super nintendo bild fråga

Permalänk

super nintendo bild fråga

Har en super nes som jag tänkt sälja men har ingen kassett kvar. Jag har ny ström och bildkabel rgb. Röd vit gul kontakt till scart men det blir ingen bild. Har för mig att man måste ha kassett i för att få kontakt med teven men kan någon bekräfta det. Vill inte sälja trasig snes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Easy:

Har en super nes som jag tänkt sälja men har ingen kassett kvar. Jag har ny ström och bildkabel rgb. Röd vit gul kontakt till scart men det blir ingen bild. Har för mig att man måste ha kassett i för att få kontakt med teven men kan någon bekräfta det. Vill inte sälja trasig snes.

Korrekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Easy:

Har en super nes som jag tänkt sälja men har ingen kassett kvar. Jag har ny ström och bildkabel rgb. Röd vit gul kontakt till scart men det blir ingen bild. Har för mig att man måste ha kassett i för att få kontakt med teven men kan någon bekräfta det. Vill inte sälja trasig snes.

Yes, finns dock billiga kasetter på typ tradera eller retrospelbutiken med crap spel

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

maskinen bör iof mata ut signal även utan kassett i. dock blir det helt enkelt svart, vilket ofta är vad en modern TV visar utan signal ändå.

beroende på TV kan du ofta kolla signalen genom nån "info"-knapp eller liknande. där kan stå tex upplösning, standard, frekvens osv.

detta visar fortfarande inte om konsollen funkar naturligtvis, men det visar att den lever iaf. (och andra fel än det är ovanliga, så)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint