Prestandavinster (bootcamp)

Permalänk
Medlem

Prestandavinster (bootcamp)

Hej,

Sitter själv sidan en tid tillbaka med en Imac 21.5 tum som första och störstadator -
sedan jag endast spelar CS-go och LoL nu mera (på pc då alltså) så tänker jag att
dessa ju faktiskt går att spela i OSX. Frågan är hur mycket prestanda skulle jag
vinna på att faktiskt köra bootcamp?

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Bootcamp är ju bara en vanlig windowsinstallation på separat partition. Tror inte du vinner mycket prestanda alls om det inte sitter bättre hårdvara i din imac än din nuvarande Windows burk.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Bootcamp är ju bara en vanlig windowsinstallation på separat partition. Tror inte du vinner mycket prestanda alls om det inte sitter bättre hårdvara i din imac än din nuvarande Windows burk.

Oj, är ledsen om frågan var illa formulerad. Självklart undrar jag hur mycket prestanda jag vinner i exempelvis mellan att köra CS:GO i OSX eller i bootcamp.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Oj, är ledsen om frågan var illa formulerad. Självklart undrar jag hur mycket prestanda jag vinner i exempelvis mellan att köra CS:GO i OSX eller i bootcamp.

Ahaa, Då förstår jag. Har du någon aning om vad det sitter för delar i din imac?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Spel är bättre optimerade till Windows jämfört med OSX, några % bättre prestanda får du med samma hårdvara i Win kontra OSX . Testa själv så får du se.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Varierar mellan spel.
När jag testade med WoW var det i stort sett 0 skillnad (var några år sen dock).
GW2 var som dag och natt, iaf när mac-porten var ny, har inte testat sen dess.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren. Får helt enkelt slänga in Windows 10 previewen och testa.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Tackar för svaren. Får helt enkelt slänga in Windows 10 previewen och testa.

Jag hade satsat på 7 eller om 8.
Drivrutiner kan vara ett problem i 10'an.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Min erfarenhet är att prestandan i spel är mycket bättre i Windows än OSX pga det fruktansvärt dåliga stödet för opengl i OSX.

I Starcraft 2 så hade jag i princip dubbla fpsen i windows, i Diablo 3 hade jag runt 40 fps mer, the witcher 2 var ospelbart i OSX medan det rullade på i 30-40 fps i windows. Det är väl de spelen som jag orkat testa i både OSX och windows.

Så nu bootar jag om till windows 7 från extern SSD när jag väl ska spela något.

Permalänk
Medlem

Jag kör alla spel i Windows, dee är oftast både snyggare och snabbare. Windows 10 fungerar förövrigt bra för mig (imac 27 late 2012)