Koppla eftermarknadsfläkt till GPU fan header

Permalänk
Medlem

Koppla eftermarknadsfläkt till GPU fan header

Hejsan,

Har nyss installerat vattenkylning till mitt R9 290X och skulle istället för att köra radiatorfläkten genom en manuel fläktkontroller, koppla in mig på GPU fan headern med hälp av denna: http://www.gelidsolutions.com/products/index.php?lid=2&cid=11&id=60

Någon som vet vad fläktkontrollen på GPU:n är "ratad" för? Fläkten jag tänkte köra är en 12VDC 0,09A.
Vill inte gärna bränna fläktkontrollen på GPU:n.

Tack

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ecke93:

Hejsan,

Har nyss installerat vattenkylning till mitt R9 290X och skulle istället för att köra radiatorfläkten genom en manuel fläktkontroller, koppla in mig på GPU fan headern med hälp av denna: http://www.gelidsolutions.com/products/index.php?lid=2&cid=11&id=60

Någon som vet vad fläktkontrollen på GPU:n är "ratad" för? Fläkten jag tänkte köra är en 12VDC 0,9A.
Vill inte gärna bränna fläktkontrollen på GPU:n.

Tack

Rent allmänt skulle jag säga att nästan 1A är förstor för de flesta kontakter, om inte annat nästan på gränsen. Vad är det för monsterfläkt du skall använda?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Rent allmänt skulle jag säga att nästan 1A är förstor för de flesta kontakter, om inte annat nästan på gränsen. Vad är det för monsterfläkt du skall använda?

Ingen monsterfläkt direkt, En 120mm Corsair fläkt till en mindre radiator, alla 120mm fläktar ligger runt 1A

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ecke93:

Ingen monsterfläkt direkt, En 120mm Corsair fläkt till en mindre radiator, alla 120mm fläktar ligger runt 1A

Mina fläktar ligger på lite drygt 0.4A.

Men alla standard fläktar bör väl fungera, lät som en obskyr delta fläkt då jag själv inte har 1A fläktar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Mina fläktar ligger på lite drygt 0.4A.

Men alla standard fläktar bör väl fungera, lät som en obskyr delta fläkt då jag själv inte har 1A fläktar.

Förlåt mig, läste en decimal fel:P den ligger på 0,09A. Borde det funka tror du?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ecke93:

Förlåt mig, läste en decimal fel:P den ligger på 0,09A. Borde det funka tror du?

Jäkligt stor skillnad på en tiopotens fel xD
Ja då är det ju garanterat att det fungerar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin