Alla borde prova "Koss Porta Pro" hörlur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Har du läst vad garantin täcker? Livstids garanti ska tas med en klackspark i detta fall

"Garanti

Som ägare till ett par Koss Porta Pro har du livstids garanti.
Garantin gäller endast för privatpersoner och den gäller endast för den ursprungliga köparen.

Notera: Villkoren i garantin ger oss rätt att kräva att du styrker att du är den ursprungliga köparen av produkten. Vi kan därmed begära inköpskvitto på produkten av dig. Vi har även rätt att be dig skicka din trasiga lur till oss. I dessa fall står den som reklamerar för portokostnaden. Portokostnad täcks inte av garantin.

Garantin täcker:

• Åtgärd av fel som uppkommit vid normalt bruk av produkten i hela dess livslängd.

Garantin täcker inte:

• Frakt
• Åtgärd av fel som uppstått vid onormalt bruk.
• Förlorade eller borttappade hörlurar
• Byte till annan modell eller färg.

Typiska fel som inte täcks:

• Avslitna kablar
• Borttagande av främmande föremål (till exempel hårstrån) från högtalarelementen.
• Byte av öronkuddar
• Sprängda högtalarelement"

http://www.myportapro.com/index.php?option=com_content&view=a...

Vad i deras krav är det som du tycker är orimligt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Vad i deras krav är det som du tycker är orimligt?

Jag har inte påstått att något är orimligt, men TS verkar tro att deras "livstids garanti" täcker vad som helst.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag köpte ett par Porta Pro för över 10år sen när jag gick i gymnasiet. Uj vilket grymt ljud när man bara haft vanliga standardlurar innan som följde med spelaren. Dom är iaf riktigt bra för dom ynka 250 spänn dom kostar nuförtiden. För priset är det nog svårt att klå dom.

Permalänk
Medlem

De är så sjukt fula :/ Gillar inte alls 70-tals designen.
Läcker de inte en hel del ljud dessutom?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

De är så sjukt fula :/ Gillar inte alls 70-tals designen.
Läcker de inte en hel del ljud dessutom?

Det läcker in och ut ljud men dom är gjorde för att vara väldigt portabla. Går ner i en jackficka när man fäller ihop dem.
Med ljuddämpande kåpor hade dom blivit otympligare. Annars är nog Xiaomi Pistons 2 bra alternativ i prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Det läcker in och ut ljud men dom är gjorde för att vara väldigt portabla. Går ner i en jackficka när man fäller ihop dem.
Med ljuddämpande kåpor hade dom blivit otympligare.

Därav namnet Glömde att man kunde vika ihop dem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mocka:

De är så sjukt fula :/ Gillar inte alls 70-tals designen.
Läcker de inte en hel del ljud dessutom?

De läcker inte mer ljud än andra lurar av samma yyp, är det ett problem med ljudläckage ska man ha slutna lurar som omsluter örat eller inear.
Är designen ful/icke tilltalande så finns det ju annat än den klassiska ljusblå modellen med stålbåge, tex headsetversionen kan ju vara intressant speciellt om man ska ansluta en telefon, något dyrare men det är ju ett headset också.

eller andra varianter på dem

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har haft ett par Koss och kan säga att dem tål sjukt mycket stryk. Ljudet är så där. Däremot om man ser till priset är dem nog bäst i sin kategori.

Själv ser man nog ut som en idiot som går runt med ett par Beyerdynamic T70p

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Vad i deras krav är det som du tycker är orimligt?

Hej
Enligt den listan så har man ju ingen garanti
Garantin är helt värdelös
Vad för något skulle garantin täcka ? nada

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Enligt den listan så har man ju ingen garanti
Garantin är helt värdelös
Vad för något skulle garantin täcka ? nada

Säger du att det är dålig garanti på dessa lurar??

Jag hade 8 par när jag var liten!
Sladden gick av, de blev vattenskadade, jag spelade så högt att de pajja osv..
Betalade för 2 av de 8 paren, alla andra gick på garantin.
Trevliga lurar, men de fastnar i håret och det gör ont!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Säger du att det är dålig garanti på dessa lurar??

Jag hade 8 par när jag var liten!
Sladden gick av, de blev vattenskadade, jag spelade så högt att de pajja osv..
Betalade för 2 av de 8 paren, alla andra gick på garantin.
Trevliga lurar, men de fastnar i håret och det gör ont!

