Scammad på min kniv, nåt jag kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileyFace:

Blev scammad på min karambit. Kortfattat:
Skulle byta den mot irl pengar, igenom en middleman (irl kompis) och scammern bytte namn och profilbild till honom. Har skrivit till steamsupporten. Vad är chansen är jag får tillbaka min kniv?
(Inte på humör för svar som "Va du du var" "Varför kollade du inte mer nogrant" "Skyll dig själv" etc.

Finns inte så mycket att göra, tyvärr men du blev nyss av med en hel del pengar. Tänk till en gång extra nästa gång.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileyFace:

Nej!
Jag skulle tradea med en random person och min irl kompis skulle vara middlemen. Min kompis skulle alltså få kniven av mig och pengarna av honom. Varpå min kompis skulle skicka pengarna till mig o kniven till honom. Men han bytte nic och skickade tradeoffer samtidigt som min kompis (via skype) sa att han skickade tradeoffer. Så jag acceptera det i tro om att det var han men det var random som hade bytt namn och profilbild till min kompis profilbild

Detta är ju bara då korkat att det förslår... varför ska din kompis vara middleman åt er båda? Den tredje snubben har ingen anledning till att lita på din vän, han kan ju lika gärna skicka tillbaka kniven till dig när pengarna rullat in.

Ska man ha en tredjepart måste det vara en moderator eller liknande som ingen sedan tidigare har relation till. Gissar på att det var hans förslag också till att ha en tredje inblandad?

Det finns en, om än en liten chans att steam-supporten skulle bry sig, men jag tror tyvärr att de kommer resonera precis som jag, surt för dig -passa på att lära dig något!

Permalänk
Medlem

Jo tyvärr så är det helt kört med att få tillbaka kniven.

Då det även är emot steams regler att sälja för riktiga pengar.
Har själv lyckats bli av med en kniv via ett annat scam sätt och
supporten sa helt enkelt att jag kunde fara åt helvete (vilket de egentligen inte gjorde)
och är rätt säker på att det var något copy-pasteat svar.

Tyvärr så är det som det är.
Något som jag dock kan rekommendera dig att se är denna:
https://www.youtube.com/watch?v=6rAvlhZ-nWM
Fick mig på lite bättre humör iaf

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk

finns tyvärr inte mycket du kan göra för att få tillbaka kniven om du inte har bevis på att HAN har scammat dig på DIN kniv, om du nu inte har blivit hackad och har bevis på till exempel trade offer så brukar det inte hända speciellt mycket från steams sida tyvärr...

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort några meningslösa, nedlåtande OT-inlägg. Har man inget hjälpsamt att skriva, vänligen låt bli tangentbordet.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koffe_93:

Jo tyvärr så är det helt kört med att få tillbaka kniven.

Då det även är emot steams regler att sälja för riktiga pengar.
Har själv lyckats bli av med en kniv via ett annat scam sätt och
supporten sa helt enkelt att jag kunde fara åt helvete (vilket de egentligen inte gjorde)
och är rätt säker på att det var något copy-pasteat svar.

Tyvärr så är det som det är.
Något som jag dock kan rekommendera dig att se är denna:
https://www.youtube.com/watch?v=6rAvlhZ-nWM
Fick mig på lite bättre humör iaf

Tackar för denna video

Visa signatur

Admin på Minecraft Servern Noritus.
Ansöka till servern HÄR: http://http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel/1307830-vanilla-minecraft-server-soker-aktiva-spelare-och-admins/
Leksakerna får inte plats här :(