Tips till nybliven WP-ägare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Swedbanks mobilsida är inget som appen. Jag vet inte hur det går till på mina kompisars mobiler, men med appen så kan du hur snabbt som helst föra över pengar mellan konton och kolla alla dina fonder etc med bara några klick. De behöver ingen dosa eller något vad jag vet för att logga in på mobilen eftersom att det går hur snabbt som helst för dem att göra det de behöver.

Blir väldigt förvånad att den appen inte finns till WP.

Det är den appen jag kollar mest veckoviss tror jag.

Bara skaka luren, så ser man hur mycket pengar som finns på kontot, väldigt smidigt.

Och glöm inte utgiftskollen!

Ett relativt nytt tillägg som finns i Swedbanks app som gör det möjligt att få en översikt på sin ekonomi, och det går att välja rena siffror eller staplar etc.
Jag älskar den, och den gör min ekonomiska översikt lite lättare i vardagen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Valde att öppna den så vi får se hur det går! Jag måste för det första vänja mig vid dess enorma storlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Blir väldigt förvånad att den appen inte finns till WP.

Det är den appen jag kollar mest veckoviss tror jag.

Bara skaka luren, så ser man hur mycket pengar som finns på kontot, väldigt smidigt.

Och glöm inte utgiftskollen!

Ett relativt nytt tillägg som finns i Swedbanks app som gör det möjligt att få en översikt på sin ekonomi, och det går att välja rena siffror eller staplar etc.
Jag älskar den, och den gör min ekonomiska översikt lite lättare i vardagen.

Avsaknaden av just en Swedbank app gör att jag kommer INTE byta system, utan jag kommer byta bank (i.a.f. en av orsakerna jag byter). Swedbank väljer att utesluta sina kunder, ja då byter jag till en bank som tänker i.a.f. lite mer på sina kunder.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett tappert försök på WP en 635'a, igår landade en ny OPO. Jag saknar helt enkelt för mycket appar/funktionalitet som inte finns i WP apparna. Sedan var den redigt slö i tex spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Avsaknaden av just en Swedbank app gör att jag kommer INTE byta system, utan jag kommer byta bank (i.a.f. en av orsakerna jag byter). Swedbank väljer att utesluta sina kunder, ja då byter jag till en bank som tänker i.a.f. lite mer på sina kunder.

Är du helt säker på att du gillar WP så mycket att du är beredd på att byta bank?

Swedbank är rätt bra att ha, tänker lite på att överföringar är synkade och att väldigt många har just Swedbank. Och handlar man mycket på t e x Swec/Tradera etc så slipper man vänta 1-3 dagar extra.

Du behöver ju inte avsluta ditt konto på Swedbank, då det är bra att ha.

Har själv två olika banker, ett konto på Handelsbanken, och tre olika konton på Swedbank.

Det är skönt att själv kunna bestämma vart pengarna ska sitta, beroende på vad man gör, om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Hej Sweclockers!

Vann nydligen en Lumia 1520 som kommer nu i veckan. Jag har redan en Nexus 5 men funderar starkt på att byta. Detta då 1520 har en betydligt bättre kamera samt ui för kameraappen. Har gått och känt på ett provex, och storleken verkar också Ok.

1)
Vilka appar är värda att känna till som nybliven Windows Phone-ägare?
I Android använder jag nästan uteslutande Spotify, Google-appar (Chrome, GMail, Hangouts) samt Hacker news. Spelar inte på mobilen.
2)
Det finns en microSD-kortplats, går det att använda SDkortet till något vettigt? På Android har de ju blockerat den möjligheten.

Andra relevanta synpunkter och tips uppskattas med!

1) Om det inte redan är installerat så dra in OneDrive, då kommer de bilder du tar med luren automagiskt synkas upp i molnet

2) Jag har all min musik på SD-kortet, jag är en sån bakåtsträvare som föredrar mina mp3'or, så kanske inte för dig då jag noterar att du har spotify

Permalänk
Medlem

Jag ser inget behov av att göra mina bankärenden i mobilen, mer än att se saldot. Det gör appen bankhubben. Jag vill heller inte kunna föra över stålar utan att knappa på min dosa.