Hej
Jag skiter i om det är garanti eller inte, mina lurar har hållit i 10 år, så dom håller nog ett tag till
Någon (niclasc) skrev att TS trodde att garantin gällde allt, det har jag aldrig påstått.

Till dom som tror att jag har dom på mig ute kan jag säga, att det har jag aldrig.
Jag brukar ha dom i sängen ,när jag vill se någon musikvideo på min telefon, innan jag somnar, det duger dom till.

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Enligt den listan så har man ju ingen garanti
Garantin är helt värdelös
Vad för något skulle garantin täcka ? nada

Allt de som dom friskriver sig från är ju självklara saker. Om DU själv förstör hörlurarna så är det ju klart att det inte går på garanti.

Men visa gärna upp nån annan hörlurtillverkar som ger GARANTI på om du sliter sönder sladden eller sprängda högtalarelement

Permalänk
Medlem

Earin

Intressant läsning detta. Apropå läckage så hoppas jag på noll sådant när jag i januari (håll tummarna) får mina Earin. De är världens minsta BT-hörlurar och saknar helt sladd; därför ryms de inuti hörselgången (jag vet, diskussionen handlar hittills om utanpåliggande lurar) och ska förmodligen läcka mindre än några andra lurar. Den som lever får höra...

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mina Porta Pro. Haft dom i över ett år nu och har verkligen inte varit försiktig med dom. Ljudet är förvånansvärt bra för priset, jag tror jag betalade typ 250kr eller så. Otroligt portabla och smidiga, får lätt plats i jackfickan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Vad menar TS? Ja, de är prisvärda slit-och-släng-lurar med för klassen tungt ljud och en "okej" ljudbild, dock är de ju skräp jämfört med ett par hifi-lurar...

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att KOSS Porta-Pro tillhör bland de mer prisvärda hörlurarna man kan skaffa sig. Sköna, billiga och helt OK ljud. Finns inte mycket för samma pris som konkurrerar. De är även flitigt moddade för att nå bättre prestanda också.

Däremot skulle jag vilja inflika att kvalitet är inte något de har - går skitlätt sönder i plasten.
Däremot har dom livstidsgaranti och en skitbra och trevlig service avdelning som man kan kontakta och skicka in till för att få tillbaks reparerade. Inget onädigt tjafs eller liknande de fixade till mina när de sprack. Jag hade mina som telefonlurar på bussen ett tag men bytte då min väska tog livet av två - trots att jag packade dem försiktigt, dels att de spred ljud omkring sig så man skämdes ibland...

Men, Koss Porta-Pro kommer alltid att ha ett litet speciellt hörn i min hörlurs-själ - jag blir nostalgisk av att se de blåa klassiska lurarna

Permalänk
Medlem

Ett tips för er som vill ha en liknande lur är AKG K619, som enligt mig, ger mycket bättre ljud både i mån av bas och diskant. Dessa lurar stänger ute allt annat ljud på ett mycket bra vis, och läcker i princip ingenting. Den är även ihopfällbar på samma vis, men känns överlag mer välbyggd och inte alls lika plastig som Porta Pro.

Enda fördelen jag kan se med Porta Pro är att de är mer skonsamma för öronen efter en längre tids lyssnande. K619 kostar inte särskilt mycket mer heller, runt 500:-.

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorcist:

Ett tips för er som vill ha en liknande lur är AKG K619, som enligt mig, ger mycket bättre ljud både i mån av bas och diskant. Dessa lurar stänger ute allt annat ljud på ett mycket bra vis, och läcker i princip ingenting. Den är även ihopfällbar på samma vis, men känns överlag mer välbyggd och inte alls lika plastig som Porta Pro.

Enda fördelen jag kan se med Porta Pro är att de är mer skonsamma för öronen efter en längre tids lyssnande. K619 kostar inte särskilt mycket mer heller, runt 500:-.

Dock rejält mycket mer tydliga synligt än Porta pro.
Jag gillade porta mest för att dom inte ser extremt löjliga ut på skallen.

Att ha ett par helformade lurar på skallen ute skulle jag aldrig få för mig, ser idiotiskt ut i mitt tycke
Ex AKG K 619.

