Körde Killdisk, fick bluescreen och nu ser jag inte hårddisken längre

Permalänk

Körde Killdisk, fick bluescreen och nu ser jag inte hårddisken längre

Jag använde kill disk o dödade disken, dock tog det 1 sek o blev blurscreen? ska det gå så snabbt elr blev det nått fel? ser inte hårddisken längre iaf

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Du får nog förklara igen. Vart ser du inte disken? Vad är en "blurscreen"? Menar du bluescreen? Det låter inte som att det gått rätt till isåfall.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Killdisk är mjukvaran som formaterar hårddisken?
Du råkade inte köra det på disken ditt operativsystem ligger på?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Killdisk är mjukvaran som formaterar hårddisken?
Du råkade inte köra det på disken ditt operativsystem ligger på?

Har två hårddiskar på datan, båda har windows 7, tog bort ena hårddisken som hade windows 7.
Blev ''bluescreen'' Datan stängdes av för att skydda blablabla...
Men när jag loggar in på datan nu så syns inte längre den disken som jag gjorde det på.

a killdisk e det som man tar bort allt.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med 'tog bort' ena hårddisken? Du körde killdisk på den? Det var inte disken som hade Windows installerat på sig som du hade aktivt i just den stunden?
Vart syns inte disken? BIOS? Windows? Ser du den i enhetshanteraren som oformaterad disk?

Ett litet tips ifall du skriver ofta här på forumet, använd termen "dator" istället för "datan"..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Troligtvis måste du gå in i diskhanteraren och skapa en partition på den hårddisken du formatera.

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Vad menar du med 'tog bort' ena hårddisken? Du körde killdisk på den? Det var inte disken som hade Windows installerat på sig som du hade aktivt i just den stunden?
Vart syns inte disken? BIOS? Windows? Ser du den i enhetshanteraren som oformaterad disk?

Ett litet tips ifall du skriver ofta här på forumet, använd termen "dator" istället för "datan"..

Varför skulle nån med ett liv bryr sig om att ja skriver datan istället för dator? beror väl på vart man kommer ifrån eller? xD

Jag använde killdisk på hårddisken, den hade Windows 7 installerad, nu ser jag inte hårddisken när jag går in på ''dator''
Jag är en noob på detta så har överseende xD

***bort/moderator***

Skrivet av HBcore:

Troligtvis måste du gå in i diskhanteraren och skapa en partition på den hårddisken du formatera.

Ja den syns i enhetshanteraren.

Citera gärna flera, tagit bort citat
Permalänk
Medlem

Gå in i diskhanteraren och se om den ligger där som opartitionerad

Edit: HBCore var före...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Gå in i diskhanteraren och se om den ligger där som opartitionerad

Edit: HBCore var före...

Hur ser jag om den är opartitionerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pannkakaa:

Varför skulle nån med ett liv bryr sig om att ja skriver datan istället för dator? beror väl på vart man kommer ifrån eller? xD

Nej, det beror inte på vart man kommer ifrån, det beror på ren okunskap. Data är information, dator är den faktiska lådan som du har där på golvet eller liknande. Nu ska jag inte vara för petig här, men skriver man på ett hårdvaruforum så är det faktiskt bra om man skriver hyfsat rätt. Det är bara ett vänskapligt tips.

Skrivet av pannkakaa:

Hur ser jag om den är opartitionerad?

Då står den som "opartitionerat diskutrymme" i diskhanteraren. Du kan då högerklicka på den, välja formatera, och sedan kommer den dyka upp som en tom disk när du bläddrar i 'Den här datorn'.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av pannkakaa:

Hur ser jag om den är opartitionerad?

Om den är Inte allokerat så är det bara att högerklicka och skapa en Ny enkel volym, allt finns beskrivit i denna guide http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1109814-tutorial-k...

Visa signatur

janee

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik justerad, tråd flyttad och rensad*

Tror du får bättre svar här, passade även på att justera rubriken och ta bort lite meningslösa inlägg.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pannkakaa:

Jag använde kill disk o dödade disken, dock tog det 1 sek o blev blurscreen? ska det gå så snabbt elr blev det nått fel? ser inte hårddisken längre iaf

Om du fick bluescreen efter 1 sek så har datan med all säkerhet inte raderats och du kanske borde formatera den på riktigt eller köra killdisk igen om det är viktigt att datan raderas.