Problem med Chrome och CS:GO öppet samtidigt

Permalänk

Problem med Chrome och CS:GO öppet samtidigt

För några dagar sen började jag få massiva frame-drops i CS:GO när jag har Chrome uppe samtidigt och det slutar direkt man stänger det.
Kollat att ca 40% används av både minne och processor och tempen på processorn ligger runt 52.
Någon som vet vad man kan göra för att åtgärda detta?

Visa signatur

Chassi: BitFenix Merc Beta Moderkort: Asus M5A97 EVO R2.0 970 CPU: AMD FX-8320 @ 4.1 GHz CPU-Kylning: Noctua NH-14S GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX760 2048 MB RAM: Kingston HyperX Genesis 8 GB 1600 MHz Nätdelare: Thermaltake Smart Se 730W HDD: 1 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Hur många flikar har du öppet samtidigt?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Skrivet av Nollan:

Hur många flikar har du öppet samtidigt?

Oftast bara en med t.ex. youtube och musik så länge man surfar eller dylikt.
Men det är det att problemet har uppstått nyligen då det har funkat utan problem tidigare.

Visa signatur

Chassi: BitFenix Merc Beta Moderkort: Asus M5A97 EVO R2.0 970 CPU: AMD FX-8320 @ 4.1 GHz CPU-Kylning: Noctua NH-14S GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX760 2048 MB RAM: Kingston HyperX Genesis 8 GB 1600 MHz Nätdelare: Thermaltake Smart Se 730W HDD: 1 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mister_ess:

Oftast bara en med t.ex. youtube och musik så länge man surfar eller dylikt.
Men det är det att problemet har uppstått nyligen då det har funkat utan problem tidigare.

Det är just det. Video etc. Det blir stora problem för många med flash & CSGO! Jag själv har problem så jag kan aldrig ha en stream i bakgrunden och lyssna på när jag bara sitter å lirar lite chill.

Jag vet inte om det går att fixa.

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Det är just det. Video etc. Det blir stora problem för många med flash & CSGO! Jag själv har problem så jag kan aldrig ha en stream i bakgrunden och lyssna på när jag bara sitter å lirar lite chill.

Jag vet inte om det går att fixa.

Men det är just det att det har gått tidigare men inte sen för några dagar sen

Visa signatur

Chassi: BitFenix Merc Beta Moderkort: Asus M5A97 EVO R2.0 970 CPU: AMD FX-8320 @ 4.1 GHz CPU-Kylning: Noctua NH-14S GPU: Asus NVIDIA GeForce GTX760 2048 MB RAM: Kingston HyperX Genesis 8 GB 1600 MHz Nätdelare: Thermaltake Smart Se 730W HDD: 1 TB Seagate Barracuda