Vengeance 2000 granti och oro.

Permalänk

Vengeance 2000 granti och oro.

Jag upptäckte idag att mitt corsair vengeance 2000 headset hade spruckit där kåporna kopplas ihop med bygeln. Jag har kollat runt lite och sett att det är ett vanligt problem på den här produkten men jag är lite orolig över hur jag på bästa sätt går till väga för att få det åtgärdat.
Ska jag kontakta butiken jag köpte dem ifrån (netonnet) eller skicka en RMA till corsair?
Finns det något sätt jag kan försäkra mig om att jag får den varianten som det här problemet är åtgärdat på?

Permalänk

Kontakta NoN de kommer nog inte neka, Corsair har bytt material och detta problemet skall inte finnas på de nya modellerna av 2000.
Det garanterar ju inte att de inte går sönder på samma sätt, men som du säger de var vanligt fel förr.

Sedan får du se om de byter ut till 2100 versionen eller om du får pengar tillbaka, men är det inom garantin så tror jag inte de kommer neka dig.
När köpte du lurarna?

Skulle de neka garanti så är det bara att säga att du vill ha tillbaka produkten och kolla direkt med Corsair själv.

Lycka till!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av SoundWav3:

Jag upptäckte idag att mitt corsair vengeance 2000 headset hade spruckit där kåporna kopplas ihop med bygeln. Jag har kollat runt lite och sett att det är ett vanligt problem på den här produkten men jag är lite orolig över hur jag på bästa sätt går till väga för att få det åtgärdat.
Ska jag kontakta butiken jag köpte dem ifrån (netonnet) eller skicka en RMA till corsair?
Finns det något sätt jag kan försäkra mig om att jag får den varianten som det här problemet är åtgärdat på?

När köpte du ditt headset? Du kan börja med att höra av dig till netonnet och se vad dom säger. Annars så kan du skapa en ticket på våran support/RMA-sida och ta de därifrån.

http://corsair.force.com/

Permalänk
Skrivet av CorsairSWE:

När köpte du ditt headset? Du kan börja med att höra av dig till netonnet och se vad dom säger. Annars så kan du skapa en ticket på våran support/RMA-sida och ta de därifrån.

http://corsair.force.com/

Jag köpte headsetet 2013-09-11. Jag ringde netonnet och frågade men de sa att sprucken plast oftast inte ingår men att en tekniker måste kolla på det för ett slutgiltigt beslut. Men jag får nog chansa på att skicka in det till dem och i värsta fall göra en RMA till corsair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoundWav3:

Jag köpte headsetet 2013-09-11. Jag ringde netonnet och frågade men de sa att sprucken plast oftast inte ingår men att en tekniker måste kolla på det för ett slutgiltigt beslut. Men jag får nog chansa på att skicka in det till dem och i värsta fall göra en RMA till corsair.

Jag hade samma problem med mina fast köpta på inet.
Det var inga problem att byta jag fick dom nya istället då dessa inte görs längre (2100 versionen).

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av SoundWav3:

Jag köpte headsetet 2013-09-11. Jag ringde netonnet och frågade men de sa att sprucken plast oftast inte ingår men att en tekniker måste kolla på det för ett slutgiltigt beslut. Men jag får nog chansa på att skicka in det till dem och i värsta fall göra en RMA till corsair.

Det är två års garanti på våra headset så det är inga problem att få dom utbytt, du kan skapa en ticket på våran support/RMA-sida här:

http://corsair.force.com/

Permalänk

Då jag också fått sprickor på detta ställe på mina lurar så ansluter jag mig till tråden.

Då jag köpte mina på Dh 2012 i webhallen affären så är det inte säkert jag hittar mitt kvitto.

Så min fråga är nu då om jag inte hittar kvittot om det går att köpa själva plast delen som har spruckit från er på corsair?

/Anders

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Snikki123:

Då jag också fått sprickor på detta ställe på mina lurar så ansluter jag mig till tråden.

Då jag köpte mina på Dh 2012 i webhallen affären så är det inte säkert jag hittar mitt kvitto.

Så min fråga är nu då om jag inte hittar kvittot om det går att köpa själva plast delen som har spruckit från er på corsair?

/Anders

Skapa en ticket på våran support-sida så ska vi se om de går att lösa.

Permalänk
Skrivet av CorsairSWE:

Skapa en ticket på våran support-sida så ska vi se om de går att lösa.

går att lösa med lurarna eller att köpa lösa delar?

/Anders

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Skrivet av CorsairSWE:

Skapa en ticket på våran support-sida så ska vi se om de går att lösa.

säkert inte rätt del att kommentera detta men när jag registrerar på er support sida så kommer det inget mail så kan inte få en inloggning, och då kan jag inte göra något ärende om det

/A

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Snikki123:

säkert inte rätt del att kommentera detta men när jag registrerar på er support sida så kommer det inget mail så kan inte få en inloggning, och då kan jag inte göra något ärende om det

/A

Nä det har varit problem med vårat system, testa att återställa ditt lösenord så ska du få ett mail då de ska vara fixat nu.