Jag hoppades att utvecklingen skulle gå med ilfart hos Microsoft när jag köpte min första Windows Phone, men det verkar som om de anställt ett gäng sniglar. För jag tycker operativsystemet är bra, men saknar funktioner som konkurrenterna har. Som det är nu får man ofta göra uppoffringar om man går till wp. Jag lutar mer åt Android om inte Apple börjar prissätta aggressivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag hoppades att utvecklingen skulle gå med ilfart hos Microsoft när jag köpte min första Windows Phone, men det verkar som om de anställt ett gäng sniglar. För jag tycker operativsystemet är bra, men saknar funktioner som konkurrenterna har. Som det är nu får man ofta göra uppoffringar om man går till wp.

Många säger att WP saknar "många grundläggande funktioner". Men vilka då? Jag har övergått till Android från WP sedan 3 månader (för att min Lumias skärm gick sönder, så köpte en billig Moto G), men tycker inte jag har fått någon nytta av nya, "grundläggande funktioner".

Apparna är en annan sak. Där är förstås Android fortfarande överlägsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Är du helt säker på att du gillar WP så mycket att du är beredd på att byta bank?

Swedbank är rätt bra att ha, tänker lite på att överföringar är synkade och att väldigt många har just Swedbank. Och handlar man mycket på t e x Swec/Tradera etc så slipper man vänta 1-3 dagar extra.

Du behöver ju inte avsluta ditt konto på Swedbank, då det är bra att ha.

Har själv två olika banker, ett konto på Handelsbanken, och tre olika konton på Swedbank.

Det är skönt att själv kunna bestämma vart pengarna ska sitta, beroende på vad man gör, om du förstår vad jag menar.

En av orsakerna, både jag och sambon har varje månad problem när vi betalar räkningar där vi blir utloggade p.g.a. inaktivitet i 15 minuter, trots att jag bara varit inaktiv i 5 sekunder. Deras ignorans för andra system där andra banker snabbt var med och nu när de släcker mobila sidan denna månad och inför inte något nytt system till t.ex. WP användare förrän någon gång i början på 2015 är bland annat andra orsaker. Är det inte bättre och släcka mobila sida EFTER det nya satts igång?

Med Swish idag så spelar det ingen roll vilken bank man har. Inte nog med det så om en banköverföring görs från en annan bank samma dag under förmiddagen så är pengarna på kontot redan på eftermiddagen. Endast helger och kvällar gör att man behöver vänta. Men inte hela världen för så många kontoöverföringar gör jag inte idag.

Den enda orsaken varför jag ännu hängt kvar hos Swedbank är för den lilla dosan då de flesta konkurrenterna har onödigt stora och krångliga dosor för att kunna hantera bankärenden. Men nu med mobilt bankID i telefonen så är de nästan överflödiga.
Kontot hos dem kommer finnas kvar, likaväl som jag har konto hos Handelsbanken och Nordea.
Plus, byter jag till Länsförsäkringar så får jag avdragsbonus då jag har tre bilar och två hushåll på samma konto, egentligen dumt för mig att inte byta.

Som sagt, deras ignorans är bara en orsak.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Många säger att WP saknar "många grundläggande funktioner". Men vilka då? Jag har övergått till Android från WP sedan 3 månader (för att min Lumias skärm gick sönder, så köpte en billig Moto G), men tycker inte jag har fått någon nytta av nya, "grundläggande funktioner".

Apparna är en annan sak. Där är förstås Android fortfarande överlägsen.

De har en dedikerad knapp för sök, men funktionen i den kan endast söka på webben och då med bing. Cortana endast i vissa länder. Inte kunnat testa nya meddelandecentret, då samsung inte släppt något 8.1 ännu till mig. Funktioner i Webbläsaren. Mer wifi-analyseringsinformation och även för telenätet (inget för amatörer, men mer avancerade användare som jag saknar det).

Funktioner för att appar som truecallar dvs. slå upp nummer när de ringer. Spela in samtal skulle vara guld för vissa. Jag blir inte utelåst oavsett antal felinslagna lösenord på skärmlåset, just nu har jag typ 10 siffror av den anledningen.

