Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av H2O iBlue:

Jag vet inte hur man lägger in en värld på Xbox One men om du lägger in världen på Xbox 360, laddar upp den i molnet och så finns det typ något skicka till xbox one alternativ, sen startar du minecraft på xbox one så ska det stå "receive xbox 360 save", välj det alternativet.

Obs du kan bara skicka över en värld i taget

Skulle ju gå om jag hade Minecraft till 360

Permalänk
Skrivet av Master Chief:

Skulle ju gå om jag hade Minecraft till 360

Aha, då vet jag inte

Permalänk

Om man ska köpa en extern hdd till Xbox One vilken ska man köpa? Spelar det någon större roll om det är en 7200rpm eller 5400rpm då jag har läst att den interna är 5400 rpm.
Minst 2TB
Har tänkt mig att att lägga max 1200:-

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sjooqvist:

Om man ska köpa en extern hdd till Xbox One vilken ska man köpa? Spelar det någon större roll om det är en 7200rpm eller 5400rpm då jag har läst att den interna är 5400 rpm.
Minst 2TB
Har tänkt mig att att lägga max 1200:-

Tror inte det spelar någon roll alls. Cdon har en 4TB som kostar så mycket på ett ungefär.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Tror inte det spelar någon roll alls. Cdon har en 4TB som kostar så mycket på ett ungefär.

tänkte ifall laddningstiderna blir kortare med 7200 rpm eller om det är bortkastat på xbox one

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjooqvist:

Om man ska köpa en extern hdd till Xbox One vilken ska man köpa? Spelar det någon större roll om det är en 7200rpm eller 5400rpm då jag har läst att den interna är 5400 rpm.
Minst 2TB
Har tänkt mig att att lägga max 1200:-

Externa hårddiskar har genomgående kortare laddtider än den interna på Xbox One, även 5400 rpm varianter. Dock gäller att ju snabbare extern USB-hårddisk, desto kortare laddtider. Därför kommer en 7200rpm vara märkbart snabbare än 5400rpm. Allra snabbast (tiotals sekunders skillnad vid laddning av banor i t.ex. bilspel) får man om man använder en extern SSD. Eftersom man kan ansluta flera externa hårddiskar kan det vara en idé att ansluta en stor, långsam hårddisk för lagring och en mindre SSD för de spel man vill spela för tillfället för att minimera laddtiderna...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sjooqvist:

tänkte ifall laddningstiderna blir kortare med 7200 rpm eller om det är bortkastat på xbox one

Finns en artikel om detta på Eurogamer tror jag, googla vet ja!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Synd att detta inte gäller Europa.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Fick bli en förbokning av Sunset Overdrive nu när recensionerna pekar på att det verkar vara ett rätt så kul spel. Kommer bli en dyr spelmånad det här. E3 presentationen av Sunset Overdrive var vad som fick mig att vilja ha en Xone.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Är köp via Hongkong blockat nu alltså? Verkar inte fungera att köpa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Är köp via Hongkong blockat nu alltså? Verkar inte fungera att köpa...

Japp blockerad men usa funkar fortf..

Permalänk

verkar funka för mig på HK

Permalänk

en snabb fråga kan man se 3d blueray på x box?

Permalänk
Medlem

Tyckte denna var extremt rolig http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...
Dessutom med rubriken "Nytt krisbesked för Xbox one".

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Tyckte denna var extremt rolig http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...
Dessutom med rubriken "Nytt krisbesked för Xbox one".

Jo, att en tidning utan inriktning på spel från lilleputlandet Sverige ger ett nytt xbox-spel en dålig recension är verkligen ett "krisbesked" för Microsoft. Huvuden lär rulla på xbox-divisionen efter detta!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Tyckte denna var extremt rolig http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...
Dessutom med rubriken "Nytt krisbesked för Xbox one".

Detta kan jämföras med övriga världen:

Joystiq - 100

Power Unlimited - 96

Gameplanet - 95

Game Informer - 93

GameFront - 92

Gaming Age - 91

3DJuogos - 90

GamingTrend - 90

Digital Chumps - 90

Canadian Online Gamers - 90

EGM - 90

USgamer - 90

Polygon - 90

IGN - 90

TheSixthAxis - 90

Lazygamer - 85

Destructoid - 85

GamesBeat - 85

Multiplayer.it - 80

Gamereactor Sweden - 80

Hardcore Gamer - 80

Gaming Nexus - 80

Cheat Code Central - 80

Shacknews - 80

The Escapist - 80

Gamer.no - 80

God is a Geek - 80

GameSpot - 80

Eurogamer - 80

GamesRadar - 80

Metro GameCentral - 70

GameTrailers - 70

Eurogamer Italy - 70

VideoGamer - 60

Källa.

Ser onekligen väldigt lovande ut.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattismarkus:

en snabb fråga kan man se 3d blueray på x box?

Ja det kan du.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Tyckte denna var extremt rolig http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...
Dessutom med rubriken "Nytt krisbesked för Xbox one".

Den där Jakob Svärd är en lustig kille han gav driveclub 4 plus och påstod att det var bättre än horizon 2. Det luktar lite ps4 fanboy.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats slita sig ifrån Sunset overdrive ? sjukt kul spel än så länge, multiplayern var roligare än förväntat och awesome humor / stil på spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Tyckte denna var extremt rolig http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...
Dessutom med rubriken "Nytt krisbesked för Xbox one".

Ja, dels är det ju Aftonbladet. De gillar ju att vara ganska motsatt den generella spelpressen när det gäller att sätta betyg, de tycks finna någon prestige i detta. Dels är det Jakob Svärd, kanske den sämsta recensenten som någonsin funnits. Jag är faktiskt lite chockad att han inte lyckas blanda in sexism på något irrelevant sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Den där Jakob Svärd är en lustig kille han gav driveclub 4 plus och påstod att det var bättre än horizon 2. Det luktar lite ps4 fanboy.

Nejdå, läs hans recension av Infamous: Second son (http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article18600837.ab), han är inte en fanboy, snarare någon sorts "mina recensioner är unika"-hipster.

Permalänk
Medlem

Tycker att Sunset Overdrive är riktigt kul. Mycket större värld än jag räknat med. Prövade Onlineläget en stund. Det verkade vara kul spellägen. Men blev tråkigt då det inte direkt blev teamwork när man körde public, sen leavade folk rätt snabbt.

Glad att jag fastnade för Hypen av Xbox One efter Sunsets E3 trailer. 3 riktigt bra exklusiva titlar i Forza 5, Forza Horizon och nu Sunset overdrive.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att filmer och klipp som körs från extern disk "hackar"? Grymt irriterande... Var aldrig några problem på PS3-an...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH MYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Folk tar Aftonbladets recensioner seriöst? Säger Aftonbladet att ett spel är dåligt så är det med stor sannolikhet bra. Gör alltid tvärtom vad Aftonbladet tycker.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

En fråga bara.

Jag har fått mitt xbox att start Receivern och TVn dock ändrar inte tvn till rätt ingång. Någon som har varit med om samma och har en lösning?
Mitt Ps3 har jag för mig kunde ändra automatiskt. Kunde jag även styra med min fjärrkontroll.

Sen en till sak. Nu när man har xbox guld, kan man på något smidigt sätt se vilka spel som är gratis för oss med guld?

Tack på förhand.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

En fråga bara.

Jag har fått mitt xbox att start Receivern och TVn dock ändrar inte tvn till rätt ingång. Någon som har varit med om samma och har en lösning?
Mitt Ps3 har jag för mig kunde ändra automatiskt. Kunde jag även styra med min fjärrkontroll.

Sen en till sak. Nu när man har xbox guld, kan man på något smidigt sätt se vilka spel som är gratis för oss med guld?

Tack på förhand.

Du måste in på Hotel inställningarna på din TV och ändra så den ska gå till den kanal du vill när den slås på. (Googlade fram hur man gjorde på min).
Du ser Månadens Games och veckans Deals with Gold längst ner på höger sida på Hemskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Du måste in på Hotel inställningarna på din TV och ändra så den ska gå till den kanal du vill när den slås på. (Googlade fram hur man gjorde på min).
Du ser Månadens Games och veckans Deals with Gold längst ner på höger sida på Hemskärmen.

Tack för svar.
Har tyvärr inga hotelinställningar på min tv men det verkar inte som att Xbox har support för hdmi-cec. Tråkigt.
http://xbox.uservoice.com/forums/251650-console-accessories/s...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oggmeiler:

http://popwatch.ew.com/2014/10/29/halo-2-trailer-exclusive-comparisons/#more-313500

OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH MYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD

Ser trevligt ut, alla tre spelen är ju dessutom riktigt bra, bortsett ifrån Halo 4. Ska bli spännande att se om femman blir något bra nästa år, hoppas verkligen att de skärpt sig tills dess.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Någon mer som har fått en invite till Evolve Alphan för att man var medlem i Preview Program? Ska bli intressant att testa då jag inte sett någonting av spelet innan