlem

Ställ in over/underscan i grafikkortets kontrollpanel