Kommer Hyper 212 evo fungera med Corsair Vengeance pro?

Permalänk

Kommer Hyper 212 evo fungera med Corsair Vengeance pro?

Som i rubriken, kommer Ram slå i CM hyper 212 evo eller finns det plats?
Jag har en Msi z97 gaming 5

Tack på förhand

Permalänk

Det kommer med störst sannolikhet att få plats.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BenniMBXD:

Som i rubriken, kommer Ram slå i CM hyper 212 evo eller finns det plats?
Jag har en Msi z97 gaming 5

Tack på förhand

Jag vet inte men jag tror att du inte får plats med annat än low profile.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Värt att tillägga att jag endast kommer att ha två stycken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BenniMBXD:

Värt att tillägga att jag endast kommer att ha två stycken

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju möjligt att två kan få plats om de sitter så så att du får dualchannel på de som kylaren inte täcker. Finns kanske någon annan som har testat som kan svara bättre.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Måste vara LP minnen mina LP tar nästan i min EVO kylare

Har du bara 2 så går det. Men har du fyra st så går det ej. Då måste det vara 4 LP och det bästa är att sätta dit det första minnet i första slotten när inte EVO kylaren är dit satt ännu

Får ej plats i första slotten precis under fläkten på kylaren om det inte är ett LP minne

Permalänk
Medlem

Funkar det inte så flyttar du bara fläkten till andra sidan så den suger luft genom kylaren istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Funkar det inte så flyttar du bara fläkten till andra sidan så den suger luft genom kylaren istället.

Luftflödet i chassit blir kass eftersom varm luft har ingenstans att ta vägen. Kommer ge ett par högre temperaturer än vanligt.

Permalänk
Medlem

Har en 212 Evo med Corsair Vengeance (inte LP). Jag har fläkten på andra sidan så att den suger luft genom kylaren istället. Fungerar utmärkt.

Sen kan ju moderkortet påverka också, men det passar bra på min.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fungerar fint då fläkten går att flytta upp och ner.
Eller sätta på baksidan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av BenniMBXD:

Som i rubriken, kommer Ram slå i CM hyper 212 evo eller finns det plats?
Jag har en Msi z97 gaming 5

Tack på förhand

Denna kylaren är något smalare men kyler bättre än 212:an och jag har den på en 1155 sockel med 4 höga minne utan att den tar i.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacAllan:

Denna kylaren är något smalare men kyler bättre än 212:an och jag har den på en 1155 sockel med 4 höga minne utan att den tar i.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

Men den är nästan dubbelt så dyr, vilket antagligen är en faktor i sammanhanget.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Men den är nästan dubbelt så dyr, vilket antagligen är en faktor i sammanhanget.

Smakar det så kostar det

Nä men det var tänkt som en referens och även ett alternativ om 212:an inte skulle passa.
Sen är där ju en del som köper 212:an och sen byter fläkt och då är man ju nästan uppe i samma pris totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Luftflödet i chassit blir kass eftersom varm luft har ingenstans att ta vägen. Kommer ge ett par högre temperaturer än vanligt.

Heh, bra fysik där

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har själv ett MSi Z97 Gaming 3 med CM 212 Hyper EVO och Cruical BallistiX, inga problem.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Har 212 med 2 fläktar + LP minnen. Yttersta minnet passar precis under fläkten.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500