Permalänk
Medlem

Istället för AKG K619, om du vill hålla dig mer i nivå av priset på KOSS så kan jag själv varmt rekomendera Sennheiser PX100-II.
Förvånande bra hörlur för det priset. Sitter riktigt skönt också på huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Jag får nog erkänna att jag var diskofil på 80-talet.!

Jag blev aldrig nöjd, måste ha det bästa, även om det kostade en mindre förmögenhet
Jag köpte två par hörlurar "jecklin float Model 2 Electrostatic Headphones"
Enorma monster, men dom lät gudomligt.
Drivdes med en utvändig kraftig förstärkare
I dag får man hosta upp 1500 euro per st !! begagnade, som nya..Als nieuw

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/171660/Jecklin-Float-electrostatische-hoofdtelefoon.html

Detta var det "bästa och dyraste som fanns att köpa, då på glada 80-talet

Jag har dom kvar, men jag använder dom inte för skumplasten är mööös.
Mejlade till Ågrens igår (det var där jag köpte dom) i Göteborg om dom kunde fixa fram nya skumplastbitar.

http://www.hifi-antique.com/images/79148.jpg

http://cdn.head-fi.org/a/a8/a8380049_Float02.jpg

Får se vad som händer, det är livstids garanti på själva lurarna, samma som PortPro.
Men nu snackar vi helt olika luurar, PortaPro är ju "leksaker " jämfört med jecklin float

Annars så hade jag faktiskt Sennheiser HD414 som vardags-lur i många år
den grå modellen, jag var helt nöjd med den luren.

http://images.thomann.de/pics/prod/158955.jpg

Därför är jag mycket nyfiken på deras nya "Sennheiser Bluetooth Headset MM400X MED Aptx 1290:-"
och även "SSennheiser HD419 Fullsize"

http://www.mobil.se/sites/mobil.se/files/styles/large_article...

.

Jag hade ett par Sennheiser HD-414 med. Var väldigt nöjd med dom.

Men tyvärr så blev det glappkontakt som det blir med alla lurar, för eller senare.
Nu tillverkas de ju tyvärr inte längre.

Ang. Koss porta pro, så tycker jag att det är helt ok lurar, i sin prisklass. Jag har varit nöjd med de exemplar jag haft. Jag inbillar mej dock att det var bättre kvalitet på porta pro förr. Tycker de känns mer plastig numera. Kanske inbillning, men,men.

Permalänk
Medlem

Koss Headset Porta Pro Black Beauty

Skrivet av raxxor:

Ang. Koss porta pro, så tycker jag att det är helt ok lurar, i sin prisklass. Jag har varit nöjd med de exemplar jag haft. Jag inbillar mej dock att det var bättre kvalitet på porta pro förr. Tycker de känns mer plastig numera. Kanske inbillning, men,men.

Mina nya

Hej
Jag ville testa, så jag köpte ett par Porta Pro Black Beauty
Dom var inte mer plastiga än mina 10 år gamla.
Det blev kanonljud när jag anslöt dom till min nya Samsung BHS3000-dongel, den har "A2DP Apt-X" för ca 550 kr

Jag har ju redan börjat modda dom

Tog svart tunn fleecetyg som jag virade flera varv runt bygeln i längsta läget och sydde med grov svart garn, kablarna från höger lur går under tyget och på vänster sida skall jag klippa av den långa kabeln som jag löder en 3,5 mm hane på

På BHS3000 har jag redan försett den med en kort mässingstråd med en miniatyr 3,5 mm banankontakt-hona på.
Jag fäster sedan en liten mässingstång med en banankontakt-hane i vänstra luren, på det viset kan jag ta loss dongeln lätt om jag vill.

Har även köpt nya "Cushion Ear Pads" i "skinn"

Det blir ganska snyggt när det blir färdigt, jämfört med mina gamla moddade lurar.
Ljudet är kristallklart, kan inte önska mig bättre, i denna prisklass

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Mpow Bluetooth 4.0 Stereo Foldable Wireless Headphones

Jag har nu två par Port-Pro med BT och har ett par i sovrummet och ett par till datorn som jag har i vardagsrummet, båda moddade och användes helt privat

Men jag ville ha ett par BT-lurar, lätta och sköna med A-ptx som jag kan med att ha på mig ute
Hittade dessa av en slump,en helt ny modell
Har köpt dom på Amazon.UK

Mpow Bluetooth 4.0 Stereo Foldable Wireless Headphones, med A-ptx

http://www.amazon.co.uk/Mpow-Bluetooth-Foldable-Headphones-Headset/dp/B00IP7P0D2/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1413870280&sr=8-1&keywords=Mpow+Bluetooth+4.0+Stereo+Foldable+Wireless+Headphones

https://www.youtube.com/watch?v=iZeWEYA5IkE

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Avstängd

Porta Pro är skit...

