Windows 10 plattar till ikonerna

Permalänk
Medlem

Windows 9

Tänkte att när de lanserade windows 10 så var det mest en signal till företagen att det kommer en release de bör planera för. Sen kommer det en liten mindre Release 9 lagom till jul som i första hand fokuserar på privata användare där gränssnitt rättas till för de som kör stationära datorer. Kanske lite nyheter för att hantera sociala medier bättre.

För windows 8 är ett bra system utom just gränssnittet för vanlig skärm med vanlig mus.

Permalänk
Medlem

Here comes the hate

själv gillar jag dem. Det är dags.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Fullständigt gräsligt!

Nu när vi ÄNTLIGEN fått riktigt högupplösta bra skärmar med fantastiska färger då skall vi gå tillbaka till primitiv monokrom streckgrafik från 80-talet!?!? Ofta med kräkinducerande färgpalett. Jag fattar verkligen ingenting. Nu vill det fan till att ms ger win10 fullt och komplett stöd gör GUI teman. Vilket dom knappast kommer göra.

Död åt FlatUI/ModernUI IOS7 skräpet!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mars SSX:

Men vad vet du. Du tror ju at Sony FW900 har bäst färger i hela världen och tycker själv om kallare färger än neutrala och korrekta*.

*Syftar på din tråd om Eizo Foris FG2421 som var ett rent helvete.

FG2421
Är väldigt nice skärm testa på DH Globen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Bryr mig inte hur det ser ut, vill bara ha funktion.

Håller med, funktion före utseende varje gång.
Dock kunde de ju gjort det möjligt att ändra till en 3D vy, för de som vill... men men.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

FG2421
Är väldigt nice skärm testa på DH Globen.

Om du får ett bra exemplar. Det är allmänt känt i entusiastkretsar att om du inte får ett bra exemplar (vilket är nästan omöjligt) så är det en skit dålig skärm. Crosshatching, pixel inversion, gamma shift, black crush för att nämna några. Eizo's QC är en förjäkla hit and miss. Värre än Asus.

Permalänk
Medlem

Vore ju bra om windows 10 är lika lättdrivet som 8.1 är, för om jag minns rätt så är 7 lite mer krävande än 8.1?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Fullständigt gräsligt!

Nu när vi ÄNTLIGEN fått riktigt högupplösta bra skärmar med fantastiska färger då skall vi gå tillbaka till primitiv monokrom streckgrafik från 80-talet!?!? Ofta med kräkinducerande färgpalett. Jag fattar verkligen ingenting. Nu vill det fan till att ms ger win10 fullt och komplett stöd gör GUI teman. Vilket dom knappast kommer göra.

Död åt FlatUI/ModernUI IOS7 skräpet!

Tycker det hela påminner lite om din avatar ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

"Det ser inte ut som jag är van vid, alltså är det dåligt." <-- Typ alla i denna tråd.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Tja ser helt ok ut så får godkänt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mars SSX:

Om du får ett bra exemplar. Det är allmänt känt i entusiastkretsar att om du inte får ett bra exemplar (vilket är nästan omöjligt) så är det en skit dålig skärm. Crosshatching, pixel inversion, gamma shift, black crush för att nämna några. Eizo's QC är en förjäkla hit and miss. Värre än Asus.

Håller med.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Tar tillbaka mitt påstående om att win10 ikonerna ser ut att komma från 80-talet.

Det är en förolämpning för 80-tals ikoner.

Amigans ikoner var otroligt mycket snyggare än dom där win10 missfostren.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Ser platt och tråkigt ut. De lär väl följa temat att göra allt så platt att man inte ens kan skilja på vanlig text och något tryckbart. Ja vad skall man säga det passar ju resten av Windows. Bra att det iaf lyckats med alla faila rakt igenom enda ner till ikonerna så att det är enhetligt.

Permalänk
Medlem

Gillar det, android går mot samma håll flera tillverkare av telefoner är redan där tex. LG.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

För lite saturation, vad det nu heter på svenska.

Permalänk
Medlem

Tycker att ikonerna i sig är riktigt snygga, men jag skulle gärna haft lite tydligare färger!

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Varför göra fula ikoner när man kan göra snygga?
Förr var allting mer begränsat men nu när vi har all datorkraft som behövs för att göra ett uber snyggt GUI, då gör vi det platt. detaljlöst och med miserabla färger.

Microsoft, titta mer på fruktföretaget när det gäller GUI

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Desto stilrenare, desto bättre.

Permalänk
Medlem

Less is not always more.
Jag hoppas bara det går att lägga till teman och ändra på ett vettigt sätt. :/

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halogen:

"Det ser inte ut som jag är van vid, alltså är det dåligt." <-- Typ alla i denna tråd.

Precis. Sweclockers är värst gad gäller det här. Gäller nog egentligen dom flesta svenskar skulle jag kunna tänka mig.

Permalänk
Avstängd

simpelt tydligt stilrent gillar jag och ser ut som det funkar även om det inte är sexigaste jag sett så vill jag ha ett minimalistiskt system före ögongodis ...men om man kan kalla windows minimalistiskt är väll en annan fråga men ni förstår poängen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Det finns en praktiskt orsak till att designen går mot det simplare hållet, nämligen skalbarhet mellan olika upplösningar (vektor- istället för pixelgrafik). Alla stora UI:n på senaste har gått mot detta och till och med fått övertygat konsumenten om att det är trendigt. Praktiskt är det ju, men tycker själv inte att det är snyggare. Nåja,det är av mindre betydelse dock sålänge det funkar...

Permalänk
Medlem

Jag älskar windows 7 utseende

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Tar tillbaka mitt påstående om att win10 ikonerna ser ut att komma från 80-talet.

Det är en förolämpning för 80-tals ikoner.

Amigans ikoner var otroligt mycket snyggare än dom där win10 missfostren.

Ja, jag gillar faktiskt gammaldags ikoner, eftersom de är så pixelperfekta och tydliga, så man vet direkt vad de betyder. Windows 95 ikoner var ganska bra också. Förut satsade man på att göra ikoner tydliga, istället för att försöka designa snygga och flashiga ikoner.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Men vad vet du. Du tror ju at Sony FW900 har bäst färger i hela världen och tycker själv om kallare färger än neutrala och korrekta*.

*Syftar på din tråd om Eizo Foris FG2421 som var ett rent helvete.

Jag använder en lg oledtv som skärm nu som påminner mig mycket om bilden i min fw900 där en vanlig plattskärm är äcklig i jämförelse med fw900n eller denna oled som är nära identisk i bild kvalité som min fw900 och en värdig ersättare sen var det otroligt off-topic och rent av dumt att nämna det på det sättet

Permalänk
Avstängd

Fula ikoner.
Ikonerna i GNOME och Android "Holo" är mycket snyggare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zappkiller:

Jag älskar windows 7 utseende

Välkommen till 2009.

Permalänk

Ja men perfekt då sparar man 3000kr på en dyrare skärm då det ändå kommer se dassigt ut. ++ till windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

"Det ser inte ut som jag är van vid, alltså är det dåligt." <-- Typ alla i denna tråd.

Håller inte riktigt med men jag tycker om att customiza min dator, använder helst inte standard ikoner eller utseende alls...

Typ något i denna stilen:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ikonerna i sig ändras ju inte bara för att man kör classic, och det är för den delen väldigt många som även vill ha classic-temat tillbaka som val.

Jag tycker classic är vackert. Oöverträffad tydlighet utan bling bling. Det nya blir otydligt och med bling bling. Aero var i alla fall tydligt OCH bling, även om jag själv stänger av genomskinligheten då jag bara tycker det grötar till det.

Nu är nog "många" en extrem överdrift. En väldigt högljudd minoritet tycker det är snyggt. De flesta jag pratat med, vanliga användare, tycker det ser uråldrigt ut.

Tycker det vore ett rikigt felsteg av MS att på något sätt anpassa sig till denna högljuda minoritet som hatar allt vad ny design heter. Vill dessa personer ha ett OS som ser ut att vara släppt på 90 talet så får de själva ta och byta ikoner.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell