Moderkort Passar inte Chassits I/O - HAF X

Permalänk

Moderkort Passar inte Chassits I/O - HAF X

Vet inte direkt va det heter. Men mitt Moderkort vägrar passa in på Chassits I/O (Baksidan), vilket gör att GPU etc inte går att skruva alla gånger.

Det går jätte bra högst upp, men sen längre ner är det i princip omöjligt. Det är alltså lite Diagonalt antar jag.

Haft detta problem sen ja skaffa chassit och haft det några år tror jag. Och har verkligen försökt allt, Skruva loss, vika och skruva så den blir "böjd" rätt etc.
Men hur ja än gör funkar det inte, det kan funka temporärt, men när ja väl skruvar så "böjs" den tillbaka.

Min enda tanke är att Chassit är fel på, för kan inte se att det är Moderkortet, för känns som ja bör se om det är snett, Chassit är lite svårare då man inte direkt får en klar syn på just den delen, du kan inte se från sidan på samma sätt, men går säkert mäta på något sätt.

Så ja undrar, va kan göras?

Kan ja fixa det, för kan inte RMA chassit va ja vet, och skulle inte orka ändå (Storleken säger allt;P).

Eller bör ja skaffa ett nytt chassi, och några tankar kring det?

Tack:)

Permalänk
Avstängd

vattenpass? skulle köpa nytt chassi..orka med det..när köptes det?

Permalänk

Har tyvärr ingen, fast kan ju förstås införskaffa om det inte är för dyrt.

Vet inte direkt va du menar nu, Skulle du köpa nytt chassi, eller orkar du inte med det;S?

Köpte chassit: 2011-10-16

Permalänk

vad är det för moderkort och chassi?

Kan du skicka en bild?

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem

diagonalt? olika långa distanser? någon bortglömd distans?

Permalänk

Chassi = HAF X
MB = P7P55D-E Pro

Här är en bild

GPUn sitter nog överdrivet fint tack vare att det gick att skruva den översta, tror metallen blir böjd så den passar.
Men man ser på den understa att den inte får plats, och det Kan gå att tvinga in den på plats, men det är typ låg chans att det äns funkar,
för oftast blir det att PCI kortet glappar då den böjs ur. Och det låter ju inte alls vettigt att behöva göra så.

EDIT: Undrar varför ja inte skruvat understa på GPUn dock, ska göra det nu;P

EDIT 2: Den understa som knappt syns sitter bra för att den svävar, den är inte fast i Moderkortet utan tar ström från den översta. Har ett kort under den som är PCI-E 1x som faktiskt går i konstigt nog, men rätt säker på att större kort inte funkar nå vidare (Allt hänger på hur metallen sitter på kortet).

Permalänk

I/O panelen (nu kommer jag inte ihåg ordet ) är den lilla skyddsplåt/plast skydd som kommer med vid köp av alla moderkort. Dvs, det skydd som man först sätter fast i den öppningen där alla kablar senare skall kopplas in. Olika moderkort har ju olika kontakter där bak, så man måste ju nästan alltid ta det skydd som kom med det moderkort man skall använda i burken.

När du försöker passa in moderkortets anslutningar genom detta skydd, börjar det gå ifrån redan där uppe, alltså att överst sitter det tämligen OK, medans man ser att de nedre anslutningarna redan ligger lite ifrån?

Mycket möjligt att chassit är lite "fel-gjort". Har haft samma typ av problem på ett äldre chassi, även om jag lyckats att skruva fast det någorlunda, så att det fungerat.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk

Ah, jo när du säger det. Men är alltså PCI portarna som strular, speciellt dom underst (den högst upp är perfekt typ, sen blire värre).

Läst att det verkar som flera har problem med HAF X, vissa har haft otur att få "trasiga" så att säga. Antar att min tur ligger där:S