Ångrat köpet, problem med återbetalning (Greattech)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Även om GreatTeach är en av de få som går in och tar en diskussion såhär på ett forum så tycker jag personligen att det på ett vis är uppfriskande.
Jag tycker att alla problem som varit med GT, har de kommit in och besvarat (relativt) sakligt, och i slutändan så har det mesta löst sig. Tror det mesta gjort det om diverse trådskapare varit sakliga och lugna i sina kontakter med återförsäljare också.. Lite fakta kommer man långt med. Hot - inte så långt. Då förtjänar du ingen bra service.

Personligen skulle jag kalla alla som köpt en onepiece för scammade.

Så du tycker det är okej att de blåser folk, och sedan i de få fall någon gör en grej av det fixar det efter en stunds barnsligt käbbel löser det? det tycker inte jag. Tänk på alla som blir blåsta däremellan. Det är inte vi som kan våra grejer som brukar handla där direkt. Deras kundkrets lär ju till större delen avara lite mer lättblåsta människor som inte gör sådan deal av grejer.

Att lämna tillbaka stöldgods och be om ursäkt när polisen gör en inte mindre till en tjuv. Att de spelar med när de är konfronterade förlåter ingenting. Det är inte en engångsgrej, de har satt det i system att blåsa folk.

Permalänk
Greattech

Nu så kommer vi med ett avslut på ärendet. Jag fick inte reda på mycket på grund av bank sekretess men vår kortleverantör gjorde oss en tjänst och tog kontakt med både Mastercard samt mottagarens bank. Det vi fick reda på är att Pengarna finns hos mottagarens bank på ett så kallad tillfällig konto. När vi skapade kredit av beloppet så hamnade pengarna där automatiskt med begäran av kundens kortleverantör.

Orsaken till varför pengarna hamnat där är många men inget vi fick reda på Orsaken kan vara: Kundens konto är spärrad, kunden har ringt in och anmält kontot stulet, bedrägeri försök, brott eller skuld osv.... Orsaken kan vara vad som helst men detta är något som sker internt mellan banken och kunden, inget kopplad till oss. När detta sker så får kunden brev från sin bank där man informerar sin kund om detta. Kunden kan få pengarna om 1 min eller 1 år. Det är mellan banken och kunden. Vi har gjort vårt, betalat ut, hjälpt kunden pratat med bankerna. Detta är utom vår kontroll . Vi har hur som helst reklamerat till Mastercard. Ärendet är nu avslutad hos oss.

Nu funderar säkert många varför man inte gjort detta innan ts skapade tråd.
Alla företaget har rutiner som man följer. När ett fel uppstår så tar kunden kontakt med sin bank först. Hjälper det inte tar vi över ärendet genom att kunden lämnar all info han/hon har så att vi kan lösa med motpartens bank.

Men kommer man med hot och oviljan att få detta löst så är vi inte tvingade till att hjälpa denna kund på något sätt utöver bevis/kvittens på betalningen. TS valde att ta detta genom polisen och hot om att besöka butiken med ........................, vi väntade därför på besked från ts/polisen.
Istället skapade han en tråd på Sweclockers och för att motbevisa hans påståenden tog man tag i ärendet utöver rutin och med tjänster från kortleverantören fick ett snabbt slut.

Eftersom ärendet har fått ett slut nu och alla svar är besvarade, ts har även fått kvittens på betalningen så lämnar jag denna tråd tills vidare. Vi hörs säkert på en ny tråd.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Så du tycker det är okej att de blåser folk, och sedan i de få fall någon gör en grej av det fixar det efter en stunds barnsligt käbbel löser det? det tycker inte jag. Tänk på alla som blir blåsta däremellan. Det är inte vi som kan våra grejer som brukar handla där direkt. Deras kundkrets lär ju till större delen avara lite mer lättblåsta människor som inte gör sådan deal av grejer.

Att lämna tillbaka stöldgods och be om ursäkt när polisen gör en inte mindre till en tjuv. Att de spelar med när de är konfronterade förlåter ingenting. Det är inte en engångsgrej, de har satt det i system att blåsa folk.

Har du läst tråden?

Utav informationen vi har fått från TS och Greattech framgår att TS är arg och galen, samt har fått pengarna återbetalda, men måste kontakta sin bank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Så du tycker det är okej att de blåser folk, och sedan i de få fall någon gör en grej av det fixar det efter en stunds barnsligt käbbel löser det? det tycker inte jag. Tänk på alla som blir blåsta däremellan. Det är inte vi som kan våra grejer som brukar handla där direkt. Deras kundkrets lär ju till större delen avara lite mer lättblåsta människor som inte gör sådan deal av grejer.

Att lämna tillbaka stöldgods och be om ursäkt när polisen gör en inte mindre till en tjuv. Att de spelar med när de är konfronterade förlåter ingenting. Det är inte en engångsgrej, de har satt det i system att blåsa folk.

Vart blåste de folk? Inte i detta ärendet. Läs gärna posten nedanför din. TS är en jubelstolle, det var felet i detta ärende.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har du läst tråden?

Utav informationen vi har fått från TS och Greattech framgår att TS är arg och galen, samt har fått pengarna återbetalda, men måste kontakta sin bank.

Det framgår att Greattech påstår att pengarna är återbetalda, och att det inte är första gången som Greattech är inblandade i sådant här. Det framgår att de är skitar som inte vill ställa upp häva en order utan först skicka ut ordrar för att man sedan måste returnera. Det framgår att de kräver av kund att han själv ska bevisa att de betalat. Det är deras uppgift att ta reda på vart felet begåtts med banken isf. Det framgår också att de plötsligt blev mer samarbetsvilliga så fort det blev en forumtråd om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det framgår att Greattech påstår att pengarna är återbetalda, och att det inte är första gången som Greattech är inblandade i sådant här. Det framgår att de är skitar som inte vill ställa upp häva en order utan först skicka ut ordrar för att man sedan måste returnera. Det framgår att de kräver av kund att han själv ska bevisa att de betalat. Det är deras uppgift att ta reda på vart felet begåtts med banken isf. Det framgår också att de plötsligt blev mer samarbetsvilliga så fort det blev en forumtråd om det.

Forum tråden snabbade säkert upp en del. Om man inte hunnit/orkat ta tag i det tidigare, gör man det för att inte få mera dålig publicitet. Internet är underbart!
Men varför kalla dem för skitar? (= Förtal = Straffbart!)
Man kan iofs undra över företagets rutiner. Varför måste datorn göra en sväng på stan, när kunden redan bestämt att han inte vill ha den?
Det är väl trevligt att posten/ DHL/chenker/UPS... tjänar pengar, det skapar arbetstillfällen. Men knappast nödvändigt??
Varför inte behålla kartongen i huset, dra av för monterings arbete osv och betala tillbaka resten?

Greattech kanske skulle vilja klargöra det innan han drar ner gardinen för tråden?

Det finns säker framtida kunder här, nu eller som kommer droppa in vid senare tillfälle o läsa på innan de beställer.
Om man har rent mjöl i påsen, kan man förklara hur det ligger till. GT förklarade ju alldeles nyss en massa annat, som vi uppskattar.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det framgår att Greattech påstår att pengarna är återbetalda, och att det inte är första gången som Greattech är inblandade i sådant här. Det framgår att de är skitar som inte vill ställa upp häva en order utan först skicka ut ordrar för att man sedan måste returnera. Det framgår att de kräver av kund att han själv ska bevisa att de betalat. Det är deras uppgift att ta reda på vart felet begåtts med banken isf. Det framgår också att de plötsligt blev mer samarbetsvilliga så fort det blev en forumtråd om det.

happ munter typ du var då, tycker GT har gjort det hela rätt bra... inte deras fel att TS bank har låst pengarna.

Permalänk
Greattech
Skrivet av Turbonisse:

Forum tråden snabbade säkert upp en del. Om man inte hunnit/orkat ta tag i det tidigare, gör man det för att inte få mera dålig publicitet. Internet är underbart!
Men varför kalla dem för skitar? (= Förtal = Straffbart!)
Man kan iofs undra över företagets rutiner. Varför måste datorn göra en sväng på stan, när kunden redan bestämt att han inte vill ha den?
Det är väl trevligt att posten/ DHL/chenker/UPS... tjänar pengar, det skapar arbetstillfällen. Men knappast nödvändigt??
Varför inte behålla kartongen i huset, dra av för monterings arbete osv och betala tillbaka resten?

Greattech kanske skulle vilja klargöra det innan han drar ner gardinen för tråden?

Det finns säker framtida kunder här, nu eller som kommer droppa in vid senare tillfälle o läsa på innan de beställer.
Om man har rent mjöl i påsen, kan man förklara hur det ligger till. GT förklarade ju alldeles nyss en massa annat, som vi uppskattar.

Blev inte sista inlägget ändå. Det går bra att makulera sitt köp så länge man inte har kommit igång med monteringen av kundens dator. I just detta fallet var redan transporten av datorn bokad/hämtad. Går inte se exakt eftersom det tar ett par timmar innan sändningen är registrerad. Kunden meddelade supporten vid eftermiddag när paket hade gått för dagen. Vi bad kunden ångra köpet på datorn om han ville. Det var helt enkelt för sent att makulera köpet. Handlade inte om att göra detta svårt för kunden eller få DHL tjäna pengar

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det framgår att Greattech påstår att pengarna är återbetalda, och att det inte är första gången som Greattech är inblandade i sådant här. Det framgår att de är skitar som inte vill ställa upp häva en order utan först skicka ut ordrar för att man sedan måste returnera. Det framgår att de kräver av kund att han själv ska bevisa att de betalat. Det är deras uppgift att ta reda på vart felet begåtts med banken isf. Det framgår också att de plötsligt blev mer samarbetsvilliga så fort det blev en forumtråd om det.

Nu skall vi inte måla fan på väggen..

Vad som skett bakom kulisserna vet varken du eller jag, Greattech har ändå rätt ok betyg på prisjakt och huruvida det betyget är rätt eller ej tänker jag inte uttala mig om. Det som är viktigt här är att fallet är löst och problemet låg bakom att KUNDENS (Ambh89) konto var spärrat/låst och det har inget med Greattech att göra. Man kan ju tycka att man borde ha koll över om ens konto är spärrat och vem fan mordhotar folk överhuvudtaget, vare sig man är i 12 eller 112-års åldern, just sayin!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Blev inte sista inlägget ändå. Det går bra att makulera sitt köp så länge man inte har kommit igång med monteringen av kundens dator. I just detta fallet var redan transporten av datorn bokad/hämtad. Går inte se exakt eftersom det tar ett par timmar innan sändningen är registrerad. Kunden meddelade supporten vid eftermiddag när paket hade gått för dagen. Vi bad kunden ångra köpet på datorn om han ville. Det var helt enkelt för sent att makulera köpet. Handlade inte om att göra detta svårt för kunden eller få DHL tjäna pengar

- GT

Tack för att du tog dej tid.
Ut i verkstan o bygg lite datorer o tjäna pengar

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Det här blir förhoppningsvis en väckarklocka för framtida incidenter med liknande karaktär. Jag tycker att Greattech har gjort det under omständigheterna bra jobb att lösa detta. Lärdomen borde väl i alla fall från GTs sida att nästa gång det håller på att eskalera att kolla såna här möjliga saker. Som en service till en privatperson och en potentiell kund nästa gång vore det ju trevligt att hjälpa kunden hela vägen och reda ut detta. Jag själv skulle inte ha en aning vad som kan ha gått fel och varför pengarna inte sitter på mitt konto om samma sak skulle hända mig. Om jag då kollar med min bank och dom säger att inga pengar har kommit fram så är det ju upp till GT att kolla upp resten. Nu verkade det ju inte vara GTs fel här utan det var banken som inte hade koll, om man ens kan ha koll på en sån här sak.

Hur som helst, GT har ju inte gjort något fel som jag ser det. Men det vet ju inte kunden, så skiten kommer ju GT att få oavsett...uppenbarligen. Banken borde ha haft koll känns det spontant som. Konstigt att TS inte fick reda på något av Banken.

Jag har själv pratat med min bank när de bytte från visa till mastercard och sa att alla tjänster ska fungera exakt lika för mig. Jag ifrågasatte det då jag fått problem att betala ut pengar från ladbrokes till mitt mastercardkort. Det här är ett känt "problem" med mastercardkort att det inte går att skicka pengar till kortet på samma sätt som det gör med ett visakort. Det här sa jag till banken och ingen av de som jag pratade med hade någon koll på det, de frågade kollegor och ingen hade någon koll.

Till TS: Byt rubrik på tråden, den är missvisande!
Till GT: Bra jobbat...det här ska inte behöva hända igen tycker jag.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Greattech har en fantastisk förmåga att dra till sig riktiga stollar, t.ex killen tidigare som gjorde en liknande tråd tills det framkom att han hade uppgivit en felaktig adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Greattech har en fantastisk förmåga att dra till sig riktiga stollar, t.ex killen tidigare som gjorde en liknande tråd tills det framkom att han hade uppgivit en felaktig adress.

Länk till den tråden? Vill ha lite underhållning.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/search.php?searchid=4256317

Får dock säga, med så många tråder med missnöje över greattech och hur dom agerar så är det tillräckligt för mig för att hålla mig undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Länk till den tråden? Vill ha lite underhållning.

Jag tror det är den här som avses.
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1237528-gre...

Visa signatur

Server: Core i5 13500 | ASRock B760M Pro RS/D4 | Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz | OS Unraid | 14TB lagring | Cache 2x M.2 NVMe 500GB

Permalänk
Medlem

Kan vi få en kommentar från trådskaparen om detta också?!

Nackdelen med mindre företag och billiga priser är när nånting skiter sig kapitalt så sprids det vidare och "alla" får veta.
Ingen berättar när ett köp/beställning går normalt till. Man kanske berättar för någon om man fått bra hjälp, men knappast troligt.
Många större företag kör oftast på "good will" och ser till att sånt här blir löst fort som f*n just på grund utav rädsla att ryktet ska svärtas ned och förlust av trogen kund.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tycker att Greattech får ta att skaffa något säkerhetshål för att kunna hålla sig borta från dessa personer som skapar problemen själva.
Bra iaf att Greattech var så pass tillmötesgående så att TS inte fick skämma ut sig i rätten bara för denne inte har koll på sina konton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Kan vi få en kommentar från trådskaparen om detta också?!

Inte för att vara sån.. Men Vette fan om vi kommer få se TS igen. Han gjorde ett konto här bara för att klaga på Greattech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eccoes:

Ja nu förstår jag varifrån frågan om Windows skivan kom!

I slutändan tycker jag GT skött båda ärendena efter bästa förmåga, med resultatet att trådarna på ett sätt gjort ett positivt intryck av företaget.
Om jag ville köpa en färdig dator, skulle jag inte banga o beställa därifrån. Nu bygger jag gärna själv, precis som de flesta här på SC, så det är inte aktuellt.
Men de har nog inte tappat presumtiva kunder efter dessa två trådar i alla fall.

Så lätt det är att förstöra för andra idag, öppna ett konto o börja vräk ur dej.
Istället för att arbeta med det som drar in pengar till maten, får företagare sitta i timmar o försvara sej, utan att dra in en krona för nerlagd tid. Tragiskt.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Inte för att vara sån.. Men Vette fan om vi kommer få se TS igen. Han gjorde ett konto här bara för att klaga på Greattech.

TS var inne på sidan för en timme sedan så visst är han här alltid men att erkänna att man betett sig som en idiot och be om ursäkt är inte lätt

Permalänk
Medlem

Greattech som aldrig gör något fel och kunder som inte får någon hjälp. Hur nu det går ihop. Deras egna attityd och inställning är ju anledningen till att vi får sådana här trådar. De käbblar alltid tillbaka, oavsett om de satt sig in eller inte.

Greattech vet mycket väl att Polisen inte gör något i civilrättsliga ärenden. Polisen driver inte in pengar. Det finns inget att skylla på där.

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen inte hitta att dom nämner trygg e-handel någon stans på sidan. Enda jag hittar är delar av en logga som är trygg e-handel men ingen länk.
Kan inte se det.

Sen tycker jag inte butiken känns superseriös är en annan sak. Jag hade nog undvikit den tills vidare.

Känns lite som något annat är fel här.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag kan verkligen inte hitta att dom nämner trygg e-handel någon stans på sidan. Enda jag hittar är delar av en logga som är trygg e-handel men ingen länk.
Kan inte se det.
http://i.imgur.com/epQvSXo.jpg

Sen tycker jag inte butiken känns superseriös är en annan sak. Jag hade nog undvikit den tills vidare.

Känns lite som något annat är fel här.

det fanns under "Om oss" på http://www.greattech.se/Butik.html igår men är nu borttaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag kan verkligen inte hitta att dom nämner trygg e-handel någon stans på sidan. Enda jag hittar är delar av en logga som är trygg e-handel men ingen länk.
Kan inte se det.
http://i.imgur.com/epQvSXo.jpg

Sen tycker jag inte butiken känns superseriös är en annan sak. Jag hade nog undvikit den tills vidare.

Känns lite som något annat är fel här.

De tog bort "Vi är även registerade som " Trygg E-handel" hos välkända Svensk Distanshadel." från http://www.greattech.se/Butik.html under senaste dygnet. Det stod precis efter slutkund. Du kan få PNG eller MAFF av sidan om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

det fanns under "Om oss" på http://www.greattech.se/Butik.html igår men är nu borttaget.

Ok det förklarar saken.
Illa av företag som försöker lura kunder med såna knep.
Nu vet jag i alla fall varför jag alltid kollar upp ställen jag inte beställt från tidigare.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Av ovanstående skulle jag dock bara handla hos 4st.
Blocket är ju inte direkt en butik...men begagnade prylar är till för de som inte har råd med nya, så det går bort ändå.
Google? Eh...