Sedan verkar det vara mycket skräp i appstore, som de uppenbart inte skulle godkänt. De har kört massa kampanjer där man fått grejor när man laddat upp ett antal appar, oavsett kvalité på apparna. Det är en annan sak jag stör mig på. De kör på något ohållbart som "mest appar i store" istället för att vi har hög koll på apparna och appar med dåligt betyg blir manuellt hanterade och tex raderade om utvecklaren inte åtgärdar dem.

mer anledningar
Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Om jag förstått det är det fortfarande svårt med appar som ligger i bakgrunden, tex. gps-loggande appar. De har en dedikerad knapp för sök, men funktionen i den kan endast söka på webben och då med bing. Cortana endast i vissa länder. Inte kunnat testa nya meddelandecentret, då samsung inte släppt något 8.1 ännu till mig. Funktioner i Webbläsaren. Mer wifi-analyseringsinformation och även för telenätet (inget för amatörer, men mer avancerade användare som jag saknar det).

Funktioner för att appar som truecallar dvs. slå upp nummer när de ringer. Spela in samtal skulle vara guld för vissa. Jag blir inte utelåst oavsett antal felinslagna lösenord på skärmlåset, just nu har jag typ 10 siffror av den anledningen.

Sedan verkar det vara mycket skräp i appstore, som de uppenbart inte skulle godkänt. De har kört massa kampanjer där man fått grejor när man laddat upp ett antal appar, oavsett kvalité på apparna. Det är en annan sak jag stör mig på. De kör på något ohållbart som "mest appar i store" istället för att vi har hög koll på apparna och appar med dåligt betyg blir manuellt hanterade och tex raderade om utvecklaren inte åtgärdar dem.

Förklara "Om jag förstått det är det fortfarande svårt med appar som ligger i bakgrunden, tex. gps-loggande appar." För det är möjligt för att appar att ligga i bakgrunden och få positioneringsuppdateringar. Sökknappen söker även i telefonen, t.ex. mejl och appar.

Skräp har jag i och för sig sett i alla appbutiker men det har rensats mycket i WP på sista tiden.

Permalänk

Efter att ha ägt en windows phone i två år så skulle jag aldrig i livet vilja ha en igen, tar hellre en SE 810i.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig använd en windows phone, men jag kommer aldrig köpa en mobil som har ett MS os, för mig är det ett princip, inget annat.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Spelar själv inte på mobilen. Har bl a dessa appar på min Lumia 925 (förutom de förinstallerade):
- Xmarks (synkar webbfavoriter)
- Dagenslunchapp för de lunchrestauranger nära mitt jobb
- Jobbmail och jobbkalender via MS Exchange
- Text-TV
- Bank-ID
- Wimp Music
- Kitchen timer
- Freda (E-bokläsare)

Är en flitig användare av OneDrive och Office på alla mina Windows- och WP-enheter.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Förklara "Om jag förstått det är det fortfarande svårt med appar som ligger i bakgrunden, tex. gps-loggande appar." För det är möjligt för att appar att ligga i bakgrunden och få positioneringsuppdateringar. Sökknappen söker även i telefonen, t.ex. mejl och appar.

Skräp har jag i och för sig sett i alla appbutiker men det har rensats mycket i WP på sista tiden.

Om det inte stämmer tar jag bort den. Har inte haft något behov av funktionen, vet att det var problem i början iaf.

Är väldigt sällan inne i appbutiken och letar, så kan ju blivit bättre på senare tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

De har en dedikerad knapp för sök, men funktionen i den kan endast söka på webben och då med bing.

I WP8.1 söker den även på mobilen, från kontakter, e-post, sms, kalender...

Citat:

Cortana endast i vissa länder.

Sant. Men tycker inte det är en basfunktion.

Citat:

Inte kunnat testa nya meddelandecentret, då samsung inte släppt något 8.1 ännu till mig.

Inte WP:s eller MS fel. Det är väl inte heller Googles fel att något år gamla Samsung-mobiller inte får Kitkat?

Kör med DP. Det ärhur lätt som helst.

Citat:

Funktioner i Webbläsaren.

Bättre i 8.1.

Citat:

Mer wifi-analyseringsinformation och även för telenätet (inget för amatörer, men mer avancerade användare som jag saknar det).

Vi talade om basfunktioner...

Citat:

Funktioner för att appar som truecallar dvs. slå upp nummer när de ringer.

Fungerar på 8.1. Åtminståne i Finland finns en app som automatiskt söker upp nummer (Fonecta caller).

Och den funktionen fungerar inte heller på iOS.

Citat:

Spela in samtal skulle vara guld för vissa.

Kanske. Aldrig saknat det själv på något OS.

Citat:

Jag blir inte utelåst oavsett antal felinslagna lösenord på skärmlåset, just nu har jag typ 10 siffror av den anledningen.

I 8.1 har man 5 försök varefter man blir utlåst för 1 minut. Sedan försöker man en gång till, och då blir man utlåst i 2 minuter. Nästa försök 4 minuter osv.

Citat:

Sedan verkar det vara mycket skräp i appstore, som de uppenbart inte skulle godkänt. De har kört massa kampanjer där man fått grejor när man laddat upp ett antal appar, oavsett kvalité på apparna. Det är en annan sak jag stör mig på. De kör på något ohållbart som "mest appar i store" istället för att vi har hög koll på apparna och appar med dåligt betyg blir manuellt hanterade och tex raderade om utvecklaren inte åtgärdar dem.

Det här är tyvärr sant. Men MS har nyligen lovat åtgärda det. http://blogs.windows.com/buildingapps/2014/08/27/how-were-add...

Största delen av dina klagomål tycks alltså vara fixade i 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

I WP8.1 söker den även på mobilen, från kontakter, e-post, sms, kalender...

Sant. Men tycker inte det är en basfunktion.

Inte WP:s eller MS fel. Det är väl inte heller Googles fel att något år gamla Samsung-mobiller inte får Kitkat?

Kör med DP. Det ärhur lätt som helst.

Bättre i 8.1.

Vi talade om basfunktioner...

Fungerar på 8.1. Åtminståne i Finland finns en app som automatiskt söker upp nummer (Fonecta caller).

Och den funktionen fungerar inte heller på iOS.

Kanske. Aldrig saknat det själv på något OS.

I 8.1 har man 5 försök varefter man blir utlåst för 1 minut. Sedan försöker man en gång till, och då blir man utlåst i 2 minuter. Nästa försök 4 minuter osv.

Det här är tyvärr sant. Men MS har nyligen lovat åtgärda det. http://blogs.windows.com/buildingapps/2014/08/27/how-were-add...

Största delen av dina klagomål tycks alltså vara fixade i 8.1.

Då har det iaf blivit bättre i 8.1, men nästan gett upp hoppet på det. Tror det var q1 som var utannonserat först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viliktotr:

Efter att ha ägt en windows phone i två år så skulle jag aldrig i livet vilja ha en igen, tar hellre en SE 810i.

Varför? Har ägt min 920 i snart två år och känner fortfarande inget behov av att byta. Bästa liren jag ägt helt klart.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Varför? Har ägt min 920 i snart två år och känner fortfarande inget behov av att byta. Bästa liren jag ägt helt klart.

Jag har också en Lumia 920 och lämnade mina synpunkter på förgående sida. Sedan just angående Lumia 920 så blir den så otroligt varm i vissa appar. Nästan så att man kan steka ägg på den. Förvånad över att inget smälter i mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag har också en Lumia 920 och lämnade mina synpunkter på förgående sida. Sedan just angående Lumia 920 så blir den så otroligt varm i vissa appar. Nästan så att man kan steka ägg på den. Förvånad över att inget smälter i mobilen.

Det är den för tålig för. Förra veckan råkade jag ställa mig på min telefon när jag klev ur bilen. Hörde lite knaster och såg sedan att det var den som låg där. Trodde direkt att skärmen hade gått sönder men det blev bara en liten spricka i ett hörn och inte ett märke på displayen. Så nytt bakstycke beställt från Ebay. 😊

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det är den för tålig för. Förra veckan råkade jag ställa mig på min telefon när jag klev ur bilen. Hörde lite knaster och såg sedan att det var den som låg där. Trodde direkt att skärmen hade gått sönder men det blev bara en liten spricka i ett hörn och inte ett märke på displayen. Så nytt bakstycke beställt från Ebay. 😊

En telefon ska väl inte ens bli så varm? Varmare än vad min laptop blir. Min skärm sprack för ett bra tag sedan. Massvis med repor på baksidan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

En telefon ska väl inte ens bli så varm? Varmare än vad min laptop blir. Min skärm sprack för ett bra tag sedan. Massvis med repor på baksidan också.

https://discussions.apple.com/thread/6551963
https://discussions.apple.com/thread/6544786
https://discussions.apple.com/thread/5377854?tstart=0
http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/382651-doe...
http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/393548-s5-...
http://forums.androidcentral.com/google-nexus-5/398188-nexus-...