Dåligt utformade sladdar, som börjar glappa väldigt lätt.
Och headbandet fastnar i håret.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Porta Pro är skit...

Dåligt utformade sladdar, som börjar glappa väldigt lätt.
Och headbandet fastnar i håret.

Skickades från m.sweclockers.com

Huvudbandet har fastnat i mitt hår ungefär två-tre gånger på ett år. Kablarna glappar ännu inte trots ett års ovarsamt användande. Ljudet är helt ok med tanke på prisklassen. Perfekt för oss som inte kan använda in-ear lurar när man går till och från skolan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Gude min jävla gud rent ut sagt vilka bittra kommentarer i den här tråden.
Bland det sjukaste på väldigt länge, samlades alla gamla 150W Entusiaster från 70-talet här?

OT: Tycker de spelar bra, släpper igenom ljud men det skiter jag blankt fan i.
Bra tryck i bas och diskant för mina hörselskadade öron.
Letar nya dock, i samma prisklass.

Hoppas tråden kan bli någorlunda givanda.

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Huvudbandet har fastnat i mitt hår ungefär två-tre gånger på ett år. Kablarna glappar ännu inte trots ett års ovarsamt användande. Ljudet är helt ok med tanke på prisklassen. Perfekt för oss som inte kan använda in-ear lurar när man går till och från skolan.

De två par jag haft började glappa inom mågra månader... fastnar i håret nästsn varje gång jag tar av mig dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Mina nya

http://msts.heidling.se/Uppladdningar-2014/koss_640.jpg

Hej
Jag ville testa, så jag köpte ett par Porta Pro Black Beauty
Dom var inte mer plastiga än mina 10 år gamla.
Det blev kanonljud när jag anslöt dom till min nya Samsung BHS3000-dongel, den har "A2DP Apt-X" för ca 550 kr

Jag har ju redan börjat modda dom

Tog svart tunn fleecetyg som jag virade flera varv runt bygeln i längsta läget och sydde med grov svart garn, kablarna från höger lur går under tyget och på vänster sida skall jag klippa av den långa kabeln som jag löder en 3,5 mm hane på

På BHS3000 har jag redan försett den med en kort mässingstråd med en miniatyr 3,5 mm banankontakt-hona på.
Jag fäster sedan en liten mässingstång med en banankontakt-hane i vänstra luren, på det viset kan jag ta loss dongeln lätt om jag vill.

Har även köpt nya "Cushion Ear Pads" i "skinn"

http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/sCEAAOSwDk5UCDST/$_1...

Det blir ganska snyggt när det blir färdigt, jämfört med mina gamla moddade lurar.
Ljudet är kristallklart, kan inte önska mig bättre, i denna prisklass

Kul att se moddning så här i trådarna Har du fler bilder?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hawk:

Samsung BHS3000-dongel, den har "A2DP Apt-X"

Har du provat den med mer normala hemmalurar med högre impedans och lägre känslighet och i så fall hur fungerar den att driva normala lurar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Porta Pro är skit...

Dåligt utformade sladdar, som börjar glappa väldigt lätt.
Och headbandet fastnar i håret.

Skickades från m.sweclockers.com

Haft mina flera år, aldrig haft problem.
Headbandet har aldrig fastnat i mitt hår iaf, vet inte vad du har för udda hår men har inga problem alls.

Fortfarande typ dom bästa on ear headsettet som inte ser ut som 2 stora optimus prime man har på skallen.

Permalänk
Medlem

PortaPro låter helt ok och är bekväma, men de läcker på tok för mycket ljud för att lyssna bland folk. Och så brukar jag ge bort mina när andra haft sönder sina lurar, Optimus Prime-typ av lurar får jag i alla fall behålla ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||