Skrev butiker och tjänsteföretag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Hur som helst, GT har ju inte gjort något fel som jag ser det. Men det vet ju inte kunden, så skiten kommer ju GT att få oavsett...uppenbarligen. Banken borde ha haft koll känns det spontant som. Konstigt att TS inte fick reda på något av Banken.
.

TS kanske fick höra av banken men läste inte brevet?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artik...
Kanske inte ens öppnar brev från banken.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Greattech
Skrivet av RainesX:

Jag kan verkligen inte hitta att dom nämner trygg e-handel någon stans på sidan. Enda jag hittar är delar av en logga som är trygg e-handel men ingen länk.
Kan inte se det.
http://i.imgur.com/epQvSXo.jpg

Sen tycker jag inte butiken känns superseriös är en annan sak. Jag hade nog undvikit den tills vidare.

Känns lite som något annat är fel här.

Skrivet av Petterk:

De tog bort "Vi är även registerade som " Trygg E-handel" hos välkända Svensk Distanshadel." från http://www.greattech.se/Butik.html under senaste dygnet. Det stod precis efter slutkund. Du kan få PNG eller MAFF av sidan om du vill.

Om du tar några minuter av din värdefulla tid och går igenom tråden igen så kan du läsa att vi har varit medlem tills slutet av 2013, början av 2014. Texten samt den lilla bilden där knappt någon text syns har vi missat ta bort. Texten tog vi bort idag och bilden kommer vi ta bort så fort vi har en ny bild.
Hade du kollat på hemsidan under tiden vi var medlem så skulle du hittat info om att vi var medlem på varje sida. Inte den lilla texten vi missat ta bort som ni hittat. Att vi tagit bort texten är inget vi döljer. Jag kan skicka en bättre bild till dig som du kan sprida om du önskar det? Vet att många har världens tid för att göra sånt.

- GT

Permalänk
Medlem

Vem som har rätt eller fel i detta fallet låter jag vara osagt, men personligen tycker jag att detta kunde skötas betydligt trevligare från GT's sida, de är ändå ett företag och bör uttala sig professionellt och ansvarsfullt oavsett vad kunden säger, inte passiv-aggresivt som jag upplever det. Att argumentera för sin sak är inget problem, men när man gör uttalande om att kunden/TS hotar personal så får man allt ta och backa upp detta eller lämna det utanför och göra en polisanmälan, det är en ganska allvarlig anklagelse.

Det kan kanske även vara en ide att se över hur ärenden genom kundtjänst hanteras eftersom det dyker upp liknande poster lite då och då, någonstans fallerar kommunikationen mellan parterna och uppenbarligen känner sig TS orättvist behandlad/lurad och agerade därefter, informationen som framkommit senare i tråden från GT's sida om vad som hänt med pengarna är tillräckligt förklarat och om samma sak framkommit under mail/telefonkontakt borde inte några problem uppstå om inte kunden misstolkat det på något vis.

Nu tar jag min hink och spade och lämnar sandlådan som tråden blev tillslut och hoppas vi slipper se liknande trådar i framtiden

/Draca

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Om du tar några minuter av din värdefulla tid och går igenom tråden igen så kan du läsa att vi har varit medlem tills slutet av 2013, början av 2014. Texten samt den lilla bilden där knappt någon text syns har vi missat ta bort. Texten tog vi bort idag och bilden kommer vi ta bort så fort vi har en ny bild.
Hade du kollat på hemsidan under tiden vi var medlem så skulle du hittat info om att vi var medlem på varje sida. Inte den lilla texten vi missat ta bort som ni hittat. Att vi tagit bort texten är inget vi döljer. Jag kan skicka en bättre bild till dig som du kan sprida om du önskar det? Vet att många har världens tid för att göra sånt.

- GT

Hej.

Jo jag vet att nu har vart här några år. Sett er lite här och där på forumet.
Bilden jag länka var för att visa att det var allt jag hittade på er sida (ifrågasatte om det varit där alls). Fick sedan svar med att det var bortplockar under dygnet.

Jag har dock en fråga. Varför inte vara med i trygg enhandel?
Inget illa mot er eller en sida men hade jag stött på den och ni haft lägsta pris på låt säga ett grafikkort med 500kr så hade jag nog gett dom 500 extra hos någon annan jag handlat av tidigare. Hade ni däremot varit med i trygg e-handel så hade jag nog kanske vågat mig på ett testköp (efter den sedvanliga detectivundersökningen)

I dagens värld så undviker jag dom flesta som inte är certifierade i någon variant av trygghetsorganistation.
För många som försöker lura av oss allt vi äger och lite till.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt