Permalänk
Medlem

GTX 780 låg fps igen

Hej, har nu fått tillbaka mitt problem att jag ligger på 20-30 fps i BF4 men den här gången hjälpte det inte att starta om datorn så den uppdaterade. Jag gjorde en grafik drivrutin uppdatering och startade om datorn för att se om den skulle uppdatera men det gjorde den icke. Ibland kan jag ligga på 80 fps. Jag brukade ha 100 fps minst, average på typ 110-120 och högst 130-140 ungefär. Dessa fps gäller Battlefield 4 men jag har även lägre fps än vad jag brukar ha i alla andra spel.

Specs:
gtx 780
i5 4690k
asus z97-a
xfx pro series 650w
cm hyper evo 212

temps i BF4 i Ultra:
GPU 65-70 grader ungefär
CPU: 45-50 grader ungefär

Permalänk
Medlem
Skrivet av cevalier:

Hej, har nu fått tillbaka mitt problem att jag ligger på 20-30 fps i BF4 men den här gången hjälpte det inte att starta om datorn så den uppdaterade. Jag gjorde en grafik drivrutin uppdatering och startade om datorn för att se om den skulle uppdatera men det gjorde den icke. Ibland kan jag ligga på 80 fps. Jag brukade ha 100 fps minst, average på typ 110-120 och högst 130-140 ungefär. Dessa fps gäller Battlefield 4 men jag har även lägre fps än vad jag brukar ha i alla andra spel.

Specs:
gtx 780
i5 4690k
asus z97-a
xfx pro series 650w
cm hyper evo 212

temps i BF4 i Ultra:
GPU 65-70 grader ungefär
CPU: 45-50 grader ungefär

typ samma hände mig förut, jag avinstallerade och installerade om drivrutinerna så funkade det.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar låsta*

Trots tidigare tillsägelser fortsätter du korsposta vilket tyvärr tvingar mig att låsa dina trådar. Du får inte lov att skapa fler trådar om denna frågan, ämnet anses vara förbrukat. Jag beklagar att det behöver bli så här, men tyvärr kan jag inte se någon annan utväg i det här fallet.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...