Permalänk

Köpråd Gaming Headset

Hej,

Nu har mitt g930 pajat rejält och behöver därför ett nytt headset.

Jag är väldigt intresserad av Sennheiser PC363D men är orolig över att de släpper in för mycket ljud och även ut, vad säger ni? Är det stor skillnad mot g930?
Ni får gärna rekommendera något annat om ni vet.
Kan tänka mig att lägga ner 2000kr helst inte mer, men kan lägga ner lite till om det är värt det.

Edit: Glömde nämna att 7.1 är önskvärt

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag kan bara säga att jag älskar mina 363D, riktigt bra ljud och mic. Angående läckage av ljud in så tycker jag inte att det är ett problem, det är ett öppet headset så en del ljud hörs självklart. Läckage ut låter en hel del, höjer du volymen till en relativt hög nivå så hörs det helt klart, detta ljud tas även upp av mikrofonen.
Om du inte gillar ett öppet headset så kommer du antagligen bli en aning besviken men ljudet i dessa är helt galet bra så det kan helt klart vara värt att prova tycker jag.

Jämfört med ett G930 kan jag ej svara på då jag ej haft dessa själv tyvärr.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198398-s...

Sennheiser Game Zero praktiskt taget ett 363 (dock utan den där usbstickan som ger virtuellt surround) MEN de här är inte öppna, så de släpper inte in/ut ljud.

Permalänk
Skrivet av Scyze:

Jag kan bara säga att jag älskar mina 363D, riktigt bra ljud och mic. Angående läckage av ljud in så tycker jag inte att det är ett problem, det är ett öppet headset så en del ljud hörs självklart. Läckage ut låter en hel del, höjer du volymen till en relativt hög nivå så hörs det helt klart, detta ljud tas även upp av mikrofonen.
Om du inte gillar ett öppet headset så kommer du antagligen bli en aning besviken men ljudet i dessa är helt galet bra så det kan helt klart vara värt att prova tycker jag.

Jämfört med ett G930 kan jag ej svara på då jag ej haft dessa själv tyvärr.

Okej, när du säger högt ljud så antar jag att ganska så högt, jag brukar ofast ha rätt så låg volym på, typ 30 i Windows ljud mixer om det säger något.

Det blir nog pc363d ändå kan få det för 1890 på webhallen, tack för hjälpen!

Skrivet av Miicheal:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198398-s...

Sennheiser Game Zero praktiskt taget ett 363 (dock utan den där usbstickan som ger virtuellt surround) MEN de här är inte öppna, så de släpper inte in/ut ljud.

Det blir nog ett pc363d iallafall, gillar att ha möjligheten till 7.1 men tack ändå!

Permalänk

Hej igen,

Köpte PC363D och är hittills oerhört nöjd. Men har en fråga gällande kabeln som går in i headset den vickar liksom lite lätt ska det vara så?

Permalänk
Medlem

Har en Sennheiser Game One, min vickar lite, har haft den nu i typ 6-8 månader, funkar bra