Ja, egentligen så gott som varje telefon jag söker efter blir varma.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jo varmt är normalt och så har det varit på mina andra mobiler också, men det var inte det jag menade utan att den blir RIKTIGT varm. Har inte provat de andra telefonerna så kan inte säga hur varma de blir. Är tack o lov inte i alla appar den blir het.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jo varmt är normalt och så har det varit på mina andra mobiler också, men det var inte det jag menade utan att den blir RIKTIGT varm. Har inte provat de andra telefonerna så kan inte säga hur varma de blir. Är tack o lov inte i alla appar den blir het.

Är som sagt svårt att jämföra telefon till telefon, min 920 blir också varm men inte överdrivet het. Min 930 har än så länge inte visat någon större värmeutveckling men har läst om andra ägare som haft problem med att deras enheter blivit obehagligt varma.

Rättade mina meningar och noterar till mig själv, skriv inte inlägg febrig och nyvaken.
Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Nope, från och med kitkat (4.4.*) så låter OSet inte appar att skriva till SD-kortet, så går inte att spara offlinelistor med spotify (vilket var min huvudanvändning). Även om det funkar med root så är det ju sannolikt att allt fler tillverkare helt enkelt skippar SD-plats i framtiden...

Stämmer inte, Spotify kan hantera cache på SD-kortet. Kanske var en bugg i Spotify när KitKat var nytt.
Det som hände i 4.4 var att appar enbart får skriva till sina egna foldrar på SD-kortet. Dvs rätt självklar ändring med tanke på säkerheten.

Permalänk
Skrivet av roosterx:

Jag har aldrig använd en windows phone, men jag kommer aldrig köpa en mobil som har ett MS os, för mig är det ett princip, inget annat.

Varför då? För att MS är ett kapitalistbolag som bara vill ha dina pengar? Ja, då ska man hålla sig till Apple eller Google för de har inget vinstintresse....

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Varför? Har ägt min 920 i snart två år och känner fortfarande inget behov av att byta. Bästa liren jag ägt helt klart.

Det går att göra så mycket mer med min LG G2 tycker jag, det går att roota och få saker att fungera precis som jag vill. Men smaken är som baken, wp känns dock väldigt begränsad i vad man kan och inte kan göra.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viliktotr:

Det går att göra så mycket mer med min LG G2 tycker jag, det går att roota och få saker att fungera precis som jag vill. Men smaken är som baken, wp känns dock väldigt begränsad i vad man kan och inte kan göra.

Med android kan man göra mer men grejen med wp och ios är att det som finns funkar väldigt bra, ser snyggt ut och fungerar lika bra om 2 år utan att byta rom eller ominstallera os. Alla produkter är inte för alla. Visa gillar att saker fungerar rätt och bra från början medans andra gillar att pilla och ändra. Båda är OK

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Med android kan man göra mer men grejen med wp och ios är att det som finns funkar väldigt bra, ser snyggt ut och fungerar lika bra om 2 år utan att byta rom eller ominstallera os. Alla produkter är inte för alla. Visa gillar att saker fungerar rätt och bra från början medans andra gillar att pilla och ändra. Båda är OK

Vet inte hur det är i långtidsförloppet med WP men om ios skulle jag snarare säga att det fungerar om två år förutsatt att du inte uppgraderar os!
Ny version av android har oftast inte inneburit segare telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Ny version av android har oftast inte inneburit segare telefon.

Fast det där stämmer väl inte helt, om du nu haft turen att äga en telefon som får uppdateringar alls så brukar de generellt rendera i en slöare telefon, undantaget jelly & kitkat till viss del, dock är det mycket få av äldre mobiler som får dessa som officiell uppdatering av tillverkaren. Det kan finnas tredjeparts rommar såklart men dessa innehåller i väldigt hög grad buggar, det kan va kamera relaterat eller nätverk osv.

Att säga att Android generellt är bra på uppdateringar är att tänja sanningen en smula, vill du ha en högre chans på vettig uppdatering lär du skaffa en nexus.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::