Få Dropbox att dyka upp i "Browse for folder"?

Permalänk
Medlem

Få Dropbox att dyka upp i "Browse for folder"?

Tjena!

Varje gång ett program öppnar dialogen "Browse for folder" så måste jag navigera in i min dropbox.
Inte bara när man installerar så används den här dialogen, utan även på andra ställen.

Min tanker är att det hade varit praktiskt att kunna ha Dropbox med som ett av de första alternativen i den dialogen.
Naturligtvis är det lite skitsamma, jag menar det är ju bara ett par musklick bort, men samtidigt så är det ett minimalt irritationsmoment varje gång

Eftersom det här är Windows så brukar det mesta gå att ställa in, ofta om man bara hittar rätt registernyckel eller var nu den här listan på sökvägar dyker upp.

Här har ni en skärmdump på vad jag menar:

Inte en helt enkel sak att söka på heller, jag har försökt
Då jag inte vet vad dialogen heter exakt i APIt etc.

Någon som har en fingervisning vad jag ska letar efter?
Eller rent av en lösning?

Någon som har en fingervisning för att fixa det?
Det är nog bara en quickfix om man hittar rätt

Ps.
För er nyfikna vad jag ska med funktionen till, jag installerar alla program som kan installeras som "portable" i en folder i min dropbox. På så sätt så blir det förhoppningsvis sista gången jag installerar programmet då jag får det syncat till mina andra datorer. Ganska effektivt workflow när det handlar om småsaker och andra minimala verktyg.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Inaktiv

Om det är ett alternativ borde du kunna lägga den i desktop?
Men alla vill ju inte ha saker där, så...

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan montera en dropboxmapp som en nätverksmapp och ge den en enhetsbokstav osv om det är det du menar, eller handlar det om att få den högt upp i menyn ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Du kan montera en dropboxmapp som en nätverksmapp och ge den en enhetsbokstav osv om det är det du menar, eller handlar det om att få den högt upp i menyn ?

Jag fattar det som att den ska finnas i listan som visas, dvs innan man går in på Computer eller liknande.

Permalänk
Medlem

Enkelt, högerklicka på din dropboxmapp, välj include in library (eller vad det nu heter på svenska) och sedan create a new library.

Dyker sedan upp här:

Inte exakt samma sak, men nära nog då libraries alltid är i topp - Dropbox ligger därför två klick bort

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Stort tack för det tipset! Det underlättar i en del dialogrutor där Dropbox annars inte syns.

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stroemberg:

Stort tack för det tipset! Det underlättar i en del dialogrutor där Dropbox annars inte syns.

Ingen orsak.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Enkelt, högerklicka på din dropboxmapp, välj include in library (eller vad det nu heter på svenska) och sedan create a new library.

http://puu.sh/cj2Gx/55f080b411.png

Dyker sedan upp här:

http://puu.sh/cj2X2/7793f05ded.png

Inte exakt samma sak, men nära nog då libraries alltid är i topp - Dropbox ligger därför två klick bort

Tackar för svaret, det där hade jag faktiskt gjort tidigare och totalt glömt det

Saken är fortfarande att jag skulle vilja ha ha Dropbox kopplar "på riktigt" och inte genom libraries. Eftersom de beter sig konstigt i olika lägen så jag undviker att blanda in de i någonting öht.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug