4K på mobiler, inom 2 år.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har 1080p och 1440p på min platta så det dyker nog upp.

Permalänk
Medlem

Tycker alla ska sluta hetsa till högre upplösningar och satsa på bättre paneler och färger istället. Samt högre hz på alla skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

While they're at it så kanske någon borde börja arbeta på batteritid.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

De borde lägga ned mer tid på högre upplösningar till datorskärmar istället för telefoner.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

De panelerna kan ju användas till VR headsets dock. Då är det inte helt onödigt att gå över 1440p på en liten panel.

Permalänk

Ingen vettig kan ens med vild fantasi påstå att 4K behövs på mobiler, MEN, ifall det leder till att 4K-tekniken blir billigare och utvecklas mer, så är ju detta bra iaf, no?

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Jag har Moto G, 4,5 skärm med 720p och det ser hur bra som helst ut i mina ögon. Men visst har man större skärm förstår jag att 720 kanske är aningen lite, men 1080p borde duga alldeles utmärkt mellan 5-6". Däremot längtar jag efter en 4K skärm till min desktop, ska bli gött!

Permalänk
Medlem

Okej, de kan göra panelen. Låt nu se en grafikdel som kan dra runt upplösningen.

EDIT: Whoops, det visade sig att 2016 inte var samma år som 2015 (:O). Då är det nog lugnt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Tycker alla ska sluta hetsa till högre upplösningar och satsa på bättre paneler och färger istället. Samt högre hz på alla skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast panelerna på dagens topendtelefoner är ju riktigt bra i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Inget som jag har ngn större nytta av. Har hellre bättre batteritid och lägre uppläsning. 1080p räcker länge.

Permalänk
Medlem

Intressant, pixeltätheten ökar! superbt med tanke på HMD's typ oculus rift men helt onödigt för en mobiltelefon. drar bara extra kraft och kräver mera batteri att lysa upp.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Som nämnts många gånger, det finns väldigt många mer parametrar som spelar betydligt större roll för uppfattad bildkvalité än antal pixlar, svärta, kontrast, ljusstyrka, korrekt färgrymd (trots att många gillar uppåt väggarna fel), responstid, uppdateringsfrekvens osv osv. Sitter idag med en 720p 5" och det var ett medvetet val för att få upp prestanda och batteritid, för min egna del vägde dessa högre än att få fler pixlar.
Naturligtvis så skadar inte alltid fler pixlar kvalitén heller men 4K på en 5-6 tum, right... Dags att omprioritera kanske?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

SUCK. Ser aldrig någon pixel på min Nexus 5. Hur i hela friden tänker man när man vill slänga 4k i mobilformat som kanske inte ens har grafikkraften att driva något sådant?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Fick med två demo filmer i luren som är QHD. Ser bra ut..
Men finns det ens appar som stödjer QHD? Lol

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Ingen vettig kan ens med vild fantasi påstå att 4K behövs på mobiler, MEN, ifall det leder till att 4K-tekniken blir billigare och utvecklas mer, så är ju detta bra iaf, no?

640 KB RAM ought to be enough for anyone..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Fick med två demo filmer i luren som är QHD. Ser bra ut..
Men finns det ens appar som stödjer QHD? Lol

Skickades från m.sweclockers.com

YouTube så länge du inte updaterar. Google ska återintroducera det som en ny feature i 5.0.
Jag har det fortfarande på min Tab s 8.4.

Permalänk
Skrivet av Plosky:

Fick med två demo filmer i luren som är QHD. Ser bra ut..
Men finns det ens appar som stödjer QHD? Lol

Skickades från m.sweclockers.com

Well, det kommer nog när det kommer telefoner med 4K, inte speciellt värt att utveckla för upplösningar som än så länge inte är aktuella.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Okej, de kan göra panelen. Låt nu se en grafikdel som kan dra runt upplösningen.

EDIT: Whoops, det visade sig att 2016 inte var samma år som 2015 (:O). Då är det nog lugnt.

Håller med! Dom borde iallafall lägga till så man kan sänka den i spel... Till din edit så tror jag inte det kommer ändra sig lagom mycket endå.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

De panelerna kan ju användas till VR headsets dock. Då är det inte helt onödigt att gå över 1440p på en liten panel.

Det där var nog första bra argumentet jag sett på varför vi vill ha mer högupplösta minipaneler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Inget som jag har ngn större nytta av. Har hellre bättre batteritid och lägre uppläsning. 1080p räcker länge.

Håller med dig 4.3 - 4.7 med 720 eller 1080p med bättre batteritid. Inget annat efterfrågar jag.